PoE چیست و چه مزایایی دارد؟ آیا با انواع مختلف PoE آشنایی دارید؟ PoE که شکل کوتاه شده عبارت Power over Ethernet به یک ویژگی شبکه اطلاق می‌شود که به کابل‌های شبکه اجازه می‌دهد تا از طریق کابل اترنت زوج به هم تابیده برق و داده‌ها را حمل کنند. در نتیجه یک کابل منفرد می‌تواند با ارائه اتصال دیتا و همچنین برق به طیف گسترده ای از دستگاه‌ها یک هدف دوگانه را ارائه دهد.

 با این وجود، راه حل PoE به یک اندازه برای همه دستگاه‌ها مناسب نیست. انواع مختلفی از سوئیچ وجود دارند که متناسب با نیازهای منحصر به فرد برنامه‌های مختلف طراحی شده اند. دانستن اینکه کدام نوع سوئیچ شبکه PoE برای کاربرد شما مناسب است، برای اطمینان از انتخاب نوع مناسب برای برآورده کردن نیازهای حیاتی شما ضروری است. اگر با انواع مختلف PoE آشنایی ندارید ادامه مقاله امروز فروشگاه اینترنتی نارستان را مطالعه بفرمایید.

مزایای Power over Ethernet

مزیت‌های زیادی در مورد PoE وجود دارد. به عنوان مثال PoE به متخصصان این امکان را می‌دهد تا تجهیزات را از راه دور و یا بدون اتصال به برق AC نصب کنند تا بتوانند بدون نصب زیرساخت هایی که برق بیشتر مصرف می‌کنند و یا چند پریز برق را اشغال می‌کنند، برق را به چندین مکان تحویل دهند. PoE بسیار مقرون به صرفه است چونکه به شما این امکان را می‌دهد از یک کابل هم برای انتقال نیرو و هم انتقال دیتا استفاده کنید، بنابراین پرداخت هزینه خرید و اجرای چندین کابل ضروری نیست. علاوه بر این، PoE امکان توسعه و نصب شبکه را ساده تر می‌کند و بسیار کارآمد و پاسخگو هستند.

از نظر محیط صنعتی، به طور خاص، PoE انتقال و توزیع مقادیر زیادی از داده‌ها و نیرو را به مکان‌های مهم تسهیل می‌کنند. همچنین امکان کنترل موثر و خودکار تجهیزات و رفتار کارکنان از طریق سنسورها و دوربین‌های IP را فراهم می‌آورد. در نتیجه می‌توانید ایمنی بهتری داشته باشید و از صحت داده‌ها بهتر اطمینان حاصل کنید، ردیابی موجودی‌ها را بهبود ببخشید و تغییرات دمایی را تحت نظر بگیرید تا از ایمنی و کارایی بهینه در یک کاربرد اطمینان حاصل کنید. به دلیل این مزایا، کاربردهای PoE به سرعت در حال افزایش هستند و در حال حاضر بیش از 8 میلیون دستگاه از این ویژگی استفاده می‌کنند.

انواع PoE

در حال حاضر 4 نوع مختلف PoE وجود دارد، نوع 1، نوع 2، نوع 3 و نوع 4. ما می‌توانیم بر اساس انواع مختلفی از استانداردهای مورد استفاده، قدرت پورت و دستگاه‌ها آنها را دسته بندی کنیم. حداکثر توان هر پورت تا حد زیادی نوع PoE را مشخص خواهد کرد. در ادامه توضیحات مفصلی در مورد انواع PoE و تفاوت‌های آنها را دریافت خواهید کرد.

PoE نوع 1

  • نام – PoE, 2-Pair PoE
  • استاندارد – IEEE 802.3af
  • حداکثر توان پورت – 15.4W

PoE نوع 1 که به عنوان PoE یا  2-Pair PoEهم شناخته می‌شود از استاندارد اصلی IEEE 802.3af که در سال 2003 عرضه شد استفاده می‌کند. این نوع PoE از دو جفت برای اتصال چند نوع مختلف از دستگاه‌های دارای قدرت پایین به شبکه استفاده می‌کند. هنگام استفاده از PoE نوع 1 می‌توان 15.4 وات برق DC برای هر پروت PoE و حداکثر 12.95 وات برای هر دستگاه را فراهم آورد. نمونه هایی از دستگاه هایی که از PoE نوع 1 پشتیبانی می‌کنند شامل دوربین‌های مدار بسته استاتیک، اکسس پوینت‌های بی سیم و تلفن‌های VoIP می‌شود. این نوع PoE از کابل‌های Cat3 یا بهتر پشتیبانی می‌کند.

PoE نوع 2

  • نام – PoE+
  • استاندارد – IEEE 802.3at
  • حداکثر توان پورت –  30W

مانند PoE نوع 1، PoE نوع 2 همچنان از 2-pair PoE استفاده می‌کند. اساس این نوع استاندارد اترنت IEEE 802.3at است که انستیتوی مهندسان برق و الکرونیک در سال 2009 عرضه کرد. به همین ترتیب؛ تا حداکثر 30 وات در سطح پورت از طریق کابل زوج به هم تابیده اترنت و حداکثر 25.5 وات برای هر دستگاه را فراهم می‌آورد. این دستگاه‌ها با قدرت بالاتر به شبکه هایی از دستگاه هایی مانند دوربین‌های PTZ؛ خواننده‌های RFID، تلفن‌های IP ویدیویی و سیستم‌های هشدار متصل می‌شوند. از آنجا که این نوع با نسخه قبلی سازگار است، می‌تواند از انواع دستگاه هایی که از PoE نوع 1 استفاده می‌کنند پشتیبانی کند. این نوع از کابل‌های cat5 یا بهتر پشتیبانی می‌کند.

PoE نوع 3

  • نام – 4-pair PoE, 4P PoE, PoE++, UPOE
  • استاندارد – IEEE 802.3bt
  • حداکثر توان پورت – 60W

PoE نوع 3 که همچنین به عنوان 4-pair PoE, 4P PoE, PoE++, UPOE شناخته می‌شود از هر 4 جفت سیم کابل مسی زوج به هم تابیده استفاده می‌کند که این برخلاف نوع 1 و 2 است. این سطح بالاتر از نوع PoE از استاندارد IEEE 802.3bt که در سال 2011 به بازار عرضه شد استفاده می‌کند. به همین ترتیب حداکثر توان 60 وات را برای هر پورت PoE و حداکثر توان 51 وات را برای هر دستگاه فراهم می‌آورد. نمونه هایی از دستگاه هایی که از این سطح بالاتر استفاده می‌کند شامل اکسس پوینت بی سیم مالتی رادیویی، دوربین PTZ، دستگاه‌های مدیریت ساختمان و تجهیزات کنفرانس ویدیویی می‌باشد. این نوع از کابل‌های cat5 یا بهتر پشتیبانی می‌کند.

PoE نوع 4

  • نام – Higher-Power PoE
  • استاندارد – IEEE 802.3bt
  • حداکثر توان پورت – 100W

PoE نوع 4 که معمولا به عنوان Higher-Power PoE شناخته می‌شود، بالاترین سطح تجربه PoE را ارائه می‌دهد. این نوع PoE به برآورده کردن نیاز‌های رو به رشد تجهیزات شبکه و اینترنت اشیاء کمک می‌کند. مطابق با جدیدترین استاندارد IEEE 802.3bt، این نوع این پتانسیل را دارد که در صورت لزوم حداکثر توان 100 واتی را برای هر پورت تامین کند. با توجه به مقادیر زیاد توان تولید شده، PoE نوع 4 می‌تواند از دستگاه هایی مانند لپ تاپ و صفحه نمایش مسطح پشتیبانی کند. کابل‌های پشتیبانی شده توسط این نوع شامل کابل‌های cat5 یا بهتر است.