در مقاله امروز نارستان قصد داریم در مورد یکی از کاربردهای شارژر همراه یا پاوربانک‌ها صحبت کنیم. اگر همیشه در حال حرکت و جابجایی هستید و به پریز برق دسترسی ندارید باید عمر باتری لپ تاپ تان برایتان دغدغه شده باشد. شما می‌توانید از شارژر همراه یا پاور بانک‌ها برای شارژ کردن لپ تاپ خود استفاده کنید. شارژر همراه فقط مخصوص گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیستند، با خرید پاور بانک و قرار دادن آن در کوله پشتی یا کیف لپ تاپ خود می‌توانید همیشه از قدرت آن به عنوان یک بکاپ برای باتری لپ تاپ خود استفاده کنید.

شارژر همراه یا پاوربانک چیست؟

پاوربانک که به عنوان شارژر همراه یا شارژر قابل حمل از آن یاد می‌شود غالبا به عنوان یک لوازم جانبی موبایل در نظر گرفته می‌شود. این دیوایس می‌تواند گوشی‌های هوشمند، اسپیکرهای قابل حمل، MP3 پلیرها و البته لپ تاپ‌ها را شارژر کنند. معمولا تمام چزی که برای شارژر دستگاه‌های خود نیاز دارید یک کابل USB است.

بیشتر بخوانید: راهنمای تعمیر شارژر همراه – نحوه تعویض باتری پاوربانک

پاوربانک‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسند و هر کاربر باید در هنگام خرید پاوربانک متناسب با نیازهای خود آن را خریداری کند. در سال‌های اخیر استفاده از پاوربانک‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است چونکه کاربران معمولا همیشه به پریز برق برای شارژ گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های خود دسترسی ندارند. همچنین برای دستگاه هایی که قابلیت شارژ بی سیم را ارائه می‌دهند پاوربانک‌های شارژ بی سیم معرفی شده اند.

با استفاده از پاوربانک یا شارژر همراه لپ تاپ خود را شارژ کنید!

پاور بانک را می‌توان مانند یک بانک تصور کرد که شما در مواقع دیگر وجه خود را واریز و ذخیره می‌کنید و هنگامی که به پول نیاز دارید از آنها استفاده می‌کنید. شما هم در مواقعی که در منزل یا محل کارتان هستید و به پریز برق دسترسی دارید پاوربانک خود را به برق میزنید تا شارژ شود و زمانی که در منزل یا محل کار خود نیستید از انرژی ذخیره شده در باتری پاوربانک برای شارژ دستگاه‌های خود استفاده می‌کنید.

باتری پاوربانک معمولا لیتیوم یون یا لیتیوم پلیمر می‌باشد. باتری‌های لیتیوم یون تراکم انرژی بالاتری دارد و می‌توانید شارژ بیشتری را در خود ذخیره کنند و برای تولید ارزانتر هستند اما در مقابل باتری‌های لیتیوم پلیمر برای تولید گرانتر هستند و به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه در نظر گرفته نمی‌شوند.

شارژر همراه USB-C مناسب برای لپ تاپ هایی که از پورت USB-C شارژ می‌شوند

بسیاری از لپ تاپ‌های مدرن برای شارژ شدن از پورت USB-C استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، سیستم‌های جدید مک بوک اپل از طریق USB-C شارژ می‌شوند. این امر در لپ تاپ‌ها و نوت بوک‌های جدیدی و مخصوصا مدل‌های نازک و سبک رایج است.

اگر لپ تاپ شما می‌تواند از طریق پورت USB-C شارژ شود می‌توانید یک پاوربانک USB-C را خریداری کنید و دستگاه خود را با آن شارژ کنید. اما شما باید هنگام خرید پاوربانک ظرفیت کافی را برای شارژ شدن باتری لپ تاپ در نظر داشته باشید. معمولا ظرفیت پاوربانک‌ها با میلی آمپر ساعت یا mAh سنجیده می‌شوند. ظرفیت‌های کوچکتر پاوربانک هایی که برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده‌اند غالبا به اندازه کافی برای لپ تاپ‌ها مناسب نمی‌باشند.

با استفاده از پاوربانک یا شارژر همراه لپ تاپ خود را شارژ کنید!

باتری طراحی شده برای شارژ لپ تاپ ممکن است به دلیل ظرفیت بالایی که دارند سنگین تر باشند اما هنوز هم می‌توان آنها را در کوله پشتی یا کیف لپ تاپ قرار داد و با خود حمل کرد. شما می‌توانید برای لپ تاپ‌ها و دستگاه‌های بزرگتر، شارژ همراه USB-C 45 واتی را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه شناسایی پاوربانک فیک ، تقلبی یا جعلی Mi شیائومی

در حالی که قرار است که پورت استاندارد USB-C به شما این امکان را بدهد که با استفاده از پاوربانک USB-C دستگاه خود را شارژ کنید، متاسفانه همیشه در دنیای واقعی این اتفاق نمی‌افتد. ما متوجه شدیم که هر لپ تاپی نمی‌تواند با استفاده از شارژر همراه یا پاوربانک شارژ شود. ممکن است بخواهید نقد و بررسی هایی را پیدا کنید که به شما اعلام می‌کند که پاور بانک توانایی شارژ لپ تاپ شما را دارد و یا اینکه باید در هنگام خرید پاور بانک به سیاست بازگشت کالا توجه داشته باشید و محصولات خود را از چنین فروشگاه هایی خریداری کنید.

پاوربانک AC برای شارژ لپ تاپ‌های فاقد پورت USB

اگر لپ تاپی دارید که فاقد پورت USB-C است نگران نباشید، این نوع لپ تاپ‌ها این روزها توسط اکثر کاربران استفاده می‌شود شما فقط به یک شارژر همراه AC نیاز دارید. ما می‌گوییم استفاده از این شارژرها در اکثر لپ تاپ‌ها کار می‌کند چونکه آنها می‌توانید مقدار زیادی وات را تحویل بگیرند. به عنوان مثال این شارژرها ممکن است قادر به شارژر لپ تاپ‌های گیمینگ باشند. لپ تاپ خود را بررسی کنید تا بدانید که به چه شارژری نیاز دارید. این شارژر‌ها نسبت به شارژرهای USB-C گرانتر و سنگین تر هستند با این حال همچنان انعطاف پذیر هستند و می‌توانید تقریبا هر دستگاهی را با اتصال برق AC استاندارد به دستگاه وصل کتید. این پاوربانکی است که می‌تواند برای انواع مختلفی از دستگاه‌ها در شرایط مختلف کار کند.

با استفاده از پاوربانک یا شارژر همراه لپ تاپ خود را شارژ کنید!

Wirecutter شارژر همراه Mophie Powerstation AC را که می‌تواند توان خروجی 100 وات را ارائه دهد و به اندازه کافی باریک است تا بتوانید آن را در کیف خود قرار دهید را پیشنهاد می‌دهد. اگر به دنبال گزینه‌های ارزانتر هستید Wirecutter پاوربانک راوپاور RAVPower 27000 که توان خروجی 700 واتی را ارائه می‌دهد را پیشنهاد می‌دهد.

باتری تازه لپ تاپ برای شارژ کردن لپ تاپ‌های دارای باتری قابل تعویض

البته لپ تاپ شما دارای باتری قابل تعویض می‌باشد، این لپ تاپ‌ها خیلی متداول نیستند اما هنوز وجود دارند. شما می‌توانید باتری دومی را خریداری کنید و هنگامی که باتری اولیه تخلیه می‌شود آن را جابجا کنید. اما برای تعویض باتری باید لپ تاپ خود را به طور کامل خاموش کنید که ممکن است برای بسیاری از کاربران ناخوشایند به نظر برسد اما هنوز هم ارزش این را دارد که به عنوان یک راه حل به آن فکر کنید.