ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه استفاده از روتر برای ردیابی سایت‌های بازدید شده آشنا کنیم.امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که اینترنت تمام زندگی ما را تحت الشعاع خود قرار داده است. اکثر اطرافیان ما از فرزندان، همسر گرفته تا همکاران ما روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند.

ممکن است کارمندان ما هنگام کار، کم کاری کنند و وقت خود را صرف مشاهده محتوایی که نباید بدانها دسترسی پبدا کنند می‌کنند و یا شاید نگران فرزندان خود هستیم که به سایت ایکس دسترسی پیدا نکند.

آیا مالک دستگاه Wi-Fi می‌تواند وب سایت هایی که بازدید می‌کنم را ببیند؟

شاید از خودتان سوال کنید آیا کسی می‌تواند متوجه شود که من از چه سایت هایی بازدید کرده ام؟ به طور خلاصه جواب مثبت است. مالکان دستگاه‌های وای فای می‌توانند سایت هایی را که از طریق Wi-Fi مشاهده کرده‌اید را ببینند.

در حالی که بسیاری از وب سایت‌ها و سرویس‌ها برای محافظت از اطلاعات شما از سرویس‌های رمزگذاری اطلاعات استفاده می‌کنند اما همیشه به آن شکلی که فکر می‌کنید امن نیست. به عنوان مثال اگر در حال خواندن ایمیل هستید، یا به دنبال عکس هستید یا مقاله ای را می‌خوانید وای فای قادر نخواهد بود نوع محتوای مصرفی شما را مشاهده کند،

با این وجود آنها می‌توانند آدرس IP یا URL وب سایت هایی که بازدید می‌کنید را در خود ثبت کنند و همین اطلاعات کافیست تا به محتوای بازدید شده شما دسترسی پیدا کرد. به عنوان مثال اگر از یک فیلم غیر اخلاقی بازدید کرده باشید آنها می‌توانند ببینند که کدام صفحه را بازگذاری کرده اید.

چگونه می‌توان از روتر برای ردیابی سایت‌های بازدید شده استفاده کرد؟

در ادامه ما به شما آموزش خواهیم داد که با بررسی تاریخچه روتر متوجه شوید که کدام وب سایت‌ها از طریق روتر بازدید شده اند. توجه داشته باشید که مراحل اموزشی بسته به نوع و مدل روتر مورد استفاده شما ممکن است متفاوت باشد. اما به طور معمول فقط در عنوان گزینه‌ها یا چیدمان رابط کاربری این تفاوت وجود دارد.

مرحله 1 – مرورگر وب خود را از سیستم باز کنید و آدرس IP خود را تایپ کنید. آدرس IP یک عدد 8 رقمی با فرمت 000.000.0.0 است.

مرحله 2 – حالا وارد داشبورد روتر خود شوید.

مرحله 3 – در صفحه اصلی داشبورد روتر خود گزینه log settings, wifi history viewer یا activity history را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر از روتر NetGear استفاده می‌کنید شما گزینه wifi history viewer را باید استفاده کنید تا با انتخاب Logs در بخش سمت چپ به تاریخچه روتر دسترسی پیدا کنید.

نحوه استفاده از روتر برای ردیابی سایت‌های بازدید شده

از طرف دیگر اگر از روتر Linksys استفاده می‌کنید با اطمینان حاصل کنید که گزینه Logging فعال شده تا بتوانید تاریخچه مرورگر را مشاهده کنید.

نحوه استفاده از روتر برای ردیابی سایت‌های بازدید شده

نحوه ردیابی سایت‌های بازدید شده با استفاده از FamiSafe

ممکن است افراد اطراف شما از طریق دستگاه‌های همراه خود مانند گوشی‌های آیفون، آیپد، گوشی اندروید، تبلت و غیره به اینترنت دسترسی پیدا کنند. برای نظارت بر سایت‌های بازدید شده در دستگاه‌های همراه می‌توان از ابزار FamiSafe استفاده کرد. این ابزار شامل قابلیت‌های زیر می‌باشد:

  • با استفاده فناوری GPS، می‌توانید دستگه را در زمان واقعی ردیابی کنید.
  • تاریخچه موقعیت مکانی دستگاه را مشاهده کنید.
  • دسترسی به وب سایت‌های خاص را مسدود کنید.
  • تمام سابقه و تاریخچه مرور مشاهده شده در دستگاه را ببینید
  • برنامه‌های مورد استفاده در دستگاه را تنظیم کنید
  • دسترسی به برنامه‌های خاص را مسدود کنید.

FamiSafe ، یک برنامه کامل ردیابی و نظارت گوشی همراه است که به راحتی روی دستگاه نصب می‌شود و تمام اطلاعات و قابلیت‌های لازم برای نظارت بر فعالیت‌های اینترنتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما حتی می‌توانید ببینید که چه سایت هایی از طریق وای فای مشاهده شده اند. در ادامه نحوه استفاده از بک برنامه رایگان را یاد خواهید گرفت.

1- یک اکانت رایگان در FamiSafe ایجاد کنید. شما می‌توانید تا 3 روز از نسخه رایگان برنامه استفاده کنید.

2- برنامه FamiSafe را روی گوشی فرزند خود نصب کنید

3- با استفاده از حساب والدین گوشی فرزند خود را نظارت کنید.

4- FamiSafe معتبرترین برنامه کنترل ولدین است که می‌توان از طریق آن برنامه‌ها را مسدود، وب سایت‌ها را فیلتر کرد و استفاده از گوشی را زمان بندی کرد. حالا می‌توانید ردیابی خود را شروع کنید.

5-  با استفاده از منوی پیشمایشی سمت چپ، گزینه Web History را انتخاب کنید. با این کار اطلاعات بروز در مورد تمام وب سایت‌های اینترنتی که از طریق گوشی بازدید شده‌اند را می‌توانید مشاهده کنیدو بنابراین می‌دانید که فرزند شما دقیقا از چه سایت هایی استفاده کرده است.

نحوه استفاده از روتر برای ردیابی سایت‌های بازدید شده

با استفاده از FamiSafe از فرزندان خود محافظت کنید

برنامه FamiSafe حاوی از قابلیت‌های زیادی است که می‌تواند به شما در محافظت و مراقبت از فرزندانتان در مقابل خطرات ناشی از استفاده از دستگاه‌های مدرن مانند کوشی‌های آیفون و اندروید کمک کند.

این امر هم بدان علت است که شما اطمینان دارید که فرزندان شما به محتواهایی که نباید ببینند دسترسی پیدا کنند. اگر احساس می‌کنید فرزندان شما بیش از حد از گوشی استفاده می‌کنند می‌توانید از قابلیت‌های مسدود سازی و زمانبندی استفاده کنید تا مطمئن شوید که آنها فقط در زمان تعیین شده می‌توانند از گوشی استفاده کنند.

FamiSafe

وقتی فرزندان شما در خارج از خانه هستند می‌توانید از قابلیت‌های ردیابی سایت‌های بازدید شده موقعیت مکانی استفاده کنید تا مطمئن شوید که همیشه در جایی که باید باشند هستند. ناگفته نماند گرچه خطرات فناوری و اینترنت هرگز به شکل پررنگی نشان داده نشده است اما انتخاب بهینه ای از ابزارها که به کنترل فرزندان کمک کند هم به صورت بهینه وجود نداشته است.