با نصب گلس تمپرد گوشی ، صغحه نمایش گوشی شما در برابر حوادث محافظت می شود؛ عمر گوشی همراه شما طولانی تر می شود. با نصب گلس تمپرد گوشی شما از مشکل تعویض صفحه اصلی نجات پیدا خواهید کرد.

9 مرحله نصب گلس تمپرد گوشی

قبل از نصب گلس گوشی باید صفحه دستگاه خود را کاملا تمیز کنید و بعد با روش صحیح گلس را روی صفحه نصب کنید. بعد از انجام این کار؛ با افتادن گوشی از دستتان دیگر صفحه نمایش دستگاه شما آسیب نخواهد دید.

مرحله 1 – آماده کردن میز کار برای نصب گلس تمپرد

در یک منطقه تمیز و دارای نور مناسب کار کنید. با یک میز و روشنایی بالای سر شروع کنید. قبل از اینکه گوشی خود را روی سطح کار قرار دهید؛ با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید تا گرد و غبار و آلودگی های را از بین ببرید. نور مناسب به شما کمک می کند تا گلس تمپرد را به درستی تراز کنید و بعد از اتصال آن روی صفحه؛ حباب های هوا را مشاهده کنید.

نحوه نصب گلس تمپرد گوشی در 9 مرحله ساده

مرحله 2 – دستان خود را با آب و صابون بشویید

دستان خود را با آب و صابون بشویید و قبل از نصب گلس گوشی آنها را خشک کنید. دستان خود را کاملا با آب گرم و صابون تمیز کنید تا از آلودگی ها پاک شود. قبل از نصب گلس تمپرد گوشی  آنها را با حوله خشک کنید. از دستمال کاغذی برای خشک کردن دست های خود استفاده نکنید چون پرزهای دستمال کاغذی به دستان شما می چسپد و بعد به صفحه گوشی شما انتقال داده می شود.

نحوه نصب گلس تمپرد گوشی در 9 مرحله ساده

مرحله 3 – تمیز کردن صفحه گوشی برای نصب گلس تمپرد

صفحه گوشی خود را با دستمال مرطوب تمیز کنید. برخی از محافظ های صفحه گلس تمپرد هم با دستمال مرطوب و هم با دستمال خشک عرضه می شوند. از دستمال مرطوب برای پاک کردن کل صفحه گوشی همراه خود استفاده کنید و بعد با استفاده از دستمال خشک رطوبت را بگیرید. اطمینان حاصل کنید که هر گونه گلس قدیمی با هر محافظ گوشی دیگری که صفحه نمایش شما را پوشانده بود را حذف کرده اید و صفحه کاملا تمیز است.

نحوه نصب گلس تمپرد گوشی در 9 مرحله ساده

مرحله 4 – پاک کردن صفحه گوشی با پارچه میکروفیبر

صفحه گوشی را با پارچه میکروفیبری که همراه گلس تمپرد است پاک کنید. محافظ های صفحه گلس تمپرد معمولا برای تمیز کردن صفحه نمایش دارای یک پارچه میکروفیبر خشک و بدون پرز هستند. پارچه خشک را از بسته بیرون بیاورید و صفحه گوشی خود را به سمت پایین پاک کنید تا پرزها و گرد و غبار از بین برود. اگر محافظ صفحه نمایش گلس تمپرد شما دارای پارچه میکروفیبر نیست می توانید از پارچه ای که همراه با عینک خود دارید استفاده کنید.

نحوه نصب گلس تمپرد گوشی در 9 مرحله ساده

مرحله 5 – قرار دادن گلس تمپرد روی صفحه

مشخص کنید که کدام طرف گلس باید روی کدام قسمت صفحه گوشی شما قرار بگیرد. بعد از گوشه شروع کنید و لایه محافظ را جدا کنید تا قسمت چسپ گلس در معرض دید قرار بگیرد. برخی از محافظ های صفحه نمایش گلس تمپرد دارای برچسب هایی هستند که به شما می گویند که کدام قسمت را باید از ابتدا جدا کنید؛ در حالی که برخی دیگر علامت های دیگری را به همراه دارند. شما باید به دنبال شاخص هایی از این دست باشید تا مشخص کنید که کدام طرف باید در برابر صفحه قرار بگیرد. اکثر محافظ های صفحه نمایش گلس تمپرد نصب مشابهی دارند اما بهتر است همیشه دستورالعمل های سازنده را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که روش صحیحی را دنبال می کنید.

نحوه نصب گلس تمپرد گوشی در 9 مرحله ساده

مرحله 6 – تراز کردن گلس تمپرد با صفحه گوشی

گلس تمپرد را با صفحه گوشی خود تراز کنید. با استفاده از هر دو دست گلس تمپرد را در لبه های بالا و پایین نگه دارید. آن را دقیقا بالای صفحه بگیرد و طرف چسب را رو به پایین نگه دارید و مطمئن شوید که بریدگی های گلس تمپرد به درستی روی میکروفون؛ بلندگو و دکمه های گوشی قرار گرفته است.

نحوه نصب گلس تمپرد گوشی در 9 مرحله ساده

مرحله 7 – نصب گلس تمپرد روی صفحه گوشی

وقتی که از همه چیز مطمئن شدید؛ گلس را روی صفحه گوشی قرار دهید و کمی وسط آن را فشار دهید. سمت چسپ گلس تمپرد را به آرامی روی گوشی خود قرار دهید. با استفاده از 2 انگشت، وسط آن را کمی فشار دهید؛ همانطور که ملاحظه می کنید چسپ پخش می شود. پخش چسب مانند موجی است که از جایی که فشار را اعمال می کنید به بیرون هدایت می شود.

نحوه نصب گلس تمپرد گوشی در 9 مرحله ساده

مرحله 8 – لایه محافظ باقی مانده را جدا کنید

وقتی لایه چسب پخش شد؛ لایه محافظ باقی مانده را جدا کنید. لایه محافظ را از قسمت جلویی گلس جدا کنید و از یکی از گوشه های شروع کنید. آن را کنار بگذارید تا وقتی که کارتان تمام شد آن را دور بیندازید. حالا می توانید مشاهده کنید که آیا حباب های هوا بین گلس تمپرد و صفحه گوشی به دام افتاده اند یا خیر.

نحوه نصب گلس تمپرد گوشی در 9 مرحله ساده

مرحله 9 – از بین بردن حباب های هوا

با استفاده از یک پارچه بدون پرز؛ حباب های هوا را از مرکز به سمت خارج هدایت کنید. با پارچه میکروفیبر روی هر حباب هوای به دام افتاده بین گلس و صفحه فشار دهید و آنها را به سمت لبه های هدایت کنید تا از بین بروند.

نحوه نصب گلس تمپرد گوشی در 9 مرحله ساده

برخی از کیت های گلس تمپرد ممکن است ابزارهای دیگری مانند یک تکه پلاستیک کوچک صاف را برای از بین بردن حباب های هوا ارائه دهند. برای استفاده از ابزارهای اضافی؛ دستورالعمل های تولیدکننده کیت را دنبال کنید.

منبع: wikihow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *