ما بهترین اکستندر یا توسعه دهنده وای فای را تست کرده ایم تا به شما در رفع نقاط مرده وای فای و تقویت شیگنال در هر گوشه از خانه کمک کنیم. این تقویت کننده وای فای کوچک و ارزان، یک راه حل سریع برای تقویت سیگنال‌های وایرلس ضعیف و پوشش‌های نامناسب است.

بهترین اکستندر و تقویت کننده Wi-Fi که می‌توانید خریداری کنید!

بر اساس ارزیابی‌های دقیق ما، که شامل تست‌های دقیق آزمایشگاهی و استفاده واقعی در خانه بود، بهترین توسعه دهنده Wi-Fi که در حال حاضر در بازار وجود دارد توسعه دهنده Netgear Nighthawk X6S EX8000، این دستگاه دارای سرعت بالا، دسترسی عالی و مجموعه ای از قابلیت‌ها است که استفاده از آن را ساده می‌کند.

ما به طور دقیق هر اکستندر وای فای را بررسی و تست کردیم تا تصویری شفاف از عملکرد هر دستگاه را بدست آوریم. ما از نرم افزار تست IxChariot Ixia برای اندازه گیری توان دستگاه در فواصل مختلف و شرایط محیطی استفاده کردیم. این نرم افزار ضمن اندازه گیری جریان داده، ترافیک را در یک شبکه بی سیم مشغول شبیه سازی می‌کند. نتایج بر حسب مگابیت در ثانیه (Mbps) نشان داده می‌شود و هر دستگاهی که مگابیت بالاتری را ارائه می‌دهد عملکرد بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: توسعه دهنده یا تقویت کننده وای فای (Wi-Fi) چیست؟

اندازه گیری توان در مسافت‌های مختلف همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا محدوده موثر توسعه دهنده را تشخیص دهید و به شما درک بهتری از عملکرد دستگاه در دورترین نقطه خانه را می‌دهد. به طور کلی، معیارهای رتبه بندی ما شامل، طراحی؛ دامنه، توان عملیاتی، تنظیمات است.

اکستندر سه بانده وای فای Netgear Nighthawk X6S EX8000

بهترین توسعه دهنده Wi-Fi

تعداد آنتن: 6 عدد | آنتن قابل جابجایی: نمی‌باشد | مشخصات وای فای: سه بانده AC3000 802.11ac  | پورت ها: 4 پورت اترنت گیگابیت، USB 2.0| اندازه 8.9×6.7×3.7 اینچ

اکستندر سه بانده Netgear Nighthawk X6S EX8000 به عنوان بهترین توسعه دهنده و تقویت کننده وای فای شناخته شده است چونکه دارای سرعت و پوشش دامنه بالا است. این اکستندر دارای طراحی دسکتاپ است و بسیار بزرگتر از تقویت کننده‌های سیگنال پلاگین است اما این اندازه بزرگ تعداد آنتن‌های بیشتر و سخت افزار بهتر را فراهم می‌آورد و پوشش سه باندی را تا 168 فوت ارائه می‌دهد. شما حتی می‌توانید از چندین تقویت کننده X6S برای ایجاد شبکه مش برای خانه‌های بزرگتر استفاده کنید. این اکستندر Wi-Fi بزرگ و گران است اما ارزش خرید را دارد.

  • مزایا: عملکرد بالا، نصب ساده نرم افزار، مجموعه عالی از پورت ها
  • معایب: دستگاه بزرگ و سنگین است و قیمت بالایی دارد.

اکستندر سه بانده وای فای Netgear Nighthawk X6S EX8000

TP-Link RE650 AC2600 Wi-Fi Range Extender

بهترین اکستندر Wi-Fi برای خانه‌های بزرگ

تعداد آنتن: 4 عدد | آنتن قابل جابجایی: نمی‌باشد | مشخصات وای فای: دو بانده AC2600 802.11ac  | پورت ها: 1 پورت اترنت گیگابیت | اندازه 6.3×3.0x1.8 اینچ

TP-Link RE650 یکی از توسعه دهنده‌های Wi-Fi تی پی لینک است که دارای طراحی پلاگین است و برای خانه‌های بزرگ بسیار ایده آل است. TP-Link RE650 دارای سرعت بسیار خوبی است و تا 75 فوت را پوشش می‌دهد. عملکرد این دستگاه باعث شده است که دستگاه TP-Link RE650 رتبه دوم این لیست را از آن خود کند. با داشتن چهار آنتن خارجی و پشتیبانی از دو باند بی سیم AC، تقویت کننده TP-Link RE650 یک انتخاب عالی برای خانه‌های بزرگ است. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن Tether TP-Link تنظیمات پیشرفته را انجام دهید و از طریق موبایل یا تبلت شبکه خود را تنظیم و نظارت کنید.

  • مزایا – عملکرد خوب، رابط کاربری عالی، دارای اپلیکیشن تبلت و گوشی
  • معایب – می‌تواند پریزهای مجاور را مسدود کند.

بهترین اکستندر Wi-Fi برای خانه‌های بزرگ

Netgear EX6200 Dual Band AC1200 WiFi Range Extender

بهترین تقویت کننده و اکستندر Wi-Fi

تعداد آنتن: 2 عدد | آنتن قابل جابجایی: می‌باشد | مشخصات وای فای: دو بانده 802.11ac| پورت ها: 5 پورت اترنت گیگابیت، USB 3.0 | اندازه 9.7×6.9×1.2 اینچ

اکستندر Netgear EX6200 به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه برای خانه‌های بزرگ ایده آل است. شما می‌تواانید به جای تقویت کننده وای فای TP-Link RE650 از این محصول استفاده کنید. طراحی دسکتاپ Netgear EX6200 کمی بزرگ و حجیم است اما بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. این دستگاه فاقد چند قابلیت خاص است که مهمترین آنها عدم وجود کانال اختصاصی برای دیتا است اما حذف این قابلیت‌ها منجر به قیمت عالی شده است. از این گذشته شما می‌توانید عملکرد عالی، دامنه خوب و تنظیمات انعطاف پذیر را در اختیار داشته باشید و از توسعه دهنده به صورت عمودی و افقی استفاده کنید.

  • مزایا – عملکرد عالی، استفاده به صورت افقی و عمودی، دارای پورت‌های زیاد، دامنه خوب
  • معایب – بزرگ و حجیم است.

بهترین تقویت کننده و اکستندر Wi-Fi

Linksys RE7000 Max-Stream AC1900+ Wi-Fi Range Extender

یک تقویت کننده Wi-Fi عالی با پروفیل کم

تعداد آنتن: 4 عدد | آنتن قابل جابجایی: نمی‌باشد | مشخصات وای فای: دو بانده 802.11ac| پورت ها: 1 پورت اترنت گیگابیت | اندازه 4.9×3.2×1.7 اینچ

توسعه دهنده Linksys RE7000 Max-Stream AC1900+ Wi-Fi Range Extender یک دستگاه جمع و جور است که طراحی آن باعث مسدود شدن پریزهای دیگر نمی‌شود و برای افرادی که می‌خواهند یک طراحی بدون دردسر داشته باشند ایده آل است. اما علاوه بر طراحی ظریف، Linksys RE7000 Max-Stream AC1900+ Wi-Fi Range Extender تنظیماتی را به شما ارائه می‌دهد تا در مکان‌های مناسب بتوانید عملکرد را بهینه کنید. عملکرد کلی بسیار خوب است و دستیار راه اندازی که دارد به هر فردی با هر سطح مهارتی کمک می‌کند تا نصب ساده ای را تجربه کنند.

  • مزایا – طراحی ساده، عملیات دو بانده، نرم افزار عالی
  • معایب – گرم شدن

یک تقویت کننده Wi-Fi عالی با پروفیل کم

D-Link DAP-1720 Wi-Fi AC1750 Range Extender

بهترین تقویت کننده Wi-Fi برای خانه‌های دو طبقه

تعداد آنتن: 3 عدد اکسترنال | آنتن قابل جابجایی: نمی‌باشد | مشخصات وای فای: دو بانده 802.11ac| پورت ها: 1 پورت اترنت گیگابیت | اندازه 6.4×3.3×1.5 اینچ

اکستندر D-Link DAP-1720 یکی از محصولات دی لینک است که تنظیمات ساده ای دارد. شرکت دی لینک یک اپلیکیشن موبایل را برای مدیریت تنظیمات دستگاه فراهم آورده است و شما می‌توانید به صورت ریموت تنظیمات مورد نیاز خود را انچام دهید. قابلیت‌های مفید ماتتد پورت اترنت داخلی که می‌تواند سرعت گیگابیت را ارائه دهد و یک سوئیچ که برای خاموش و روشن کردن دستگاه استفاده می‌شود می‌تواند این دستگاه را به ابزاری توانمند برای توسعه شبکه شما تبدیل کند اما طراحی آن بزرگ است و باعث مسدود شدن پریزهای مجاور می‌شود. اگر خانه شما دو طبقه است می‌توانید با استفاده از اکستندر D-Link DAP-1720 سیگنال‌های وای فای خود را به هر طبقه توسعه دهید.

  • مزایا – عملکرد خوب برای منازل چند طبقه، تنظیمات ساده به همراه اپلیکیشن موبایل
  • معایب – می‌تواند پریزهای مجاور را مسدود کند

D-Link DAP-1720 Wi-Fi AC1750 Range Extender

آیا من به اکستندر و توسعه دهنده Wi-Fi نیاز دارم؟

اگر شما با نام‌های متفاوت تقویت کننده Wi-Fi، اکستندر Wi-Fi، توسعه دهنده Wi-Fi یا تکرار کننده Wi-Fi برخورد می‌کنید و سردرگم می‌شوید باید بدانید که همه این اصطلاحات به یک فناوری اشاره دارند و معنای یکسانی دارند. اکستندر وای فای با پخش مجدد سیگنال Wi-Fi کار می‌کند، سیگنال‌های ضعیف را تقویت می‌کند و هم منطقه تحت توشش را توسعه می‌دهد. بنابراین استفاده از اصطلاحات دیگر مانند تکرار کننده یا رپیتر بیسیم یا گسترش دهنده دامنه کاملا صحیح است. تا زمانی که اکستندر Wi-Fi خود را به بهترین تنظیمات سیگنال پیکربندی می‌کنید اهمیتی ندارد که آن را چه می‌نامید.

 نکاتی که باید در هنگام خرید اکستندر Wi-Fi در نظر داشته باشید!

قیمت اکستندر وای فای – ارزانترین تقویت کننده  Wi-Fi را می‌توان با قیمت کمتر از 50 دلار در بازار پیدا کرد. دستگاه‌های جدیدتر تقویت کننده سیگنال که از جدیدترین استانداردهای وایرلس پشتیبانی می‌کنند و فناوری هایی مانند beam-forming  و  Mu-MIMO را برای عملکرد پیشرفته ارائه می‌دهند غالبا دارای قیمت بالاتری هستند.

پلاگین یا دسکتاپ – در حالی که اکثر تقویت کننده‌های سیگنال از طراحی‌های کوچک پلاگین استفاده می‌کنند می‌توانید آنها را به طور مستقیم به پریز برق وصل کنید اما این طراحی تنها گزینه نمی‌باشد، برخی از بهترین اکستندرهای Wi-Fi  دارای طراحی بزرگتری هستند و می‌توانید از آنها در قفسه یا میز استفاده کنید و بیشتر شبیه به روترهای سنتی هستند. این دستگاه‌های بزرگتر دارای اندازه و وزن بیشتری هستند و به همین دلیل می‌توان از آنتن‌ها و سخت افزارهای داخلی بهتری در آنها استفاده کرد. از طرف دیگر طراحی پلاگین پریزهای مجاور شما را مسدود نمی‌کند.

استاندارد Wi-Fi – گرچه ممکن است توجه زیادی به استاندارد وایرلس نداشته باشید اما قطعا این استاندارد روی عملکرد تقویت کننده شما تاثیر می‌گذارد. اگر روتر بی سیم شما از استاندارد 802.11ac استفاده می‌کند باید مطمئن شوید که سازگاری لازم را دارد. استانداردهای قدیمی تر از 802.11ac کندتر هستند و اغلب به یک باند محدود می‌شود و در پوشش وای فای شما محدودیت ایجاد می‌کنند.

مکان قرار گیری – هم روترهای بی سیم و هم توسعه دهنده Wi-Fi از امواج رادیویی استفاده می‌کنند تا داده‌های شما را با اتصال اینترنت به اشتراک بگذارند. شما باید جایی را پیدا کنید که به اندازه کافی به روتر نزدیک است تا بتوانید یک سیگنال قوی را دریافت کرد.

یک ارتقاء را در نظر داشته باشید – اگر روتر بی سیم شما سرعت و پوشش مورد نظر شما را ارائه نمی‌دهد بهتر است به جای خرید اکستندر Wi-Fi یک روتر جدید خریداری کنید. مدل‌های جدید عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. روترهای مش به شما امکان می‌دهند تا پوشش بی سیم خود را در بزرگترین خانه‌ها توسعه دهید.