تبدیل فرمت ویدیو ساده تر از آن چیزی است که انتظار دارید و ما یم راه سریع و آسان برای تبدیل ویدیو به فرمت‌های MP4, WMV, AVI و حتی GIF را به شما آموزش خواهیم داد.

فایل‌های ویدیویی می‌توانند به حجم بالایی داشته باشند، مخصوصا فیلم‌های 4K که از طریق گوشی خود ضبط کرده‌اید برای ایمیل کردن سنگین هستند، این در حالی است که برخی از دستگاه‌های خانگی شما هم از اغلب فرمت هایی که ویدیو بر اساس آن ذخیره می‌شوند پشتیبانی نمی‌کند. مبدل‌ها یا کانورترهای فایل‌های ویدیویی به شما این امکان را می‌دهند تا فیلم هایی که تهیه کرده‌اید را به فرمت و کیفیت مورد نظر تبدیل کنید.

  • بیشتر بخوانید: آموزش مسدود کردن وب سایت‌ها و برنامه‌ها در روتر ایسوس Asus RT-N12 N300

برنامه‌های بسیار خوبی برای تغییر فرمت فیلم به mp4 و تبدیل فرمت ویدیو برای دستگاه‌های مختلف وجود دارد و یکی از برنامه‌های مورد علاقه ما Any Video Converter است که برای سیستم‌های شخصی یا مک به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است. با طیف وسیعی از قابلیت‌های مفید مانند تنظیم رنگ، برش، افکت‌های خاص و همچنین پشتیبانی از طیف گسترده ای از فرمت‌ها این برنامه برای هر کاربری که می‌خواهد خیلی سریع بع بهترین نتیجه ممکن تبدل فرمت دست پیدا کند ایده آل است.

تبدیل فرمت ویدیو با Any Video Converter

نرم افزار قدرتمند تبدیل فرمت Any Video Converter به دلیل پشتیبانی از فرمت‌های متنوع محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است. برخی از فرمت هایی که توسط این برنامه پشتیبانی می‌شوند عبارتند از AVI, MPG, RMVB, MOV, MKV, WMV, AVI, MP4, FLV, 3GP  و غیره. به دلیل پشتیبانی از دستگاه‌های مختلف شما می‌توانید فیلم خود را نسبت به دستگاه مقصد تبدیل کنید. از قابلیت‌های دیگر این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریپ دیسک DVD و پوشه DVD به ویدئوهای قابل پخش در iPod, PSP, Zune، گوشی‌های موبایل و …
  • ریپ کپی مستقیم فیلم‌های دی وی دی بدون حذف حفاظت از کپی دی وی دی محافظت شده
  • تبدیل انواع فرمت‌های ویدیویی از جمله ویدئو‌های HD
  • ویرایش کلیپ‌های ویدئویی با قطعه کردن، برش دادن و جلوه‌های ویژه
  • تبدیل فرمت‌های ویدئویی برای پخش در پخش کننده‌های قابل حمل و تلفن‌های همراه
  • استخراج صدا از هر نوع فیلم و ذخیره ی آن‌ها به صورت MP3/WMA برای دستگاه پخش mp3
  • عکس گرفتن از فیلم ها
  • پشتیبانی از HD برای هر نوع ورودی و خروجی
  • ضبط هر ویدئو محلی و ویدئو آنلاین، گرفتن تمام فعالیت‌های دسکتاپ
  • اضافه کردن و تبدیل دسته ای ویدئوها
  • سفارشی کردن کامل پارامترهای خروجی
  • مدیریت فایل‌های ویدئویی خروجی با گروه و یا پروفایل خروجی
  • دانلود و تبدیل ویدئوهای آنلاین یوتیوب
  • ادغام چندین فایل ویدئویی به یک فایل واحد و بلند
  • تنظیم روشنایی، کنتراست، اشباع
  • چرخش، flip و یا اضافه کردن نویز و افکت
  • تولید ویدئو خروجی با زیرنویس‌های گفت و شنود خود
  • پشتیبانی از تنظیمات و گزینه‌های گوناگون مربوط به فایل‌های MP4
  • و …

مراحل تبدیل فرمت ویدیو به فرمت‌های MP4, WMV, AVI و حتی GIF

اگر می‌خواهید ویدیوی خود را به سایر فرمت‌ها تبدیل کنید و فرمت فیلم خود را تغییر دهید کافیست ادامه مطلب امروز فروشگاه نارستان را مطالعه بفرمایید.

انتخاب فیلم مورد نظر

بعد از نصب برنامه Any Video Converter اولین کاری که شما انجام می‌دهید این است که به برنامه بگویید که فرمت کدام فیلم را می‌خواهید تغییر دهید. شما می‌توانید این کار را از سه طریق انجام دهید. 1) انتخاب دکمه Add Files 2) با کشیدن فایل ویدیویی روی پنجره اصلی 3) با دادن ادرس URL یک ویدیوی آنلاین که می‌خواهید ان را دانلود و تبدیل کنید.

Any Video Converter

وقتی ویدیو را اضافه می‌کنید، اطلاعات مربوط به فرکت، فرمت صوتی و اینکه آیا دارای زیرنویس است را می‌توانید مشاهده کنید برای تبدیل فرمت می‌توانید به صورت همزمان چند فایل را وارد برنامه کنید

از تنظیمات از قبل ایجاد شده استفاده کنید

به قسمت Profile نگاه کنید، یک منوی کرکره ای را مشاهده خواهید کرد. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا فرمت و کیفیت فایل مقصد خود را انتخاب کنید و به انواع مختلفی سازماندهی می‌شود. در تصویر زیر شما تنظیمات موجود برای دستگاه‌های Apple را مشاهده خواهید کرد، همانطور که انتظار دارید این گزینه پر از تنظیمات مربوط به دستگاه‌های آیفون و آیپد مختلف می‌باشد. همچنین تب‌های مخصوص گوشی‌های اندروید، کنسول‌های بازی و حتی گوشی‌های واقعا قدیمی که نمی‌توانند اندازه و وضوح تصویر امروزی را کنترل کنند وجود دارد.

Any Video Converter

فرمت خروجی را انتخاب کنید

لازم نیست دستگاه خاصی را انتخاب کنید دو سربرگ آخر به ترتیب برای اکسپورت صدا و فیلم است. در اینجا ما به گزینه‌های مختلفی برای اکسپورت فرمت‌های ویدیویی از جمله فرمت‌های AVI, MOV و WMV می‌پردازیم که بیشترین نیاز برای تغییر فرمت فیلمبرای تلویزیون است، برای انتخاب یک فرمت فقط کافیست که روی آن کلیک کنید و اگر گزینه ای مد نظرتان هست می‌توانید با کلیک کردن روی آیکن ان در لیست فیلم هایی که باید تبدیل شوند آنها را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما می‌خواهید فرمت فیلم را به فرمت گوشی تغییر دهید کافیست آیکن گوشی را انتخاب کنید.

نحوه تبدیل فرمت ویدیو به فرمت‌های MP4, WMV, AVI و حتی GIF

اعمال افکت ها

اگر روی آیکن یک فرمت فیلم کلیک کنید می‌توانید تنظیمات فیلم مانند روشنایی و کنتراست را تغییر دهید. شما همچنین می‌توانید فیلم را برش دهید و یا واترمارک به آن اضافه کنید و طیف وسیعی از افکت‌های سرگرم کننده مانند تار شدن را به فیلم اضافه کنید. می‌توانید کلیپ اصلی خود را در سمت راست و پیش نمایش بلادرنگ از تغییرات خود را در سمت راست مشاهده کنید.

نحوه تبدیل فرمت ویدیو به فرمت‌های MP4, WMV, AVI و حتی GIF

پردازش فیلم

بعد از انتخاب فرمت و کیفیتی که می‌خواهید از آن استفاده کنید فقط کافیست روی دکمه Convert  کلیک کنید. حالا یک نوار از پیشرفت تبدیل فرمت ویدیو به شما نمایش داده می‌شود. هر چه کیفیت فیلم بالاتر باشد و فیلم شما حجم بزرگتری داشته باشد، زمان بیشتری برای تبدیل فرمت مورد نیاز است. در اینجا کلیپ ما خیلی طولانی نیست و فقط یک آهنگ سه دقیقه ای می‌باشد بنابراین تبدیل فرمت ما کمتر از 1 دقیقه طول خواهد کشید.

نحوه تبدیل فرمت ویدیو به فرمت‌های MP4, WMV, AVI و حتی GIF

فیلم کانورت شده خود را مشاهده کنید

بعد از اتمام فرآیتند تبدیل فرمت فیلم، شما می‌توانید فیلم خود را از بخش History پیدا کنید. اگر روی آیکن History در نوار ابزار چپ کلیک کنید می‌توانید روی ذره بین کلیک کنید تا فایل تبدیل شده در فایل نمایش داده شود. بعد می‌توانید مانند هر فیلم دیگری آن را باز و مشاهده کنید.

نحوه تبدیل فرمت ویدیو به فرمت‌های MP4, WMV, AVI و حتی GIF