قطعا شما هم این روزها اخبار حواشی ارز دیجیتال و استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را شنیده‌اید. اما آیا واقعا کسی می‌تواند از طریق استخراج بیت کوین سود کسب کند؟ جواب مثبت است و ما در این پست چگونگی آن را به شما نشان خواهیم داد. این کوین دیجیتالی چشم ما را به جهانی گشود که در آن پرداخت‌های جهانی ایمن و سریع می‌توانند به طور سریع و با کمترین هزینه انجام شود؛ اما این بازار مالی بدون فراز و نشیب هم نیست. سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال مجبور شده‌اند با بالا و پایین رفتن سهام خود را حفظ کنند و ثروتمند شوند و برخی از آنها هم ضررهای بزرگی را متحمل شده‌اند.

با این وجود وارد یازدهمین سال از پیدایش آن می‌شویم و صدها ارز دیجیتال رقیب را دنبال می‌کنیم، اما به نظر می‌رسد که بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاری گزینه‌ای امن است. در واقع وقتی به قیمت بالای آن نگاه می‌کنیم فوق‌العاده به نظر می‌رسد. در حالی است که شما باید به خاطر داشته باشید که یک بیت کوین در سال 2010 کمتر از یک سنت ارزش داشت.

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین فرآیند کسب بیت‌کوین جدید با حل مسئله ریاضی است! سیستم‌های محاسباتی که مجهز به قطعات تخصصی هستند، برای حل این معماهای ریاضی با هم به رقابت می‌پردازند. اولین ماینر یا همان دستگاه های استخراج بیت کوین که بتواند این معمای ریاضی را حل کند، به عنوان پاداش بیت کوین می‌گیرد. برای مدت کوتاهی بعد از راه‌اندازی این ارز دیجیتال، استخراج آن روی کامپیوترهایی با CPU معمولی انجام می‌شد؛ اما این روند بسیار کند بود. اکنون این ارز دیجیتال با استفاده از ماینرهای بسیار قوی که مخصوص استخراج بیت کوین طراحی می‌شوند، استخراج می‌شود.

استخراج بیت کوین چیست؟

ماینرها برای استخرا بیت کوین برق زیادی مصرف می‌کنند، به همین دلیل استخراج بیت کوین در مناطقی که برق از طریق سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود، برای محیط زیست مضر است. بنابراین بسیاری از استخراج کنندگان، ماینرهای خود را به مناطقی می‌برند که منابع آنها تجدیدپذیر باشد و استخراج بیت کوین تاثیر منفی بر آب و هوای منطقه‌ای نداشته باشد.

همانطور که برای استخراج طلا از زمین از دستگاه‌های بزرگی استفاده می‌شود، استخراج بیت کوین هم نیازمند سیستم‌های بزرگی همچون دیتاسنترها است. کاری که این دستگاه‌ها انجام می‌دهند به این شکل است که مسائل ایجاد شده توسط الگوریتم بیتکوین را حل می‌کنند تا سکه‌های جدید تولید کنند.

مسئله ریاضی استخراج بیت کوین چیست؟

در قلب استخراج بیت کوین یک معمای ریاضی وجود دارد که ماینرها قرار است آن را حل کنند و به عنوان پاداش بیت کوین به دست آورند. این مسئله‌ی ریاضی PoW یا (proof of work) نامیده می‌شود که اشاره‌ای به کار محاسباتی ماینرها دارد. اگرچه همیشه از این معما به عنوان یک مبحث پیچیده یاد می‌شود، اما در واقع معمای استخراج ساده است.

ماینرها در شبکه‌ی بیت کوین سعی می‌کنند، یک عدد 64 رقمی هگزا دسیمال به نام هش بیابند که کمتر یا مساوی با هش هدف در SHA256، الگوریتم PoW بیتکوین است. سیستم‌هایی که عددی کمتر یا مساوی هش را حدس می‌زنند، با بیت‌کوین پاداش می‌گیرند. اجازه دهید،‌ این معما را با مثال برای شما توضیح دهیم؛ در نظر داشته باشید که شما عددی بین 1 تا 100 را روی کاغذ یادداشت کرده‌اید و حالا از دوستانتان بخواهید که این عدد را حدس بزنند، آنها مجبور نیستند که عدد درست را حدس بزنند، اما آنها فقط باید اولین نفری باشند که عددی کمتر یا مساوی عدد شما را حدس می‌زنند.

اگر شما عدد 20 را در نظر دارید و کسی عدد 22 را بگوید، در واقع باخته است؛ اما اگر کسی عدد 17 را بگوید و سپس شخصی عدد 19 را بگوید، شخص دوم برنده است! زیرا عدد 19 به 20 نزدیک تر از عدد 17 می‌باشد.  به عبارت بسیار ساده، معمای ریاضی استخراج بیت کوین همان چیزی است که توضیح داده شد، البته با اعداد هگزا دسیمال 64 رقمی و هزاران سیستم محاسباتی قوی.

سختی استخراج بیت کوین چیست؟

یکی از جملاتی که در دنیای ارز دیجیتال حتما شنیده‌اید، این است که استخراج بیت کوین کار سختی است! سختی ماینینگ کردن به حل مسئله‌ی ریاضی و گرفتن بیتکوین است. دشواری استخراج بر نرخ تولید بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد. این دشواری هر 2016 بلوک یا تقریبا هر دو هفته یکبار تغییر می‌کند. سطح دشواری موفقیت‌آمیز به میزان کارآمدی ماینرها در چرخه قبلی بستگی دارد و همچنین تحت تأثیر تعداد ماینرهای جدیدی است که به شبکه بیت کوین ملحق شده‌اند، زیرا نرخ هش یا میزان قدرت محاسباتی به کار گرفته شده برای استخراج ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد.

در سال‌های 2013 و 2014، با افزایش قیمت بیتکوین، استخراج‌کنندگان بیشتری به شبکه آن ملحق شدند و میانگین زمان کشف یک بلوک تراکنش از 10 دقیقه به 9 دقیقه کاهش یافت. اما برعکس آن نیز می‌تواند صادق باشد. یعنی هر چه ماینرهای بیشتری برای یافتن راه‌حل رقابت کنند، معما دشوارتر می‌شود.

استخراج بیت کوین با گوشی

استخراج بیت کوین با گوشی اندروید امکان‌پذیر است! استخراج کریپتو یا همان ارز دیجیتال با یک گوشی هوشمند، با توجه به شرایط فعلی دستگاه‌های تلفن، سود آنچنانی‌ای در پی نخواهد داشت که بتواند ارزش تلاش و زمانی که برای آن صرف می‌کنید را داشته باشد؛ زیرا تلفن‌های هوشمند به اندازه‌ی کافی قوی نیستند که بتوان از آنها برای ماینینگ استفاده کرد؛ به این دلیل که سایر ماینرها از تجهیزات بسیار قوی استفاده می‌کنند که عملکرد تلفن‌های همراه در مقابل آنها بسیار ناچیز به شمار می‌آید.

استخراج بیت کوین با گوشی

نرم افزارهای استخراج بیت کوین با گوشی

اگر تصمیم گرفته‌اید که استخراج بیت کوین با گوشی را آغاز کنید، باید یک اپلیکیشن ماینینگ برای گوشی هوشمندتان تهیه کنید. برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های ماینینگ کریپتو با گوشی تلفن همراه را در ادامه ببینید.

MinerGate Mobile Miner

با این برنامه شما می‌توانید علاوه بر بیت‌کوین، چندین آلتکوین دیگر اعم از: Dash, Monero, QuazarCoin, MonetaVerde و DigitalNote را نیز استخراج کنید؛ همچنین یک کیف پول داخلی در این برنامه وجود دارد که کاربران می‌توانند سکه‌های به‌دست آمده را در آن ذخیره کنند.

Bitcoin Miner

این مورد را می‌توان به عنوان محبوب‌ترین برنامه‌ی استخراج اندرویدی که در حال حاضر برای اکثر دستگاه‌ها در دسترس است، نام برد. عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و رابط کاربری بسیار کاربرپسند می‌باشد. اگرچه نام این برنامه بیتکوین ماینر است، اما می‌توان از آن برای استخراج ارزهای دیگر نیز استفاده کرد.

نرم افزار استخراج بیت کوین

برخی از مردم تصور می‌کنند، بیت‌کوین هم یک موضوع گذراست، اما بسیاری دیگر آن را به عنوان آینده تجارت در نظر دارند. همانطور که گفتیم، بیتکوین را هم می‌توانید با پول نقد خریداری کنید و هم می‌توانید از روش‌های مختلف آن را استخراج کنید. در این قسمت بهترین نرم‌افزارهای استخراج بیت‌کوین در سال 2022 را برایتان شرح داده‌ایم.

نرم افزار استخراج بیت کوین CGMiner

این نرم‌افزار در حالت کلی بهترین نرم‌افزار برای استخراج بیت کوین محسوب می‌شود. یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای استخراج بیت کوین است که به دلیل متن باز بودن این برنامه و قابلیت اجرا بر روی هر رایانه و سازگاری با سخت‌افزارهای استخراج متعدد، در حالت کلی به عنوان بهترین نرم‌افزار استخراج انتخاب شده است.

مزایا:

  • متن باز
  • قابل اجرا بر روی مک، ویندوز و لینوکس
  • سازگار با ASIC، GPU و FPGA

معایب:

  • برای کاربران پیشرفته بهتر است.
  • رابط خط فرمان مبهم
  • نصب بر روی کامپیوترهای ویندوز 10 سخت است.

نرم افزار استخراج بیت کوین BFGMiner

این نرم‌افزار برای استخراج FPGA و ASIC توسعه یافته است و به کاربران پیشرفته این امکان را می‌دهد که خیلی از جنبه‌های فرآیند استخراج خود را با کلاک پویا، نظارت و رابط ماینینگ از راه دور تغییر دهند. همین امر این نرم‌افزار را به عنوان بهترین نرم‌افزار برای سفارشی‌سازی تبدیل می‌کند.

مزایا:

  • چندین ارز دیجیتال را به طور همزمان استخراج می‌کند.
  • بر روی مک، ویندوز و لینوکس قابل اجراست.
  • با ASIC و FPGA سازگار است.

معایب:

  • بیشتر برای کاربران پیشرفته است.

نرم افزار استخراج بیت کوین MultiMiner

با استفاده از موتور ماینینگ BFGMiner توسعه یافته است، دارای رابط کاربری گرافیکی تمیز، ویژگی‌های شناسایی و استخراج خودکار سخت‌افزار، و سازگاری با پلتفرم‌های مختلف است که آن را به بهترین گزینه برای سهولت استفاده تبدیل می‌کند.

مزایا:

  • رابط کاربر گرافیکی
  • ویژگی‌های استخراج خودکار
  • برای کامپیوترهای ویندوزی بهینه شده است.

معایب:

  • گزینه‌های سفارشی سازی برای کاربران پیشرفته کمتر است.
  • برای Linux و MacOS نرم‌افزار اضافی مورد نیاز است.

نرم افزار استخراج بیت کوین Awesome Miner

یک نرم‌افزار استخراج قدرتمند که به کاربران این امکان را می‌دهد که چندین ریگ را از یک داشبورد مدیریت کنند. بنابراین به عنوان بهترین نرم‌افزار مدیریت متمرکز انتخاب می‌شود.

مزایا:

  • بیش از 50 دستگاه ماینینگ را پشتیبانی می‌کند.
  • از هر رایانه، تبلت و یا گوشی قابل دسترسی است.

درآمد استخراج بیت کوین

اما در مورد آن دسته از افرادی که برای گرفتن بیت‌کوین اقدامی نکرده‌اند چه؟ آیا برای سرمایه گذاری ارز دیجیتالی دیر شده است؟

روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که از طریق آن می‌توان بیتکوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده را بدست آورد، در ادامه چند مورد از محبوب‌ترین روش‌های کسب سود از استخراج بیت کوین را به شما معرفی خواهیم کرد.

ماینینگ بیت کوین

بدون ماینینگ کسب درآمد از بیت کوین غیرممکن خواهد بود. همه ما در مورد استخراج بیت کوین شنیده‌ایم. سیستم خانگی خود را تنظیم کنید تا به اینترنت جهانی بپیوندید تا معماهای پیچیده رمزنگاری شده مورد نیاز بلاک چین را حل کنید و برای حل معماها پاداش کسب کنید. در واقع هزاران شرکت کننده در روزهای نخست از ماینینگ سود خوبی کسب کردند. متاسفانه برای اکثر ما این روش دیگر گزینه خوبی نیست، چون هزینه‌های خرید و اجرای تجهیزات محاسباتی پیچیده برای ماینینگ بیت کوین بالا است. برای شناخت بهترین کارت گرافیک ها در سال 2022 کلیک کنید.

با این وجود برخی از افراد که پردازنده‌های قدرتمندی دارند، می‌توانند با ماینینگ کوین‌های دیجیتال جایگزین (آلتکوین‌ها) درآمد کسب کنند. ماینینگ ابر یا اجاره تجهیزات ماینینگ از افراد دیگر می‌تواند به شما در این راه کمک کند. با این حال، در حالی که برخی از شرکت‌های قانونی ماینینگ ابری وجود دارند، کلاهبرداران زیادی هم در بین آنها وجود دارند. بنابراین قبل از کار هر شرکت را به طور کامل بررسی کنید.

کسب سود از بیت کوین با درآمد کم

اگر صبور باشید، شما می‌توانید خیلی ساده با انجام کارهای کوچک بیتکوین کسب کنید. تعداد زیادی از سایت‌های بیتکوین هستند که بر اساس پرداخت به ازای هر کلیک (PTC) کار می‌کنند. شما به وب‌سایت مراجعه می‌کنید و کارهای کوچکی مانند: کلیک روی کپچیا، اجرای بازی، تماشای آگهی یا هر چیز دیگری انجام دهید. شما به ازای انجام این کارهای مقدار کمی از بیت‌کوین که ساتوشی نام دارد، بدست می‌آورید. اما بخاطر داشته باشید که این کار درآمد آنچنانی ندارد.

کسب سود از فاست‌ (Faucet) بیتکوین

با استفاده از سایت‌های فاست می‌توانید مقدار بسیار کمی بیتکوین بدست آورید، سایت‌های فاست عملیات خود را از یک شیر آب که در حال چکه کردن است، تقلید می‌کنند! یعنی شما با بازدید از این سایت‌ها یک درآمد بسیار ناچیز مانند قطره دریافت می‌کنید. چون این سایت‌ها حد آستانه برداشت درآمد را بسیار بالا در نظر می‌گیرند و درآمد بدست آمده شما هم بسیار کم می‌باشد، احتمال کمی دارد که موفق به برداشت شوید.

درآمد استخراج بیت کوین

 

شما می‌توانید وب‌سایتی بسازید و شرکت‌ها را برای گذاشتن تبلیغات در سایت خود ترغیب کنید. با جذب مقدار کافی ترافیک می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید. با این وجود ساخت سایت فاست کار چندان ساده‌ای نیست. برای راه‌اندازی و مدیریت وب‌سایت به سرمایه‌گذاری نیاز است و کاربران آن به وقت و تلاش نیاز دارند. گفته می‌شود که با یکبار را‌ه‌اندازی یک وب‌سایت با ترافیک خوب می‌توان به درآمد حدودا بیش از 1000 دلار در ماه دست یافت.

برای کسب سود از بیت کوین به یک شرکت ملحق شوید

یکی از روش‌های ساده بدست آوردن درآمد قابل توجه، می‌تواند با عضویت در یک شرکت ارز دیجیتال میسر شود. شما با ثبت‌نام در برنامه بازاریابی وابسته به این شرکت‌ها، موافقت می‌کنید که به صورت رایگان برای محصول یا خدمات آنها تبلیغ کنید و برای هر مشتری که از شرکت شما خرید می‌کند، کمیسیون دریافت می‌کنید. پس از ورود به برنامه، یک لینک شخصی دریافت می‌کنید و شما باید برای این لینک مشتری جذب کنید. این کار می‌تواند به سادگی قرار دادن آگهی شرکت در وب‌سایت شما اضافه کردن لینک در رسانه‌های اجتماعی، تبلیغ شرکت در سایت‌های دیگر و حتی اجرای یک کمپین تبلیغاتی باشد.

تجارت کنید و از بیت کوین درآمد کسب کنید

بدیهی‌ترین روش برای کسب درآمد با بیتکوین، تجارت است. جذابیت معاملات ارزهای دیجیتال قابل درک است. در حالی که بورس‌های جهانی به طور معمول فقط از 9:30 صبح تا 4:30 بعد از ظهر باز هستند، بورس‌های بین المللی بیت‌کوین هرگز بسته نمی‌شوند و می‌توان کوین‌ها را در 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته و در هر جایی از جهان که هستید، خرید و فروش کنید.

با ثبت نام در یک پلت‌فرم معاملاتی می‌توانید مبلغ پشتوانه خود را برای ارز دیجیتال تعیین کنید و با پیش‌بینی بازار هدف، تجارت بیت‌کوین خود را شروع کنید. سرمایه‌گذاران حتی نیازی ندارند که مدام پشت میز کارشان باشند، چون برخی از شرکت‌ها برای تجارت اپلیکیشن‌های گوشی همراه را طراحی کرده‌اند تا سرمایه‌گذاران در هر مکانی که هستند سریع وارد عمل شوند. البته باید توجه داشت که بی‌ثباتی بیتکوین این قدرت را داشته است که حتی تاجران قوی را عصبی و مضطرب کند. علاوه بر این داستان‌های نگران کننده‌ای که در اخبار منتشر می‌شود، باعث می‌شود، از خود بپرسید که آیا خرید بیت‌کوین ایمن است؟

خوشبختانه این همه عذاب و ناراحتی لازم نیست. اگر می خواهید به تجارت بیت کوین بپردازید، قوانین شبیه به سایر تجارت‌ها است. تحقیقات خود را انجام دهید و متوجه شوید که صرافی‌های بیتکوین چگونه درآمد کسب می‌کنند و متوجه شوید که چگونه آنها کوین‌های شما را ایمن نگه می‌دارند. بعد از انتخاب بورس، یک برنامه تجاری تهیه کنید و مشخص کنید که چقدر می‌توانید هزینه کنید، چه مدت و چند مرتبه می‌خواهید تجارت کنید و آیا قصد استفاده از اهرم را دارید. از آنجا که اکثر تاجران در برخی از مقاطع سرمایه خود را از دست می‌دهند، شما باید آمادگی هر گونه اتفاقی را داشته باشید.

پلت فرم های لندینگ (Lending) ارز دیجیتال

بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال حاضر بیتکوین را نگه‌می‌دارند و تصمیم می‌گیرند که در درازمدت سود کسب کنند. جالب اینجاست که روش دیگری برای کسب درآمد از بیت‌کوین هم وجود دارد. پلتفرم‌های لندینگ یا وام‌دهی ارز دیجیتال این امکام را به سرمایه‌گذارن می‌دهند تا بیتکوین‌های خود را به دیگران وام دهند و سود کسب کنند. با توجه به اینکه برخی از سایت‌ها نرخ بهره بین 8 تا 15 درصد را ارائه می‌دهند و نیاز به حداکثر تلاش وام دهندگان دارند، این امر می‌تواند بسیار جذاب به نظر برسد.

 

این جایی است که بخش غیر متمرکز و کنترل نشده ارزهای دیجیتال می‌تواند علیه ما کار کند. در حالی که اگر یک بانک شکست بخورد، به دلیل اینکه سپرده‌های آنها به طور معمول بیمه می‌شوند، برای کوین‌های دیجیتال چنین محافظتی وجود ندارد و این یعنی شما می‌توانید همه چیز را از دست بدهید به همین دلیل با جدیت تحقیق کنید و با احتیاط زیاد عمل کنید.

1 دیدگاه در “روش‌های استخراج بیت کوین و کسب درآمد با استخراج ارزهای دیجیتال

  1. امیر گفت:

    میشه یه سوالی خواص بپرسم؟
    لطفا ایدی تلگرامتو بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *