با انتخاب بهترین دستگاه های NAS (ذخیره ساز تحت شبکه) خانگی و اداری در سال 2021 از اطلاعات خود محافظت کنید. یکی از مزایایی که دستگاه ذخیره سازی NAS یا  Network Attached Storage در اختیار شما قرار می دهد این است که آنها به شما یک سیستم ذخیره فایل متمرکز را ارائه می دهند که نه تنها امن است بلکه به راحتی قابلیت دسترسی را به صورت محلی؛ از طریق اینترنت یا هر دو ارائه می دهند.

بهترین دستگاه های NAS به دستگاه های مختلف این امکان را می دهند تا به راحتی به فایل ها دسترسی داشته باشند؛ درست مانند اینکه آنها را در دستگاه های خود دارند. این بدان معناست که شما می توانید از آن طرف دنیا هم به اسناد مهم خود دسترسی پیدا کنید؛ این امر ایمن تر و راحت تر از استفاده از هارد اکسترنال است و به دلیل اینکه آنها مجهز به سیستم عامل هستند, با استفاده از هر دستگاهی که دارید می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. بنابراین آنها به شما امکان اشتراک گذاری فایل ها را با همکارانتان؛ فضاهای ذخیره سازی ابری و دسترسی از راه دور را می دهند.

هنگام خرید دستگاه NAS، شما باید میزان فضای ذخیره سازی مورد نیاز فعلی و آینده خود را همراه با نیاز به پشتیبان گیری را در نظر بگیرید. بسیاری از دستگاه های ذخیره سازی NAS قادر به نگهداری بیش از یک هارددیسک هستند و در صورت خرابی می توانند هارد را آینه سازی کنند. بنابراین اگر یک هارددیسک کار نکند؛ فایل های شما همچنان روی دیسک دیگر وجود دارد و می توانید از آنها استفاده کنید.

از آنجا که قیمت هم یک فاکتور مهم است؛ باید بدانید که این دستگاه ها چه تعداد هارددیسک را در خود جای می دهند و آیا می توانید این هاردها را به صورت جداگانه خریداری کنید یا نه. این فقط انعطاف پذیری بیشتری به شما نمی دهد؛ بلکه در صورت چانه زنی هم می تواند به طور باقوه در هزینه های شما صرفه جویی کند.

بهترین دستگاه های NAS سال 2021

اگر می خواهید در هر زمانی که نیاز دارید به فایل های خود دسترسی پیدا کنید؛ در حالی که امنیت آنها را هم حفظ کنید؛ بهترین راه حل ها دستگاه های ذخیره سازی شبکه هستند. اگر نمی دانید که کدام گزینه را برای خرید انتخاب کنید می توانید 9 تا از بهترین دستگاه های NAS (ذخیره ساز تحت شبکه) خانگی و اداری در 2021 که در ادامه معرفی خواهیم کرد را مورد بررسی قرار دهید.

WD My Cloud Personal NAS drive – بهترین دستگاه NAS ساده اما سریع

مشخصات – ظرفیت: 2 ترابایت؛ 3 ترابایت؛ 4 ترابایت، رابط: USB 3.0؛ اترنت گیگابیت، قابلیت ها: دسترسی از راه دور به فایل ها، DLNA, iTunes Server

  • مزایا – راه اندازی ساده، قیمت مناسب
  • معایب – نصب می توانست ساده تر باشد؛ اپلیکیشن عالی نیست

WD My Cloud Personal NAS drive بهترین دستگاه ذخیره ساز شبکه ای است که در سال 2021 می توانید خریداری کنید. شما می توانید آن را در هر دستگاه سازگار با DLNA استرین کنید و از طریق اپلیکیشن های اندروید و آیفون به آن دسترسی پیدا کنید. این دستگاه وسترن دیجیتال که به عنوان “ابر شخصی” تبلیغ می شود؛ یکی از بهترین دستگاه های NAS است که با حداقل ظرفیت 2 ترابایت شروع می شود و شما می توانید به گزینه های 3 یا 4 ترابایتی هم دسترسی پیدا کنید. WD My Cloud Personal NAS drive دارای تنها یک درایو است و نمی تواند از خود بکاپ داشته باشد. با این وجود به لطف پورت USB در پشت؛ می توان یک هارد اکسترنال را به آن وصل کرد و بکاپ گیری های مورد نظر را انجام داد.

9 تا از بهترین دستگاه های NAS (ذخیره ساز تحت شبکه) خانگی و اداری در 2021

Seagate Personal Cloud 2-Bay NAS drive – بهترین ذخیره ساز شبکه 2021

مشخصات – ظرفیت 4 ترابایت؛ 6 ترابایت؛ 8 ترابایت؛ رابط: اترنت گیگابیت؛ قابلیت ها: دسترسی از راه دور به فایل ها؛ پشتیبانی از RAID؛ نرم افزار سرور رسانه

  • مزایا – استفاده ساده؛ ظاهر خوب
  • معایب – سرعت می توانست بهتر باشد؛ انعطاف پذیر نیست

از نظر “ابر شخصی” ؛ دستگاه ذخیره ساز شبکه Seagate Personal Cloud 2-Bay NAS drive از دستگاه WD My Cloud Personal NAS drive پیشی می گیرد؛ در حالی که از ظرفیت های بسیار بزرگتر و تقریبا 2 برابر بیشتر را ارائه می دهد. این به دستگاه ذخیره ساز شبکه Seagate Personal Cloud 2-Bay NAS drive امکان می دهد تا فایل ها را از یک هارددیسک به هارددیسک دیگر آینه سازی کند و در صورت خرابی یکی از این هاردها؛ فایل های شما به طور ایمن باقی می مانند.

شما همچنین از ظاهر ساده و استفاده بدون دردسر آن قدردانی خواهید کرد؛ این بدان معناست که به راحتی می توانید آن را در زیر روتر یا قفسه قرار دهید. به علاوه دستگاه ذخیره ساز شبکه سیگیت می تواند با اکانت های ابری مانند Dropbox و Google Drive کار کند و همچنین می توانید از یک برنامه برای اشتراک گذاری محتوا استفاده کنید.

9 تا از بهترین دستگاه های NAS (ذخیره ساز تحت شبکه) خانگی و اداری در 2021

QNAP TS-251A NAS drive – بهترین دستگاه ذخیره ساز شبکه مملو از قابلیت ها

مشخصات – رابط 2 پورت اترنت گیگابیت؛ USB 3.0؛ ویژگی ها: دسترسی از راه دور به فایل؛ خروجی HDMI، DLNA؛ ترانس کدینگ رسانه 4K

  • مزایا – سخت افزار قدرتمند؛ دارای تعداد زیادی از ویژگی ها
  • معایب – گران بودن, هاردیسکی در آن نصب نشده است

QNAP TS-251A یک دستگاه NAS فوق العاده است که دارای ویژگی های زیادی است که می توانید از آن استفاده کنید. این دستگاه ذخیره ساز شبکه دارای دو پورت اترنت؛ خروجی HDMI برای اتصال به تلویزیون و اجزای سخت افزاری عالی مانند پردازنده دو هسته ای 1.6 گیگاهرتز Intel Celeron؛ حافظه رم 4 گیگابایتی برای رمزگذاری سخت افزار فایل های رسانه ای است.

سیستم عامل QTS همچنین به شما امکان می دهد تا برنامه های متنوعی ( از برنامه Plex Media Server و برنامه های اشتراک گذاری فایل گرفته تا یک برنامه کارائوکه و لینوکس اوبونتو) را برای دستیابی به انعطاف پذیری بیشتر نصب کنید. به طور خلاصه اینکه؛ این یک دستگاه NAS فوق العاده است که حتی اگر مجبور باشید هارددیسک را به صورت جداگانه خریداری کنید ارزشش را دارد؛ فقط این امر در هزینه های کلی تغییراتی را ایجاد می کند.

9 تا از بهترین دستگاه های NAS (ذخیره ساز تحت شبکه) خانگی و اداری در 2021

Buffalo LinkStation LS220D NAS drive – بهترین NAS با دو بی (Bay)

مشخصات – ظرفیت: 2 ترابایت، 4 ترابایت؛ 8 ترابایت؛ رابط: اترنت گیگابیت؛ USb 2.0؛ ویژگی ها، بی دوگانه؛ برنامه های WebAccess؛ پشتیبانی از Apple Time Machine

  • مزایا – ویژگی های امنیتی خوب، دارای اپلیکیشن گوشی هوشمند برای پیکربندی ساده
  • معایب – فاقد برخی از ویژگی های پیشرفته است

به عنوان یکی از بهرتین دستگاه های NAS در سال 2021؛ بوفالو محصول Buffalo LinkStation LS220D NAS drive خود را با ظرفیت 2 ترابایت ارائه می دهد که ظرفیت های 4؛ 6 و 8 ترابایتی هم موجود است؛ بوفالو شرکتی است که خط تولید TeraStation (واحدهای پیشرفته NAS) را در دست دارد.

قابلیت اصلی که باعث فروش این مدل شده است این است که دستگاه ذخیره ساز شبکه بوفالو می تواند مستقیما با بیت تورنت ادغام شود؛ این بدان معناست که حتی در صورتی که سیستم شما روشن نباشد؛ می تواند فایل ها را برای شما دانلود کند. دیگر لازم نیست نگران قطع شدن فایل های دانلودی خود باشید. مانند بسیاری از دستگاه های یاد شده در این مقاله؛ شما همچنین می توانید از طریق دستگاه های مختلف به آن دسترسی داشته باشید؛ ذخیره ساز بوفالو دارای سیستم عامل است و می توانید از آن به عنوان سرور iTunes استفاده کنید.

9 تا از بهترین دستگاه های NAS (ذخیره ساز تحت شبکه) خانگی و اداری در 2021

Synology DiskStation DS1817 NAS drive – یک دستگاه رده پایین

مشخصات : رابط: یک پورت 1GbE LAN؛ دو پورت 10GbE LAN؛ دارای 2 پورت USB 3.0؛ دارای 2 رابط eSATA؛ ویژگی ها: دارای پردازنده 4 هسته ای؛ سازگار با 18 درایو؛ سرعت خواندن متوالی 1577 مگابایت در ثانیه

  • مزایا – دارای عملکرد 10GbE، قابل توسعه
  • معایب – پورت USB 3.0 کافی نیست؛ هاردهای اکسترنال از eSATA استفاده می کنند.

هر از چندگاهی محصولی به بازار عرضه می شود که گروه محصولات خود را به چالش می کشند. DS1817 یکی از این محصولات است. اکثر دستگاه های BAS که فضای ارزشمند را اشغال می کنند فضای زیادی را برای توسعه ندارند. DS1817 با اجازه دادن به کاربران, اجازه می دهد 8 بی هارد خود را با هر آنچه مه می خواهند پر کنند و هنجارها را می شکند؛ بنابراین شما می توانید به اندازه دلخواه دستگاه های ذخیره سازی را نصب کنید. علاوه بر این قابلیت توسعه؛ که به شما در رتبه بندی بهترین درایوهای NAS کمک می کند, Synology DiskStation DS1817 NAS drive دارای پردازنده 4 هسته ای؛ پورت 10GbE LAN است.

9 تا از بهترین دستگاه های NAS (ذخیره ساز تحت شبکه) خانگی و اداری در 2021

WD My Cloud Mirror NAS drive – بهترین دستگاه ذخیره ساز شبکه وسترن دیجیتال

مشخصات – ظرفیت: 4 ترابایت؛ 6 ترابایت؛ 8 ترابایت؛ 16 ترابایت؛ رابط: اترنت گیگابیت؛ ویژگی ها: بکاپ خودکار, دو هارددیسک, اپلیکیشن گوشی My Cloud

  • مزایا – پشتیبان گیری ساده و ایمن؛ پشتیبان گیری از RAID 1 برای محافظت در برابر از دست رفتن داده ها
  • معایب – گران بودن

WD My Cloud Mirror NAS drive با دو بی هارد می تواند با استفاده از پیکربندی RAID؛ از اطلاعات شما بکاپ بگیرد؛ که فایل های شما را در هر دو هارد کپی می کند. این یک ویژگی کاملا پیشرفته برای یک واحد مصرفی است. فقط به خاطر داشته باشید که در نهایت برای این قابلیت و قابلیت های کاربر پسند وسترن دیجیتال (از جمله سک صفحه کنترل ساده مبتنی بر مرورگر) باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

این واحد 4 ترابایتی است و می توانید در صورت لزوم ظرفیت های 6؛ 8 و 16 ترابایتی را هم خریداری کنید. برای آسودگی خاطر بیشتر می توانید از محتوای خود در Dropbox هم بکاپ بگیرید.

9 تا از بهترین دستگاه های NAS (ذخیره ساز تحت شبکه) خانگی و اداری در 2021

Synology DiskStation DS1517 NAS drive یک دستگاه ذخیره ساز شبکه گران

مشخصات – ظرفیت 60 ترابایت؛ 180 ترابایت، رابط: 4 پورت 1GbE LANT ، دارای 4 پورت USB 3.0؛ دارای دو رابط eSATA، ویژگی ها: دارای پردازنده 4 هسته ای؛ قابلیت توسعه تا 15 هارد

  • مزایا – ارتقاء اسلات PCIe؛ عملکرد عالی
  • معایب – کارت ها گران هستند؛ رم 2 گیگابایتی تحت فشار کند می شود

هر کسی که به مشخصات فنی Synology DiskStation DS1517 NAS drive نگاه می کند فورا عاشق آن می شود. این NAS به لطف پردازنده 4 هسته ای و حداکثر 8 گیگابایت رم می تواند بدون هیچ مشکلی به سرعت خواندن متوالی 111.4 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 110.3 مگابایت در ثانیه دست پیدا کند. با ترکیب این عملکرد خام با قابلیت توسعه DS1517؛ شما یکی از بهترین دستگاه های ذخیره سازی شبکه 2021 را در اختیار خواهید داشت. فقط توجه داشته باشید که DS1517 برای شما گران تمام می شود؛ مگر اینکه یک فرد حرفه ای خلاق باشید یا به دنبال NAS برای کسب و کار کوچک خود باشید که در آن صورت می توانید بازگشت سرمایه سریعی داشته باشید.

WD My Cloud EX2 Ultra NAS drive یکی دیگر از دستگاه های NAS وسترن دیجیتال

مشخصات – ظرفیت: 4 ترابایت؛ 8 ترابایت؛ 12 ترابایت، 16 ترابایت؛ رابط: اترنت گیگابیت؛ USB 3.0؛ ویژگی ها: دسترسی از راه دور به فایل ها؛ ویژگی های NAS؛ نرم افزار My Cloud OS 3

  • مزایا – پردازنده دو هسته ای؛ بی (bay) دوگانه برای تنظیمات RAID
  • معایب – سیستم عامل ساده است؛ عدم پشتیبانی از برنامه

این دستگاه نسخه کوچکتر و حتی بهتر از My Cloud Mirror است که باقابلیت RAID که در دستگاه های گران قیمت و پیچیده NAS وجود دارد همراه است و همچنین از Microsoft Active Directory برای استفاده در کسب و کارهای کوچک پشتیبانی می کند. همچنین این NAS می تواند به عنوان سرور فایل؛ سرور FTP؛ سرور پشتیبان و سرور دانلود نظیر به نظیر (P2P) کار کند.

علاوه بر این؛ سری EX WD در انواع بدون دیسک هم موجود است. واحدهای 8 ترابایتی؛ 12 ترابایتی و 16 ترابایتی هم برای خرید در دسترس هستند.

9 تا از بهترین دستگاه های NAS (ذخیره ساز تحت شبکه) خانگی و اداری در 2021

Western Digital DL4100 NAS drive –بهترین دستگاه NAS برای اکثر کاربران

مشخصات – ظرفیت: 8 ترابایت، 16 ترابایت؛ 24 ترابایت؛ رابط: دو پورت اترنت گیگابیت؛ دو پورت USB 3.0؛ USB 2.0، ویژگی ها: LAN دوگانه؛ 2 گیگابایت رم (قابل توسعه تا 6 گیگابایت)؛ کلاینت NTP

  • مزایا – کوچک و تقریبا قابل حمل؛ سهولت نصب
  • معایب – عدم اتصال کامپیوتر به NAS از طریق USB، رابط مبتنی بر وب برای استفاده ساده نیست

اگر به دنبال یکی از بهترین دستگاه های ذخیره سازی NAS برای کمک به مدیریت الزامات بکاپ گیری خود هستید؛ ممکن است DL4100 ارزش بررسی را داشته باشد. یکی از جالب ترین ویژگی های این دستگاه داشبورد مبتنی بر وب آن است که گزینه های پشتیبان گیری از سرویس های ابری مانند Dropbox را در اختیار کاربران قرار می دهد. علاوه بر این؛ این امکان وجود دارد که در صورت خراب شدن سیستم به هر دلیلی؛ پیام های هشدار و ایمیل را به شما ارسال کند.

9 تا از بهترین دستگاه های NAS (ذخیره ساز تحت شبکه) خانگی و اداری در 2021

این دستگاه دارای 4 بی هارد است و از 4 تنظیمات اختیاری برخوردار است. با وجود برخی مشلات آزاردهنده در مورد انتقال بی سیم ؛ متوجه شدیم که پردازنده دو هسته ای و 1.7 گیگاهرتزی Atom همراه با حافظه رم 2 گیگابایتی (قابل توسعه تا 6 گیگابایت)؛ عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهند. همه این ها را باید در کنار نصب ساده و برنامه های وب متصل به ابر ترکیب کرد تا یک دستگاه پشتیبان جالب را در دستان خود داشته باشید.

منبع: techradar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *