آموزش راه اندازی کنسول بازی پلی استیشن 4 (PS4)

احتمالا به تازگی کنسول بازی پلی استیشن 4 یا PS4 (PlayStation 4) را خریداری کرده‌اید و هیجان زیادی برای استفاده و بازی کردن دارید اما نحوه راه اندازی کنسول بازی پلی استیشن 4 را نمی‌دانید. شرکت سونی (SONY) سعی کرده است که تا جایی که امکان دارد مراحل راه اندازی کنسول را برای شما ساده کند. اگر شما رابطه خوبی با فناوری داشته باشید با یک راهنمای ساده می‌توانید کنسول جدید خود را راه اندازی کنید.

آموزش راه اندازی کنسول بازی پلی استیشن 4 (PS4)

راهنمای راه اندازی پلی استیشن 4

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که کنسول PlayStation 4 خود را از جعبه خارج کنید و مطمئن شوید که کابل HDMI، کابل USB و کابل برق را دارید. حالا کنسول را در مکان مناسبی قرار دهید. ترجیحا پلی استیشن 4 خود را در فضای بسته و کوچک قرار ندهید. کابل HDMI را به پلاگ پشت کنسول وصل کنید و سر دیگر کابل را به تلویزیون وصل کنید. کابل برق را به پشت کنسول وصل کنید و طرف دیگر را به پریز برق وصل کنید.

 راهنمای راه اندازی کنسول بازی پلی استیشن

 دکمه پاور را فشار دهید تا کنسول PS4 روشن شود. قسمت کوچکتر کابل USB را به کنترلر یا دسته بازی خود وصل کنید و طرف دیگر کابل را به پورت USB کنسول بازی خود وصل کنید ( در قسمت جلوی کنسول دو پورت USB وجود دارد که می‌توانید از یکی از آنها استفاده کنید).

آموزش راه اندازی پلی استیشن 4

آموزش راه اندازی پلی استیشن 4

وقتی که پلی استیشن 4 خود را به تلویزیون وصل کردید و ان را روشن کردید باید چند تنظیمات کوچک را انجام دهید. فقط کافیست مراحل ساده زیر را انجام دهید:

  • Language یا زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • از طریق وای فای اتصال اینترنت (internet connection) خود را راه اندازی کنید.
  • تاریخ و زمان (date and time) را تنظیم کنید.
  • موافقتنامه را بخوانید و در صورت تمایل آن را تایید کنید.

بعد از انجام تمام این کارها، سیستم باید به صورت خودکار بروزرسانی خود را شروع کند ( البته در حالتی که شما به اینترنت متصل هستید). بعد از بروزرسانی PS4 شما برای نصب راه اندازی می‌شود. بعد از اینکه پلی استیشن 4 شما بروزرسانی شد باید یک اکانت جدید در PlayStation Network (شبکه پلی استیشن) ایجاد کنید و یا وارد اکانتی که از قبل دارید شوید.

نحوه ایجاد اکانت در شبکه پلی استیشن

کنسول خود را روشن کنید و در صفحه راه اندازی زیر New User را انتخاب کنید. بعد Create a User را انتخاب کنید

اطلاعاتی که می‌خواهید را در فیلدهای مورد نظر وارد کنید به عنوان مثال شما می‌توانید اطلاعاتی همچون شناسه شبکه پلی استیشن، ایمیل، پسورد، پی پال و هر اطلاعات دیگری که می‌خواهید را به حساب کاربری خود اضافه کنید.

چرا باید کنسول بازی پلی استیشن 4 خود را بروزرسانی کنم؟

به منظور دستیابی به قابلیت‌های آنلاین باید جدیدترین بروزرسانی‌های سیستم دریافت شود. اگر شما کنسول خود را بروزرسانی نکنید قابلیت‌های کمتری را در اختیار خواهید داشت و در واقع عملکرد شما محدود می‌شود. اکثر قابلیت‌های PlayStation 4 متکی بر عملکرد انلاین شما می‌باشد.

من نمی‌توانم در شبکه پلی استیشن ثبت نام کنم و یا نمی‌توانم وارد اکانت خود شوم چکار باید کرد؟

اگر شما در حال تلاشید تا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید و یا سعی دارید وارد اکانت Playstation خود شوید اما با خطا موجه هستید ممکن است به دلیل ترافیک بالایی که وجود دارد این اتفاق بیافتد. معمولا در تعطیلات افراد زیادی وارد شبکه پلی استیشن می‌شوند و تقاضا بالا است تنها کاری که می‌توانید انجام دهید صبر است.

آیا قبل از شروع بازی باید منتظر دانلود شدن بازی‌ها بمانم؟

بله، اینکه شما بازی‌ها را به صورت دیجیتال خریداری کرده باشید و یا دیسک فیزیکی بازی را داشته باشید فرقی ندارد شما باید قبل از بازی آنها را دانلود کنید. خوشبختانه دیسک فایل نصب بازی، گیم‌های مورد علاقه شما را سریعتر از اینترنت نصب می‌کند اما هنوز هم ممکن است یک آپدیت کوچک را نیاز داشته باشید. تقریبا هر بازی به صورت دوره ای بروزرسانی هایی را از طریق اینترنت دریافت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که آنها کار می‌کنند. اگر در بازی که دارید بازیکننان دچار مشکل شده‌اند می‌توانید چگ هایی که توسعه دهندگان منتشر می‌کنند را برای حل مشکل خود دریافت کنید.

چرا نمی‌توانم بازی‌های چند نفره را بازی کنم؟

اگر شما نمی‌توانید بازی‌های چند نفره را اجرا کنید دو مسئله هست که می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شود یا سرور بازی و یا اینترنت شما دچار مشکل شده است و یا PlayStation Plus ندارید. PS Plus یک سرویس اشتراکی و پولی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا گیم‌های آنلاین را بازی کنند و از تخفیف‌های منحصر به فرد بازی‌ها استفاده کنند و غیره.