در این مقاله قصد داریم با بررسی عوامل موثر در سرعت هارد‌ها 8 تا از بهترین هارد دیسک‌های گیمینگ سال 2020 را معرفی کنیم. گرچه هارد دیسک‌ها مدت زمان زیادی است که نقطه اوج خود را پشت سر گذاشته‌اند؛ اما هنوز هم تقاضای زیادی برای آنها به عنوان یک درایو سیستم وجود دارد. واقعیت این است که هارد SSD عملکرد سریعتری را ارائه می‌دهد، اما هارد دیسک‌ها هنوز هم بیشترین فضای ذخیره سازی را با کمترین قیمت ارائه می‌دهند. به لطف این قابلیت، هارد دیسک‌ها هنوز هم در صنعت فناوری اطلاعات حضور گسترده‌ای دارند. گرچه هارد دیسک‌ها مدت هاست که در کانون توجه خارج شده‌اند؛ اما هنوز هم می‌توانند عملکرد مناسبی را برای گیمرها ایجاد کنند. بنابراین خرید بهترین هارد گیمینگ هنوز یک اقدام خوشایند است.

چگونه بهترین هارد گیمینگ را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب هارد دیسک مناسب باید چند نکته را در خاطر داشته باشید. به این فکر کنید که به چه چیزی نیاز دارید؟ بودجه‌تان چقدر است؟ چقدر قصد استفاده از هارد را دارید و غیره. دانستن پاسخ این سوالات به شما کمک بسیار زیادی می‌کند. چون این دید را به شما می‌دهد تا آنچه که واقعا به دنباش هستید را پیدا کنید. در هنگام خرید هارد دیسک شما باید به قابلیت‌های زیر توجه زیادی داشته باشید.

ظرفیت هارد

وقتی که صحبت از جنبه‌های مهم یک هارد می‌شود، احتمالا ظرفیت در صدر لیست قرار می‌گیرد. مهم نیست فضای ذخیره‌سازی شما چقدر بزرگ باشد، در نهایت این ظرفیت پر خواهد شد، این یک واقعیت ساده است. بنابراین همیشه هارد دیسکی را خریداری کنید که ظرفیت بیشتری را نسبت به آنچه که فکر می‌کنید نیاز دارید را داشته باشد. اگر فکر می‌کنید به یک هارد 500 گیگابایتی برای ذخیره اطلاعات خود نیاز دارید یک هارد دیسک 1 ترابایتی خریداری کنید. اگر فکر می‌کنید به یک هارد دیسک 2 ترابایتی نیاز دارید شما باید هاردی خریداری کنید که حداقل 3 ترابایت فضا داشته باشد و غیره.

سرعت هارد

سرعت دومین قابلیت مهم یک هارد دیسک است. هیچ کس نمی‌خواهد نصف روز خود را منتظر انتقال اطلاعات بماند. به همین دلیل هاردهایی را انتخاب کنید که سریعترین سرعت ممکن را داشته باشند، گرچه این هارد دیسک‌ها گرانتر هستند. سرعت انتقال بالای 150 مگابایت در ثانیه برای یک هارد اینترنال بیش از حد مناسب است در حالی که برای هارد‌های اکسترنال سرعت قابل قبول حدود 100 مگابایت در ثانیه است.

حافظه کش

در گذشته این مسئله حائز اهمیت‌تر بود؛ اما امروزه تفاوت یک هارد با حافظه کش 32 مگابایت با یک هارد با حافظه 64 مگابایت، 10 درصد بارگذاری سریعتر است. این تفاوت بارگذاری معمولا توسط یک کاربر عادی به سختی درک می‌شود. به عبارت دیگر اگر شما هارد دیسک‌هایی که دارای 8 مگابایت یا حافظه کش کمتری هستند را خریداری می‌کنید، نگرانی چندانی برای شما وجود ندارد. در صورت امکان هارد دیسک‌هایی که دارای حافظه کش بیشتری هستند را خریداری کنید، اما از طرف دیگر اگر هارد دیسک‌هایی با حافظه کش کمتر هم خریداری کنید تفاوت چندانی را احساس نمی‌کنید.

اتصال

هارد‌های اینترنال معمولا اتصال SATA را ارائه می‌دهند. اخیرا SATA 3 به یک استاندارد تبدیل شده است، اما ممکن است هارد‌های کندتر SATA 2 هم در بازار وجود داشته باشند. اگر می‌توانید همیشه به سراغ هارد‌های سریعتر SATA 3 بروید. وقتی در مورد هارد دیسک‌های اینترنال صحبت می‌کنیم. اکثر آنها اتصال USB را ارائه می‌دهند. گرچه USB 2.0 هنوز قابل قبول است، اما بهتر است هاردهایی که از استاندارد USB 3.0 استفاده می‌کنند و در نهایت منجر به انتقال سریعتر داده‌ها می‌شوند را انتخاب کنید.

8 تا از بهترین هارد‌های گیمینگ سال 2020

در ادامه 8 تا از بهترین هارد گیمینگ هایی که می‌توانید برای بازی خریداری کنید و در بازار سال 2020 وجود دارد لیست خواهد شد:

WD BLACK HDD هارد دیسک عالی برای گیمرهای حرفه ای

 اگر به دنبال یک هارد دیسک عالی هستید که عملکرد با کیفیت بالا را ارائه دهد، هارد 3.5 اینچی WD BLACK HDD باید در لیست خرید شما قرار بگیرد. قابلیت اطمینان بالا، گارانتی 5 ساله، عملکرد پیشرفته، فناوری کش داینامیک، StableTrac از قابلیت‌هایی هستند که هر گیمری بدان نیاز دارد.

8 تا از بهترین هارددیسک‌های گیمینگ سال 2020

سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه، حافظه کش 64 مگابایتی در مدل‌های 500 الی 2 ترابایتی، حافظه کش 256 مگابایتی در مدل‌های 4 تا 6 ترابایتی و اتصال SATA 3 در مقایسه با هاردهای رقیب قابل ملاحظه نیست اما میانگین سرعت خوندن/ نوشتن 180 مگابایت در ثانیه است که در هنگام خواندن فایل‌های حجیم این سرعت به 281.9 مگابایت درثانیه می‌رسد و این بیش از یک استدلال قانع کننده است که نشان می‌دهد این هارد چقدر خوب است. هارد دیسک بلک وسترن دیجیتال یکی از بهترین هارد گیمینگ است که می‌توانید خریداری کنید. این هارد ترکیبی از عملکرد عالی، قابلیت اطمینان و قیمت مناسب را ارائه می‌دهد. برای خرید آنلاین هارد وسترن دیجیتال بلک کلیک کنید.

مزایا

  • 5 سال گارانتی
  • مجهز به فناوری StableTrac و Dynamic Cache که عملکرد و قابلیت اطمینان را بهبود می‌بخشند.

معایب

  • داغ می‌شود.

SEAGATE BARRACUDA COMPUTE PRO بهترین هارد گیمینگ با عملکرد پایدار

SEAGATE BARRACUDA COMPUTE PRO بخشی از هاردهای سری Guardian شرکت سیگیت است و به گونه‌ای طراحی شده است که عملکرد مناسبی را برای کاربران فراهم آورد و این به معنای سرعت انتقال سریعتر داده‌ها با یک قیمت خوب می‌باشد. هارد دیسک 6 ترابایتی BarraCuda Pro دارای سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه و 256 مگابایت حافظه کش است و این به معنای این است که این هارد جزو سریعترین هارد دیسک‌های موجود در بازار است.

8 تا از بهترین هارددیسک‌های گیمینگ سال 2020

ما می‌دانیم که هاردهای SSD وجود دارند که ظرفیت 6 ترابایت و سرعت ذخیره‌سازی قابل ملاحظه‌ای را در مقایسه با هارد دیسک‌ها ارائه می‌دهند. اما اگر به برچسب قیمت نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که چرا هارد دیسک BarraCuda Compute Pro قابل ستایش است. از نظر ظرفیت، سازگاری و قابلیت اطمینان این‌هارد برای محیط‌های سازمانی مناسب است. هارد دیسک سیگیت حداکثر سرعت انتقال پایدار 250 مگابایت در ثانیه را ارائه می‌دهد و می‌توانید از آن برای ذخیره‌های طولانی مدت استفاده کنید. برای سفارش آنلاین هارد سیگیت کلیک کنید.

مزایا

  • بهره‌وری و سرعت
  • سادگی نصب
  • سر و صدای کم و عملیات آرام
  • همراه با برنامه Rescue Data Recovery Plan

معایب

  • برخی از کاربران مشکلات کنترل کیفیت را گزارش داده‌اند.

SEAGATE FIRECUDA GAMING SSHD هارد دیسک گیمینگ 2020

اگر می‌خواهید از مزایای فناوری SSD استفاده کنید، اما مشکل بودجه دارید، SEAGATE FIRECUDA GAMING SSHD ممکن است بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای شما باشد. این هارد دیسک سیگیت ترکیبی از حافظه فلش NAND MLC و هارد دیسک سنتی را ارائه می‌دهد. این ترکیب باعث شده است که FIRECUDA نسبت به هارد دیسک‌های معمول برتری داشته باشد؛ اما عملکرد کمی پایین‌تر از هاردهای اس اس دی را ارائه می‌دهد. همه اینها باعث می‌شود که Seagate FireCuda یک گزینه عالی برای هاردهای اصلی یا هارد فرعی بسیار سریع باشد. حداکثر سرعت خواندن متوالی 216.9 مگابایت و سرعت نوشتن 211.4 مگابایت را ارائه می‌دهد.

8 تا از بهترین هارددیسک‌های گیمینگ سال 2020

این هارد دیسک اتصال SATA 3، سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه و 64 مگابایت حافظه کش را ارائه می‌دهد. ظرفیت 1 یا 2 ترابایت این هارد برای اکثر کاربران کافی است، در حالی که دارای 5 سال گارانتی هم می‌باشد. نکته‌ای که وجود دارد این است که این یک هارد SSD نیست بلکه یک هارد هیبریدی است که از 8 گیگابایت حافظه فلش برای پخش بازی استفاده می‌کند. این هارد فقط برای اجرای همزمان چند برنامه ساخته نشده است و در این حالت، عملکرد آن ممکن است حتی کمتر از عملکرد معمولی هارد‌ها باشد. اگر با این مسئله مشکلی ندارید Seagate FireCuda بهترین هارد گیمینگ است که می‌توانید خریداری کنید.

مزایا

  • 5 سال گارانتی
  • حافظه فلش NAND
  • قیمت مناسب

معایب

  • هنگام کار کردن با چند برنامه به صورت همزمان عملکرد افت پیدا می‌کند، که به خاطر عدم استفاده از حافظه فلش است.

WD BLUE HDD یک هارد دیسک بازی 2020 که همه را راضی نگه می‌دارد

WD BLUE HDD یک هارد دیسک با عملکرد مناسب است که می‌تواند به عنوان یک هارد ثانویه و به عنوان یک راه حل مقرون به صرفه برای درایو سیستم استفاده شود. اتصال SATA 3، سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه و 64 مگابایت حافظه کش از مشخصات این محصول می‌باشد.

8 تا از بهترین هارددیسک‌های گیمینگ سال 2020

همچنین می‌توان گفت که سرعت انتقال اطلاعات تقریبا 150 مگابیت در ثانیه که مطمئنا جزو بهترین‌ها در کلاس خود نیست موجب می‌شود که عملکرد بالا چیزی نباشد که این درایو بسیار جذاب شود. مزیت اصلی این هارد ترکیبی از جنبه‌های مختلف است که شامل قیمت، قابلیت اطمینان خوب، تنوع ظرفیت و عملکرد متوسط است، اما با همه اینها هارد به اندازه کافی خوب است و می‌توان با هاردیسک‌هایی همچون DT01ACA توشیبا به رقابت بپردازد. جهت سفارش آنلاین هارد وسترن دیجیتال آبی کلیک کنید.

مزایا

  • قیمت مناسب
  • ظرفیت‌های متنوع

معایب

  • سرعت خواندن / نوشتن متوالی می‌توانست بهتر باشد.

TOSHIBA X300 HDD هارد دیسکی که برای گیمرها طراحی شده است

اگر به دنبال هاردی هستید که از بهترین هارد‌های گیمینگ باشد و عملکرد بسیار بالایی را ارائه دهد و همزمان با آن ظرفیت بالایی هم داشته باشد هارد دیسک X300 توشیبا را انتخاب کنید. تنوع ظرفیت 4 تا 10 ترابایت آن مطمئنا نصب تعداد زیادی از بازی‌ها را امکان‌پذیر می‌کند، در حالی که سرعت خواندن و نوشتن متوالی آن بیش از 200 مگابایت در ثانیه است.

8 تا از بهترین هارددیسک‌های گیمینگ سال 2020

Toshiba X300 عملکرد آرام و بدون سر و صدایی را ارائه می‌دهد در حالی که سنسور شوک داخلی و محرک آن یکپارچگی داده‌ها را تضمین می‌کند. اتصال SATA 3 و سرعت چرخش 7200 دور دقیقه و 256 مگابایت حافظه کش در مدل 10 ترابایتی به این هارد دیسک کمک می‌کند که از بقیه متمایز شود و عملکرد با کیفیتی را ارائه دهد.

مزایا

  • عملکرد خوب
  • ظرفیت عالی

معایب

  • دو سال گارانتی محدود

SEAGATE PORTABLE EXTERNAL HARD DRIVE با بهترین هارد دیسک 2020 بازی‌ها را با خود حمل کنید

اگر به دنبال یک راه حل مقرون به صرفه برای ذخیره بازی‌های خود هستید این هارد اکسترنال سیگیت شما را راضی نگه می‌دارد. این هارد با سیستم عامل‌های مختلف از جمله ویندوز و مک سازگاری دارد و قابلیت نصب plug and play را ارائه می‌دهد، این بدان معناست که تمام کاری که باید انجام دهید این است که هارد را به سیستم خود متصل کنید. هارد از طریق کابل USB 3.0 به سیستم وصل می‌شود و از نرم‌افزار تشخیص خودکار پشتیبانی می‌کند.

SEAGATE PORTABLE EXTERNAL HARD DRIVE

وقتی صحبت از ارزانترین هارد دیسک‌ها می‌شود کمبودهایی وجود دارد. به طور مثال این هارد به جای سرعت 7200 دور در دقیقه دارای سرعت 5400 دور در دقیقه است. شما می‌توانید از هارد اکسترنال سیگیت به راحتی در کنسول‌های بازی پلی استیشن 4 خود استفاده کنید و بازی‌های مورد علاقه خود را ذخیره کنید. راه اندازی فوق العاده ساده است چونکه کنسول بازی شما فورا هارد را تشخیص می‌دهد. همچنین در هنگام اجرای بازی‌ها هیچ مشکلی مانند کاهش سرعت ایجاد نمی‌کند.

مزایا

  • سادگی استفاده و راه‌اندازی
  • ظرفیت ذخیره‌سازی عالی برای بازی کنسول‌ها
  • قیمت فوق‌العاده
  • طراحی جمع‌و‌جور، اتصال USB 3.0
  • سازگار با ویندوز و مک

معایب

  • فقط 1 سال گارانتی دارد.
  • سرعت نوشتن می‌توانست بهتر باشد.
  • همراه با سر و صدا است

WD ELEMENTS PORTABLE EXTERNAL HARD DRIVE بهترین هارد دیسک بازی 2020

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال WD ELEMENTS درست مانند هارد Seagate Expansion فضای ذخیره سازی زیادی را ارائه می‌دهد که این هارد را در لیست بهترین هارد‌ گیمینگ قرار می‌دهد؛ اما دارای قیمت پایین‌تری می‌باشد. این تفاوت قیمت بدان علت است که که هارد وسترن دیجیتال سرعت خواندن / نوشتن متوالی 95 مگابایت در ثانیه را ارائه می‌دهد که 30 درصد کندتر از هارد سیگیت می‌باشد.

WD ELEMENTS PORTABLE EXTERNAL HARD DRIVE

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال WD ELEMENTS بسیار مقرون به صرفه است و ظرفیت‌های 1 تا 4 ترابایت را ارائه می‌دهد، از اتصال USB 3.0 استفاده می‌کند، اما مانند هارد سیگیت فاقد قابلیت‌های خاص مانند نرم‌افزار رمزگذاری یا بکاپ می‌باشد. بنابراین اگر می‌خواهید فضای ذخیره سازی ارزان و عاری از قابلیت‌های اضافی داشته باشید، این هارد دیسک گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود.

مزایا

  • ارزان
  • قیمت فوق‌العاده در مقایسه با ظرفیت ذخیره‌سازی

معایب

  • 1 سال گارانتی
  • قابلیت‌های خاصی ندارد.

SEAGATE GAME DRIVE بهترین هارد دیسک 2020 برای کنسول بازی ایکس باکس وان

اگر از کنسول بازی ایکس باکس وان استفاده می‌کنید، این هارد دیسک سیگیت برای شما ساخته شده است. Seagate Game Drive تنها هارد دیسک اکسترنالی است که فقط برای ایکس باکس ساخته شده است. این هارد با کنسول‌های بازی Xbox One ، Xbox One S و Xbox 360 سازگاری دارد و با ظرفیت‌های 2 یا 4 ترابایت ارائه می‌شود که مطمئنا فضای کافی را برای ذخیره بازی‌های مورد علاقه در اختیار شما قرار می‌دهد.

SEAGATE GAME DRIVE

شما می‌توانید از سرعت اتصال USB 3.0 استفاده کنید و قابلیت اتصال Plug And Play استفاده از هارد را ساده می‌کند. سرعت خواندن / نوشتن متوالی آن بسیار سریع است (140 مگابایت در ثانیه).

مزایا

  • عملکرد خوب

معایب

  • گران بودن

نتیجه گیری

هارد دیسک‌ها حداقل برای دو سال می‌توانند همراه ما باشند. خوشبختانه آنها هنوز هم عملکرد بسیار خوب را ارائه می‌دهند و به شما اجازه ذخیره سازی طولانی مدت اطلاعات را می‌دهند. شما می‌توانید با خرید بهترین هارد گیمینگ سال 2020 از بازی‌های خود لذت ببرید.