گلکسی S20، گلکسی S20 پلاِس و گلکسی S20 اولترا بهترین پرچمداران سامسونگ هستند. متاسفانه همچنان با مشکلاتی در این محصولات رو به رو هستیم، مشکلاتی که با پرداخت هزینه های گزاف برای خرید این گوشی های هوشمند، بیشتر به چشم می آیند.

نحوه حل مشکلات گوشی های سری گلکسی S20

خوشبختانه به روزرسانی های نرم افزاری و راه های ساده به شما در حل این مشکلات کمک می کنند. در این مطلب به مشکلات گلکسی S20 و راه‌ های برطرف کردن آن ‌ها خواهیم پرداخت.

تذکر: همه کاربران با این مشکلات برخورد نخواهند داشت. در حقیقت، احتمالاً بیشتر کابران سری گلکسی S20 سامسونگ اصلاً متوجه این مشکلات نخواهند شد.

مشکل 1 – مشکلات پوش نوتیفیکیشن

امروزه ویژگی ‌های مربوط به ذخیره انرژی باتری و مدیریت تهاجمی رم و عملکردها در همه گوشی‌های هوشمند وجود دارند که نتیجه بکارگیری آن ‌ها، عملکرد روان ‌تر دستگاه اِست. با وجود این موارد، شاید مشکلاتی در سامسونگ گلکسی S20 ایجاد شود، مخصوصا زمانی که به سراغ تاخیر در نوتیفیکیشن برنامه ها بروید.

مشکلات گوشی های سری گلکسی S20 سامسونگ و راه های برطرف کردن آن ها

راه حل های احتمالی:

اگر متوجه شدید که نوتیفیکیشن با تاخیر برای شما ارسال می ‌شود، مطمئن شوید که برنامه مورد نظر شما در لیست بهینه‌ سازی باتری قرار نگرفته باشد. اگر برنامه ‌ای در این لیست قرار نداشته باشد، در پس زمینه باز می ‌ماند تا در زمان نیاز به آن دسترسی داشته باشید، اگرچه چنین کاری مصرف انرژی را افزایش می ‌دهد، اما باعث می شود هیچ کدام از نوتیفیکیشن های مهم خود را از دست ندهید.

در موبایل خود به Apps < Configure apps < Battery optimization < All apps بروید. دنبال برنامه مورد نظر خود بگردید و آن را غیرفعال کنید.

اگر قصد دارید برنامه ای حتماً در Background باز بماند، آن را قفل کنید. برنامه را اجرا کنید و بعد به دنبال برنامه های اخیر بروید. آیکون برنامه را لمس و گزینه Keep open for quick launching را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار، می توانید با لمس آیکون قفل در سمت راِست بخش پایینی برنامه در صفحه برنامه های اخیر، این ویژگی را حذف کنید.

مشکل 2 – تغییرات دائم رِفْرِش رِیت

گوشی ‌های سری گلکسی S20 سامسونگ به صفحه نمایش با رفرش ریت 120 هرتز مجهز شده ‌اند که البته تمام برنامه ‌ها از این رفرش ریت پشتیبانی نمی‌ کنند. به همین علت گوشی به صورت خودکار بین حالت ‌های 120 و 60 هرتز سوئیچ می‌ کند.

مشکلات گوشی های سری گلکسی S20 سامسونگ و راه های برطرف کردن آن ها

اگر دمای دستگاه از 42 درجه سلسیوس عبور کند، رفرش ریت صفحه نمایش به 60  هرتز کاهش پیدا می کند. اگر به صورت مداوم از دوربین استفاده کنید، بازی کنید یا کارهای سنگین انجام دهید، با چنین موضوعی رو به رو خواهید شد .در کنار افزایش دما، اگر شارژ باتری به زیر 5 درصد برسد، رفرش ریت صفحه نمایش گوشی‌های سری گلکسی S20 کاهش می یابد.

تعدادی از کاربران این محصولات با یک باگ نرم افزاری مواجه شده ‌اند که رفرش ریت به صورت خودکار تغییر نمی ‌کند، البته سامسونگ برای این مشکل به‌ روزرسانی عرضه کرده، بنابراین از به روز بودن دستگاه خود مطمئن شوید.

مشکل 3 – مشکلات اِسمارت آنلاک

برخی از کاربران گزارش کرده‌ اند که با وجود فعال کردن قابلیت اِسمارت آنلاک و تنظیم دقیق مکان، این قابلیت در اکثر مواقع کار نمی‌ کند. این مشکل در زمان استفاده از اِسمارت آنلاک مبتنی بر مکان شبیه به خانه یا دفتر رخ می‌ دهد.

مشکلات گوشی های سری گلکسی S20 سامسونگ و راه های برطرف کردن آن ها

راه حل های احتمالی:

برای برخی کاربران این موضوع می ‌تواند به مشکلات شایع در اتصال GPS گوشی‌های سری گلکسی S20 مربوط باشد. سامسونگ برای این موضوع به ‌روزرسانی منتشر کرده، بنابراین به احتمال زیاد در این زمینه با مشکلی مواجه نخواهید شد.

اگر پس از دریافت به‌ روزرسانی همچنان قابلیت اِسمارت آنلاک عملکرد مناسبی نداشت، شاید بهتر باشد روتین بیکسبی برای آن را در بخش تنظیم غیرفعال کنید. برای این کار به Settings < Advanced features بروید و گزینه Bixby Routines را انتخاب کنید، البته این گزینه در بخش تنظیمات سریع پنلِ نوتیفیکشن نیز وجود دارد. در این بخش، به دنبال گزینه Details بگردید، Smart Unlock را در لیست بخش My Routines پیدا می کنید.

مشکل 4 گلکسی S20 سامسونگ – مشکلات اندروید اُتو

بسیاری از گوشی ‌های اندرویدی جدید در هنگام استفاده از اندروید اُتو دچار مشکل می‌ شوند و متاسفانه گوشی ‌های سری گلکسی S20  نیز در میان آن ‌ها حضور دارند.

مشکلات گوشی های سری گلکسی S20 سامسونگ و راه های برطرف کردن آن ها

راه حل های احتمالی:

اگر از ویژگی Smart Switch برای راه اندازی تلفن جدید خود استفاده می کنید، ممکن است با مشکلات اتصال اندروید اُتو مواجه شوید. در این مورد، برنامه آن را از پِلِی اِستور پیدا کنید، آن را پاک و مجدداً دانلود کنید.

شاید آیکون اندروید اُتو در بین برنامه های موبایل شما وجود نداشته باشد (همین موضوع موجب می شود برای پاک کردن آن به سراغ پِلِی اِستور بروید). این مشکل می تواند به تنظیمات برنامه مربوط باشد. برای دسترسی به این تنظیمات باید به Settings < Google < Device connections < Android Auto بروید.

در صورتی که مکرراً با مشکل قطعی ارتباط مواجه می شوید، شاید یک مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد. کابل خود را بررسی و در صورت نیاز آن را عوض کنید.

مشکل 5 – خاموش و روشن شدن های تصادفی

تعداد کمی از کاربران گوشی ‌های گلکسی S20 ریستارت ‌های تصادفی را گزارش کرده ‌اند. در برخی موارد این ریبوت‌ ها تصادفی نیستند و هر 5 دقیقه یکبار رخ می ‌دهند. به گفته شماری از آن ‌ها با جدا کردن هدفون سیمی، گوشی ها ریستارت می ‌شوند.

مشکلات گوشی های سری گلکسی S20 سامسونگ و راه های برطرف کردن آن ها

راه حل های احتمالی:

شاید یک برنامه باعث ایجاد چنین مشکلی شده باشد. دستگاه را در حالتSafe Mode  بوت کنید و وقوع دوباره مشکل را بررسی کنید. اگر با چنین مشکلی رو به رو نشدید، مشکل از یک برنامه مخرب است. اکثر به ‌روزرسانی‌ های اخیر و برنامه هایی را که نصب کرده ‌اید، پاک کنید و سپس وضعیت را دوباره مورد بررسی قرار دهید.

می توانید پاک کردن کش پارتیشن را امتحان کنید.

به روزرسانی نرم افزار نیز می ‌تواند این مشکل را برای بسیاری از کاربران رفع کند. اگر این مورد نیز مشکل شما را رفع نکرد، دستگاه خود را عوض کنید.

به Settings < Device care < … < Advanced بروید و گزینه Disable Auto Restart را انتخاب کنید.

مشکل 6 گلکسی S20 سامسونگ – مشکل در قابلیت Edge Lighting

برخی از کاربران گزارش کرده اند که قابلیت Edge Lighting به درستی کار نمی کند. وقتی نوتیفیکشنی می آید، حتی با وجود فعال بودن تمام تنظیمات، این قابلیت طبق انتظار روشن نمی شود.

مشکلات گوشی های سری گلکسی S20 سامسونگ و راه های برطرف کردن آن ها

راه حل های احتمالی:

ابتدا مطمئن شوید که تنظیمات مربوطه فعال هستند. به تنظیمات بروید و به دنبال Edge Lighting بگردید و گزینه Choose Apps را انتخاب کنید. فقط برنامه Messages (پیام ها) به طور پیش فرض انتخاب شده است. با توجه به لیست، برنامه هایی که می خواهید برای آن ها نوتیفیکشن بگیرید را انتخاب کنید.

به نظر می رسد تنظیم Duration Slider برای چندین کاربر به درستی کار کرده است. اگر روی حداکثر تنظیم شده باشد، آن را روی متوسط تنظیم کنید، در این حالت Edge Lighting باید به درستی عمل کند.

برخی از کاربران به دلیل غیرفعال کردن انیمیشن ها در Developer Options با این مشکل موجه شده اند. اگر شما هم این کار را انجام داده اید، انیمیشن ها را حداقل روی 0.5x تنظیم کنید.

تا زمانی که به روزرسانی نرم افزاری برای رفع این مشکل در دسترس نباشد،  ممکن است برنامه ای کمک کند. می توانید Edge Lighting  موجود در برنامه Samsung Good Lock Suite یا AODNotify را امتحان کنید. می توان هر دو برنامه را از پلی استور دانلود کرد.

مشکلاتی که با به روزرسانی نرم افزاری یا تعویض دستگاه حل می شوند

اگر دستگاه شما مشکل سخت افزاری داشته باشد، باید آن را تعویض کنید، البته اکثر مشکلات نرم افزاری هستند. بسیاری از آن‌ ها با ارائه به ‌روزرسانی از سوی شرکت سامسونگ برطرف خواهند شد. در ادامه به بیان مشکلاتی می  ‌پردازیم که با عرضه به‌ روزرسانی یا تعویض دستگاه رفع می ‌شوند.

مشکلات گوشی های سری گلکسی S20 سامسونگ و راه های برطرف کردن آن ها

مشکل فوکوس خودکار: مشکلات مربوط به فوکوس خودکار یکی از چندین مواردی است که عملکرد دوربین گوشی‌ های سری گلکسی S20 را تحت تاثیر قرار داده است. اگرچه سامسونگ با عرضه به‌روزرسانی این مشکل را برای بسیاری از کاربران خود برطرف کرده، اما هنوز برخی افراد به آن دچار هستند. برای رفع آن باید تا عرضه آپدیت در آینده منتظر بمانید.

کاهش تصادفی سرعت وای‌ فای: تعدادی از کاربران گزارش کرده ‌اند که سرعت اینترنت پس از اتصال به وای فای و چندین دقیقه استفاده، کاهش چشمگیری پیدا می ‌کند. روشن و خاموش کردن وای فای می‌ تواند این مشکل را برطرف کند. این مشکل معمولا زمانی ایجاد می‌ شود که دمای دستگاه افزایش پیدا می‌ کند، البته در اکثر مواقع علت این مشکل معلوم نیست.

مشکلات میکروفون: به گزارش برخی صاحبان گوشی ‌های سری گلکسی S20، میکروفون این محصولات در هنگام مکالمه یا در زمان استفاده از پیام‌رسان‌ ها دچار مشکل می ‌شود. به نظر می ‌رسد با یک مشکل سخت افزاری رو به رو هستیم که بهترین کار برای رفع آن، عوض کردن دستگاه است.

افزایش دما: بسیاری از کاربران گوشی گلکسی S20 اولترا چنین مشکلی را گزارش کرده‌اند که به نظر می‌رسد این مورد در گوشی‌ های مجهز به پردازنده اگزینوس بیشتر رخ می ‌دهد.

کاهش سرعت سنسور اثر انگشت: سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش یک فناوری از آینده است اما از نظر سرعت و دقت از نسخه های قدیمی خود عملکرد پایین ‌تری دارد. این اِسکنر در پرچمداران سامسونگ سرعت بالایی ندارد که البته به ‌روزرسانی‌ های نرم افزاری آن را برطرف می‌ کنند.

عمل نکردن 5G: کاربران گزارش کرده اند هر زمان که اینترنت موبایل به 5G تغییر پیدا می کند، سیگنال شبکه به طور کامل قطع می شود. در حال حاضر، به نظر می رسد می توانید با تغییر اینترنت موبایل خود به 4G LTE از اینترنت استفاده کنید. متاسفانه تا زمانی که به روزرسانی نرم افزاری در دسترس نباشد، نمی توانید از اینترنت پرسرعت 5G بهره ببرید.

راهنما – چگونه در گلکسی S20 سامسونگ شارژ سریع را فعال کنیم

بیشتر موبایل های سامسونگ با نوعی از قابلیت شارژ سریع ارائه می شوند. گلکسی S20 کمی فراتر رفته و شارژ فوق سریع را نیز ارائه می دهد. اگر متوجه شدید موبایل شما با سرعت مورد انتظار شارژ نمی شود، احتمالاٌ تنظیمات این قابلیت فعال نیست. مطمئن شوید که از شارژرها و کابل های معتبر برای شارژ کردن موبایل خود استفاده می کنید.

  • به Settings < Device care < Charging بروید.
  • برای فعال کردن این قابلیت، با لمس گزینه کنار شارژ سریع، آن را فعال کنید.
  • می توانید همین کار را برای فعال سازی قابلیت شارژ فوق سریع نیز انجام دهید.

راهنما – چگونگی سافت ریسِت، هارد ریسِت، بوت در حالت ایمن و حذف حافظه پارتیشن

مشکلات گوشی های سری گلکسی S20 سامسونگ و راه های برطرف کردن آن ها

سافت ریسِت

اگر اِسکرین واکنش گرا است:

  • دکمه های پاور و کاهش صدا را هم زمان فشار داده و نگه دارید، سپس دو بار روی گزینه Power off ضربه بزنید.
  • همچنین می توانید با پایین کشیدن صفحه از بالا، پَنِلِ نوتیفیکیشن را باز کنید، روی آیکون پاور کنار گزینه تنظیمات ضربه بزنید و سپس گزینه Power off را لمس کنید.

اگر اِسکرین واکنش گرا نیست:

  • دکمه های پاور و کنترل صدا را هم زمان فشار داده و به مدت 10 ثانیه نگه دارید.

هارد ریسِت

  • موبایل خود را خاموش کنید.
  • دکمه های افزایش صدا و پاور را هم زمان فشار داده و نگه دارید.
  • وقتی لوگوی سبز رنگ اندروید ظاهر شد، دکمه ها را رها کنید.
  • دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا انتخاب را به Wipe data (حذف داده ها) یا ریست فکتوری تغییر دهید.
  • سپس از دکمه پاور برای انتخاب Wipe data (حذف داده ها) یا ریست فکتوری استفاده کنید.
  • دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا انتخاب به Yes – delete all user data setting تغییر یابد.
  • با فشار دادن دکمه پاور، گزینه Yes – delete all user data setting را انتخاب کنید.
  • پس از اتمام ریسِت، با استفاده از دکمه پاور گزینه Reboot system now را انتخاب کنید.

بوت کردن در حالت ایمن

  • موبایل خود را خاموش کنید.
  • دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا نام گلکسی S20 در صفحه نمایش ظاهر شود.
  • پس از ظاهر شدن نام سامسونگ، دکمه پاور را رها کنید و بلافاصله دکمه کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید.
  • تا زمانی که تلفن مجدداً راه اندازی شود، دکمه کاهش صدا را نگه دارید.
  • وقتی Safe mode (حالت ایمن) را در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش مشاهده کردید، دکمه کاهش صدا را رها کنید.

 (حذف پارتیشن حافظه کش) Wipe cache partition

  • موبایل خود را خاموش کنید.
  • دکمه های افزایش صدا و پاور را هم زمان فشار داده و نگه دارید.
  • وقتی لوگوی اندروید ظاهر شد، دکمه های افزایش صدا و پاور را رها کنید.
  • پیام نصب آپدیت سیستم را بین 30 تا 60 ثانیه مشاهده خواهید کرد.
  • در گزینه های System recovery menu، دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا انتخاب به Wipe catch partition تغییر پیدا کند.
  • دکمه پاور را فشار دهید تا Wipe catch partition را انتخاب کنید.
  • دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا انتخاب به Yes تغییر یابد.
  • با فشار دادن دکمه پاور، گزینه Yes را انتخاب کنید.
  • هنگامی که گزینه Reboot system now ظاهر شد، دکمه پاور را فشار دهید تا دستگاه مجدداً راه اندازی شود.

منبع: androidauthority

3 دیدگاه در “مشکلات گوشی های سری گلکسی S20 سامسونگ و راه های برطرف کردن آن ها

  1. Amin nazari گفت:

    Damet garm kare mano rah andakhti

    1. Goli گفت:

      سلام
      اگر اثر انگشت رو نتونم ثبت کنم
      و گلس محافظ گذاشته باشم
      آیا دلیلش گلستان هست یا خود تاچ مشکل داره
      چون قبلش امتحان نکردم
      ممنون

  2. Goli گفت:

    آپدیت هارو هم انجام دادم تغییر نکرده
    برای ثبت اثر انگشت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *