آیا ریکاوری عکس های حذف شده از کارت حافظه SD امکان پذیر است؟ فناوری به سرعت در جهان تغییر کرده است. حالا می توانید داده ها را در طیف گسترده ای از فرمت ها در دستگاه هایی مانند گوشی های هوشمند؛ تبلت ها؛ کامیپوترهای شخصی و حتی کارت حافظه SD ذخیره کنید. با این حال؛ داده هایی که ذخیره کرده اید مستعد خرتبی هستند. اگر محیط ذخیره سازی مطابق با انتظار شما عمل نکند داده های خود را از دست خواهید داد. کارت های حافظه SD یکی از قابل حمل ترین دستگاه های حافظه فلش با اندازه کوچک است که با سرعت انتقال داده سریعی هم همراه است.

چگونه برای ریکاوری عکس های حذف شده از کارت حافظه SD اقدام کنم؟

کارت های حافظه SD را می توان در گوشی های هوشمند؛ تبلت ها؛ دوربین های دیجیتال؛ MP3 پلیرها؛ اسپیکرهای بلوتوثی و حتی پخش کننده های FM استفاده کرد. در حالی که کارت های حافظه SD استاندارد در دوربین ها قابل استفاده هستند؛ کارت های حافظه Micro SD عمدتا در گوشی های هوشمند؛ تبلت ها؛ اسپیکرها و پخش کننده های رادیوی FM و موارد دیگر استفاده می شوند. کارت های حافظه Micro SD دستگاه های کوچکی هستند که در صورت خراب شدن کارت نمی توانید آنها را تعمیر کنید.

اگر به صورت تصادفی عکس های کارت حافظه خود را پاک کنید چه اتفاقی می افتد؟ آیا قادر به بازیابی آنها خواهید بود؟ بله. چرا که نه؟ با کمک نرم افزار بازیابی اطلاعات مانند iBoysoft Data Recovery می توانید عکس های حذف شده از کارت حافظه SD خود را بازیابی کنید. این ابزارها به گونه ای توسعه پیدا کرده اند که می توانید داده ها را حتی از کارت های حافظه Micro SD خراب بازیابی کنید. در این مقاله؛ مراحل مورد نیاز برای بازیابی و ریکاوری عکس های حذف شده از کارت حافظه SD را با هم بررسی خواهیم کرد.

نصب و راه اندازی برنامه ریکاوری iBoysoft Data Recovery

نصب نرم افزار بازیابی اطلاعات iBoysoft Data Recovery بسیار ساده است. شما فقط باید فایل نصب مربوطه را دانلود کنید که فقط 14 مگابایت حجم دارد. راحل نصب فقط چند دقیقه طول می کشد. بعد از نصب بلافاصله قادر خواهید بود با این ابزار کار کنید.

امکانات

iBoysoft Data Recovery شما را قادر می سازد تا اسناد؛ عکس ها؛ فیلم ها و فایل های تصویری از دست رفته خود را از طریق درایوهای NTFS, exFAT و FAT32 بازیابی کنید. همچنین می توانید داده ها را از هارددیسک؛ هارد اکسترنال؛ کارت حافظه SD و فلش مموری بازیابی کنید. در صورتی که به طور تصادفی داده ها را از پارتیشن فرمت شده حذف کرده باشید می توانید به راحتی آنها را بازیابی کنید. می توانید عکس های حذف شده را  از کارت های حافظه SD بازیابی کنید.

نحوه ریکاوری عکس های حذف شده از کارت حافظه SD

مراحل بازیابی اطلاعات حذف شده از کارت حافظه SD

قبلا ما با کارت های حافظه SD بزرگ کار می کردیم و حالا آن زمان گذشته است. با این حال، با پیشرفت فناوری های جدید؛ ما به کارت های حافظه Micro SD دسترسی داریم که با استفاده از آنها می توانیم عکس ها و فیلم های زیادی را ذخیره کنیم. شما می توانید برنامه ریکاروی iBoysoft Data Recovery را روی لپ تاپ یا سیستم دسکتاپ خود نصب کنید و با استفاده از آداپتور کارت SD ؛ کارت حافظه Micro SD به SD تبدیل کنید. بعد می توانید برای تست کارت حافظه SD از سیستم خود استفاده کنید. انتظار می رود که لپ تاپ های آینده اسلات کارت حافظه Micro SD را ارائه دهند. اجازه دهید در ادامه مراحل بازیابی عکس های حذف شده از کارت حافظه SD را با استفاده از برنامه iBoysoft Data Recovery توضیح دهیم.

مرحله 1

کارت حافظه SD حاوی داده های حذف شده را در لپ تاپ خود قرار دهید. به منظور تست برنامه اشاره شده در بالا؛ کارت حافظه SD را وارد کنید و چند عکس از لپ تاپ را در آن کپی کنید و بعد آن را از کارت حافظه SD خود پاک کنید. برای انجام این مراحل باید دوبار روی نام کارت حافظه SD در Thic PC کلیک کنید. حذف عکس از کارت حافظه SD کاملا ضروری است تا بتوانید عملکرد ابزار را تست کنید.

مرحله 2

روی آیکن برنامه iBoysoft Data Recovery در صفحه دسکتاپ ویندوز دابل کلیک کنید. مطابق شکل زیر، داشبوردی در اختیار خواهید داشت؛ همانطور که مشاهده می کنید؛ برنامه iBoysoft Data Recovery به طور خودکار کارت حافظه SD متصل شده به لپ تاپ را شناسایی می کند. موارد باقیمانده بسته به پیکربندی سیستم شما تغییر خواهند کرد.

نحوه ریکاوری عکس های حذف شده از کارت حافظه SD

مرحله 3

مرحله بعدی انتخاب مدخل زیر SCSI Disk Device است. شما یک پس زمینه خاکستری رنگ را مشاهده خواهید کرد. این بدان معناست که شما این سطر را با موفقیت انتخاب کرده اید.

نحوه ریکاوری عکس های حذف شده از کارت حافظه SD

مرحله 4

بعد از انتخاب سطر؛ برای ادامه دکمه Nex را کلیک کنید. برنامه iBoysoft Data Recovery اطلاعات مربوط به پارتیشن کارت حافظه SD را جمع آوری می کند و نوار پیشرفت را مشاهده خواهید کرد. کل زمان مورد نیاز برای تکمیل فرآیند و زمان سپری شده در بالای کادر محاوره ای نمایش داده می شود. ما گزینه Deep Scan کارت حافظه SD را فعال می کنیم. اگر اسکن را غیرفعال کنید؛ زمان کلی مورد نیاز برای اسکن کاهش پیدا می کند.

نحوه ریکاوری عکس های حذف شده از کارت حافظه SD

مرحله 5

بعد از اتمام موفقیت آمیر روند حجم آوری اطلاعات پارتیشن, داشبورد را مشاهده خواهید کرد. در سمت چپ نام پارتیشن درایو کارت حافظه SD نمایش داده می شود. در سمت راست؛ نام فایل های مربوطه ای که از کارت حافظه SD پاک کرده اید نمایش داده می شود.

نحوه ریکاوری عکس های حذف شده از کارت حافظه SD

مرحله 6

برای بازیابی فایل ها از کارت حافظه SD باید کادر کنار پارتیشن G را انتخاب کنید. به طور پیش فرض؛ این ابزار برای نمایش تمام فایل ها طراحی شده است. می توانید این ابزار را به گونه ای تنظیم کنید که فقط فایل های حذف شده نمایش داده شوند. می توانید لیست فایل هایی که برای بازیابی از کارت حافظه SD در دسترس هستند را مشاهده کنید.

نحوه ریکاوری عکس های حذف شده از کارت حافظه SD

مرحله 7

برای ریکاوری فایل های حذف شده از کارت حافظه SD دکمه Recover را انتخاب کنید. شما باید محلی را انتخاب کنید تا فایل های ریکاوری شده در سیستم شما ذخیره شوند. می توانید پوشه ای که از قبل وجود دارد را انتخاب کنید یا می توانید از کادر محاوره ای Save files پوشه جدیدی را ایجاد کنید. فایل ها در پوشه تعیین شده ریکاوری می شوند و یک نوار پیشرفت سریع را مشاهده خواهید کرد. همانطور که در زیر نشان داده شده است یک پیام مشاهده خواهید کرد که تایید می کند فایل ها به صورت موفقیت آمیزی ریکاوری شده اند.

نحوه ریکاوری عکس های حذف شده از کارت حافظه SD

فایل های حذف شده به طور خودکار در پوشه مشخص شده ذخیره می شوند. اگر بر روی این پوشه دابل کلیک کنید می توانید فایل های ریکاوری شده را مشاهده کنید. برنامه بازیابی اطلاعات iBoysoft Data Recovery به شما این امکان را می دهند بدون هیچ گونه رابط کاربری پیچیده، به سرعت فایل های حذف شده از کارت حافظه SD را بازیابی کنید. حتی اگر فایل ها را به طور کامل از کارت حافظه SD پاک کنید, این ابزار با Deep Scan لیستی از فایل های موجود برای ریکاوری را نمایش می دهد.

نتیجه گیری

با کمک ابزار ریکاوری iBoysoft Data Recovery قادر خواهید بود به سرعت فایل های حذف شده از کارت حافظه SD را ریکاوری کنید. اگر فایل ها به طور تصادفی پاک شده اند، این ابزار بسیار کاربردی خواهد بود. اگر کارت حافظه SD شما حراب شده است می توانید این ابزار ار امتحان کنید. علاوه بر این؛ iBoysoft Data Recovery ابزار مفیدی برای افرادی است که می خواهند فایل های مهم و حساس خود را بدون کمک گرفتن از افراد دیگر بازیبای کنند. رابط کاربری برنامه به گونه ای طراحی شده است که می توانید با آن به سادگی کار کنید.

کل مراحل بازیابی اطلاعات پاک شده را می توان با چند کلیک انجام داد. علاوه بر این؛ iBoysoft Data Recovery در طول فرآیند ریکاوری تاخیری را تجربه نخواهد کرد. بعد از اینکه کار بازیابی عکس های پاک شده از کارت حافظه SD تمام شد می توانید کارهای عادی خود را انجام دهید. اگر می خواهید داده های از دست رفته خود را از کامپیوتر یا سایر رسانه های ذخیره سازی ریکاوری کنید؛ این ابزار را می توانید امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *