در این راهنما آموزش تنظیم مودم tp-link td-w8961n که در اکثر مودم‌های ADSL برند tp-link مشترک است، تنظیم این مودم آموزش داده می‌شود. این مراحل پایه است و برای اکثر مودم‌های ADSL مشابه خواهد بود، بنابراین ممکن است تفاوت‌های خیلی جزئی در هر مدل وجود داشته باشد.

نحوه کانفیگ مودم TP-LINK TD-W8968

نحوه بدست آوردن IP مودم tp-link td-w8961n

اولین کاری که باید انجام دهید این است که Default Gateway را بدست بیاورید. اگر کاربر ویندوز هستید روی دکمه Start ویندوز کلیک کنید و برای CMD سرچ کنید و آن را باز کنید.

نحوه بدست آوردن IP مودم

وقتی CMD باز شد دستور ipconfig را وارد کنید و Enter را بزنید.

نحوه بدست آوردن IP مودم

اطلاعاتی به شما نمایش داده می‌شود که شما باید Default Gateway را پیدا کنید در مقابل این نوشته شما می‌توانید IP مودم خود را مشاهده کنید.

نحوه بدست آوردن IP مودم

آموزش تنظیم مودم tp-link td-w8950n

حالا مرورگر (اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم و غیره) خود را باز کنید و در نوار آدرس IP که بدست آوردید را وارد و Enter را بزنید. یک پاپ آپ به شما نمایش داده می‌شود که از شما نام کاربری و پسورد مودم را می‌خواهد. به طور پیش فرض برای یوزرنیم و پسورد Admin خواهد بود.

تنظیم مودم TP-LINK TD-W8968

وارد Interface Setup شوید.

تنظیم مودم TP-LINK TD-W8968

قسمت ISP را به PPPoA/PPPoE تغییر دهید. در فیلد Username و Password، یوزرنیم و پسورد کانکشنی که ISP شما در اختیارتان قرار داده است را وارد کنید و وقتی مطمئن شدید اطلاعات را درست وارد کرده‌اید دکمه Save را انتخاب کنید.

تنظیم مودم TP-LINK TD-W8968

تنظیمات امنیتی وایرلس مودم TD-W8968

اگر شما قصد دارید از قابلیت وایرلس مودم tp-link td-w8961n خود استفاده نکنید در قسمت Access Point گزینه deactivate را انتخاب کنید در غیر این صورت activated را انتخاب کنید. SSID خود را وارد کنید.

تنظیمات وایرلس – مودم TD-W8968

مراحل زیر برای تنظیم امنیتی وایرلس مودم ADSL مدل مودم tp link 8968 است. توصیه می‌شود برای قابلیت وایرلس خود یک پسورد داشته باشید. اگر نمی‌خواهید امنیت وایرلس مودم tp-link td-w8961n خود را راه‌اندازی کنید، هیچ کدام از مدهای Security را انتخاب نکنید. اگر شما می‌خواهید با پسورد از شبکه وایرلس خود محافظت کنید WPA/WPA2 را انتخاب کنید و پسوردی که مد نظرتان است را در کادر Pre-Shared Key وارد کنید. بعد از اینکه مطمئن شدید همه چیز را به درستی وارد کرده‌اید دکمه Save را کلیک کنید. بعد از ذخیره تنظیمان مودم خود را ریستارت کنید.

تنظیمات امنیتی وایرلس مودم TD-W8968