رنگ و اندازه مکان نمای ماوس پیش فرض ویندوز 10 را دوست ندارید؟ در این مطلب نحوه سفارشی سازی و تغییر رنگ و اندازه اشاره گر ماوس آورده شده است.

اشاره گر ماوس بخش مهمی از نحوه تعامل شما با کامپیوتر شخصی را به عهده دارد. اشاره گر خیلی کوچک یا کسل کننده می تواند به طور جدی روی بهره وری شما تاثیر بگذارد و ممکن است پیش فرض آن چندان جذاب به نظر نرسد.

در برخی مواقع، ممکن است پیدا کردن نشانگر پیش فرض روی صفحه نمایش کار مشکلی باشد. ویندوز 10 دارای برخی ویژگی های جالب توجه است که به شما امکان می دهد رنگ و اندازه اشاره گر ماوس خود را پیکربندی کنید. علاوه بر این، شما می توانید اشاره گرهای جانبی را دانلود کنید.

 چرا باید تنظیمات موس خود را پیکربندی کنید؟

دلایل مختلفی وجود دارد که شما را ملزم به تغییر تنظیمات اشاره گر موس می کند. به عنوان مثال اگر دارای اختلال بینایی هستید ممکن است استفاده از اشاره گر پیش فرض موس ویندوز برای شما کمی سخت تر باشد. تغییر رنگ و اندازه اشاره گر موس می تواند به متمایز بودن آن در صفحه کمک کند.

برای شما کار سختی است که به راحتی بتوانید مکان نمای موس را در اندازه پیش فرض خود در صفحه نمایش های با وضوح بالا مشاهده کنید. کاهش وضوح صفحه نمایش می تواند یک راه حل بی فایده باشد. در حالی که می توانید تنظیمات DPI موس را برای سهولت استفاده از موس خود پیکربندی کنید؛ قابلیت بزرگتر و رنگی نشان دادن مکان نما می تواند بسیار مفید باشد. در ادامه ما 5 راه کار را در اختیار شما قرار می دهیم که می توانید از آنها استفاده کنید.

تغییر رنگ و اندازه اشاره گر ماوس از طریق Device Settings

برای تغییر رنگ و اندازه مکان نمای موس خود به مسیر Windows Start Menu > PC Settings > Devices > Mouse > Additional mouse options بروید تا پنجره Mouse Properties برای شما باز شود.

5 روش تغییر رنگ و اندازه اشاره گر ماوس در ویندوز 10

در پنجره باز شده سربرگ Pointers را انتخاب کنید. شمای اشاره گر موس مورد دلخواه خود را از لیست کشویی زیر Scheme انتخاب کنید. دکمه Apply را کلیک کنید و بعد OK کنید تا تغییرات ذخیره شوند. شما می توانید در باکس Customize پیش نمایش اشاره گر خود را مشاهده کنید. اگر بعد از انجام تغییرات منصرف شدید و می خواهید از همان تنظیمات پیش فرض استفاده کنید کافیست دکمه Use Default را کلیک کنید.

5 روش تغییر رنگ و اندازه اشاره گر ماوس در ویندوز 10

تغییر رنگ و اندازه مکان نما ماوس از طریق Ease of Access Settings

برای تغییر رنگ و اندازه اشاره گر موس خود لطفا به مسیر Windows Start Menu > PC Settings > Ease of Access > Mouse pointer مراجعه کنید و پنجره Mouse pointer را باز کنید.

5 روش تغییر رنگ و اندازه اشاره گر ماوس در ویندوز 10

با کشیدن اسلایدر یا نوار لغزنده زیر Change pointer size می توانید اندازه اشاره گر موس خود را تغییر دهید. شما می توانید از 1 تا 15 را انتخاب کنید که 1 اندازه پیش فرض مکان نمای موس شما می باشد. شما می توانید با انتخاب یکی از چهار گزینه زیر Change pointer color اشاره گر موس خود را تغییر دهید.

5 روش تغییر رنگ و اندازه اشاره گر ماوس در ویندوز 10

این 4 گزینه به شرح زیر می باشند:

  • گزینه اول نشانگر پیش فرض موس است که دارای رنگ سفید و حاشیه های مشکی است.
  • گزینه دوم یک اشاره گر سیاه با حاشیه های سفید است.
  • گزینه سوم یک اشاره گر معکس است که در پس زمینه سیاه و سفید برعکس ظاهر می شوند. تنظیم مکان نمای وارونه می تواند به شما کمک کند تا اشاره گر موس در هر نوع پس زمینه ای به سادگی شناسایی شود.
  • گزینه چهارم به شما امکان می دهد هر رنگ اشاره گر را به دلخواه خود انتخاب کنید.

اگر گزینه چهارم را در زیر قسمت Change pointer color انتخاب کنید، می توانید از میان رنگ های اشاره گر پیشنهادی (Suggested pointer colors ) یک رنگ را انتخاب کنید. اگر این گزینه ها را دوست ندارید؛ می توانید رنگ خود را با کلیک روی Pick a custom pointer color یک رنگ اشاره گر سفارشی انتخاب کنید.

تغییر رنگ و اندازه اشاره گر ماوس از طریق کنترل پنل

با تایپ کردن Control Panel در نوار جستجوی منوی Start و انتخاب control Panel وارد صفحه کنترل پنل شوید. وقتی در این پنجره قرار گرفتید به مسیر Ease of access > Change how your mouse works بروید.

5 روش تغییر رنگ و اندازه اشاره گر ماوس در ویندوز 10

در زیر قسمت Mouse pointers، می توانید با انتخاب هر یک از گزینه های ظاهر شده رنگ و اندازه اشاره گرد ماوس خود را تغییر دهید. هنگامی که شما گزینه مورد نظر خود را پیدا کردید دکمه Apply و سپس OK را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

5 روش تغییر رنگ و اندازه اشاره گر ماوس در ویندوز 10

تغییر رنگ و اندازه پوینتر ماوس از طریق رجیستری

برای باز کردن پنجره RUN لطفا دکمه های ویندوز و R صفحه کلید خود را با هم فشار دهید. بعد از باز شدن پنجره Run عبارت Regedit را در آن تایپ و اینتر کنید تا پنجره Registry Editor برای شما باز شود. اگر صفحه User Account Control برای شما باز شد دکمه Yes را کلیک کنید.

در پنجره رجیستری به مسیر HKEY_CURRENT_USER > Control Panel > Cursors بروید. برای انتخاب یک شمای اشاره گر روی (Default) در پنل سمت راست دابل کلیک کنید.

5 روش تغییر رنگ و اندازه اشاره گر ماوس در ویندوز 10

به طور پیش فرض، داده مقدار این رشته  Windows Default خواهد بود. سایر گزینه های شمای اشاره گر که می توانید انتخاب کنید به شرح زیر می باشد:

  • Magnified
  • Windows Black (extra large)
  • Windows Black (large)
  • Windows Black
  • Windows Default (extra large)
  • Windows Default (large)
  • Windows Inverted (extra large)
  • Windows Inverted (large)
  • Windows Inverted
  • Windows Standard (extra large)
  • Windows Standard (large)

برای تغییر شمای مکان نما، کافیست که نام شمای اشاره گرد مورد نظر خود را در کادر Value data تایپ کنید و در پایان OK را کلیک کنید. بعد از اتمام کار خود، پنجره رجیستری را ببنید و سیستم خود را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال شود.

5 روش تغییر رنگ و اندازه اشاره گر ماوس در ویندوز 10

دانلود مکان نمای موس از سایت

اگر دنبال چیز منحصر به فردی هستید که فراتر از نشانگرهای پیش فرض ویندوز باشد، می توانید سایت های جانبی را استفاده کنید. سایت های زیادی وجود دارند که می توانید اشاره گرهای جذاب رایگان را از آنها دانلود کنید، اما باید به دنبال سایت های امن باشید.

در ادامه نحوه کار با سایت Open Cursor Library آورده شده است:

اشاره گر خود را از یک سایت معتبر مانند Open Cursor Library دانلود کنید.

فایل مکان نمای دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید. برای ساده سازی کارهای می توانید آن را در پوشه Cursors سیستم خود از حالت فشرده خارج کنید. با کلیک روی This PC > Local Disk (C:) > Windows > Cursors می توانید به این پوشه بروید.

برای انتخاب اشاره گرهای دانلود شده، با رفتن به Windows Start Menu > PC Settings > Devices > Mouse > Additional mouse options پنجره Mouse Properties را باز کنید.

در پنجره Mouse Properties به سربرگ Pointers بروید. در باکس Customize اولین اشاره گر پیش فرض ماوس را انتخاب کرده و روی Browse کلیک کنید. این به شما کمک می کند تا به پوشه ای که حاوی مکان نماهای موس جدید است را انتخاب کنید.

5 روش تغییر رنگ و اندازه اشاره گر ماوس در ویندوز 10

وقتی وارد پوشه اشاره گرهای ماوس خود شدید، مکان نمای ماوس مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی Open کلیک کنید. با این کار اشاره گر پیش فرض موس که در کادر Customize داشتید تغییر می کند. حالا کافیست که برای ذخیره تغییرات دکمه های Apply و OK را کلیک کنید.

5 روش تغییر رنگ و اندازه اشاره گر ماوس در ویندوز 10

رنگ و اندازه اشاره گر ماوس مورد علاقه شما چیست؟

در صورت رعایت نکات گفته شده در بالا؛ تغییر رنگ و اندازه اشاره گر ماوس نباید کار سختی باشد. همانطور که مشاهده می کنید ویندوز 10 پیکربندی را برای شما کاملا ساده کرده است. همچنین می توانید با دانلود مکان نمای موس مورد علاقه خود از سایت های جانبی؛ گزینه های خود را گسترش دهید.

منبع: makeuseof

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *