نحوه کانورت فایل های صوتی با استفاده از  VLC Player   – پلیر VLC یکی از محبوبترین پلیرهای ویدیو است که در اکثر پلت فرم‌های محاسباتی قابل اجرا است. این برنامه رایگان و اپن سورس است و دائما بروزرسانی می‌شود؛ یکی از راحت‌ترین و قابل تنظیم‌ترین تجربه‌های مشاهده فیلم را ارائه می‌دهد. همچنین با ده‌ها قابلیت‌های کمتر شناخته شده همراه است که یکی از این موارد امکان کانورت فایل های صوتی به فرمت‌های مختلف می‌باشد.

کانورت فایل های صوتی با استفاده از VLC Player

از قابلیت‌های دیگر این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پخش انواع فرمت‌ها از جمله MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX, mp3, ogg, …
  • پخش انواع DVD ، VCD
  • پشتيباني كامل از انواع مختلف فرمت‌هاي صوتی و تصويری
  • پخش انواع DVD ،VCD با كيفيت FULL HD
  • حجم بسیار اندک نسبت به قابلیت‌های فراوان آن و همچنین نسبت به نرم‌افزار‌های مشابه
  • محیط بسیار ساده و كاربرپسند بصورت كاملا رايگان
  • پشتيباني از فايل‌های ناقص دانلود شده و پخش ديسك‌های مخدوش شده
  • پشتیبانی در زبان‌های مختلف از جمله زبان شيرين فارسی
  • قابلیت اجرا در اکثر سیستم عامل‌ها یعنی ویندوز، لینوکس، مکینتاش و …
  • پوسته‌های متعدد برای سلیقه‌های مختلف
  • پشتیبانی از انواع فرمت‌های صوتی و تصویری و زیرنویس

حتی اگر VLC Player یک پلیر ویدیو باشد، کاربران هنوز می‌توانند فایل‌های موسیقی خود را با آن بشنوند. بنابراین ما می‌خواهیم نحوه تبدیل یا نحوه کانورت فایل های صوتی در VLC Player را به شما آموزش دهید.

نحوه کانورت فایل‌های صوتی با استفاده از VLC Player

توجه: VLC Player قادر به ویرایش فایل‌های ویدیویی هم می‌باشد.

نحوه کانورت فایل های صوتی در VLC Player

ابتدا آخرین نسخه از برنامه VLC Player را نصب کنید و یا اینکه برای بروزرسانی نرم‌افزار خود به مسیر Help -> Check for Updates بروید. بعد از بروزرسانی برنامه خود را اجرا کنید.

حالا به مسیر Media -> Convert/Save بروید. در پنجره Open Media که باز می‌شود، در سربرگ File روی Add کلیک کنید.

نحوه کانورت فایل‌های صوتی با استفاده از VLC Player

فایل یا فایل‌هایی که می‌خواهید کانورت کنید، انتخاب کنید. می‌توانید با نگهداشتن دکمه Shift یا Ctrl و کلیک روی فایل‌های خود اقدام به انتخاب فایل‌های مورد نظر خود کنید. بعد از انتخاب همه فایل‌ها روی گزینه Open کلیک کنید تا همه فایل‌ها به پنجره Open Media اضافه شوند.

نحوه کانورت فایل‌های صوتی با استفاده از VLC Player

با کلیک روی دکمه Add می‌توانید فایل‌های بیشتری برای برای کانورت از فایل‌های مختلف اضافه کنید. بعد از جمع‌آوری تمام فایل‌های مورد نظر خود برای کانورت روی Convert/Save کلیک کنید تا پنجره Convert برای شما باز شود. در اینجا می‌توانید هر دو چک باکس Display the output و Deinterlace که مربوط به فایل‌های ویدیویی است را نادیده بگیرید. نکته بسیار مهم این است که روی منوی کرکره‌ای Profile کلیک کنید و به بخش Audio بروید و یک فرمت صوتی را برای کانورت انتخاب کنید، بعد روی Start کلیک کنید.

نحوه کانورت فایل‌های صوتی با استفاده از VLC Player

بیشتر بخوانید: نحوه تبدیل فرمت ویدیو به فرمت‌های MP4, WMV, AVI و حتی GIF

نحوه ایجاد پروفایل برای کانورت فایل های صوتی

اگر فرمت صوتی مورد نظر خود را در منوی کرکره‌ای پیدا نکردید و یا نمی‌خواهید فایل‌هایی با پارامترهای از پیش تنظیم شده ایجاد کنید، روی آیکن کنار Profile که در تصویر زیر مشخص شده است، کلیک کنید و یک پروفایل جدید ایجاد کنید. سپس سربرگ Audio codec را انتخاب کنید.

نحوه کانورت فایل‌های صوتی با استفاده از VLC Player

در اولین کادر نام پروفایل خود را وارد کنید و بعد چک باکس Audio را کلیک کنید. حالا می‌توانید کدکی که می‌خواهید برای کانورت فایل صوتی خود استفاده کنید را انتخاب کنید. در اینجا ما کدک ACC  را انتخاب می‌کنیم، بیت ریت و تعداد کانال‌های خروجی مورد نظر خود را مشخص کنید، در اینجا ما 2 کانال را برای استریو انتخاب می‌کنیم. توصیه ما این است که برای دستیابی به کیفیت سطح CD نرخ نمونه برداری را 44100 هرتز یا 48000 هرتز انتخاب کنید، اما اگر به دنبال اندازه فایل کوچکتر هستید، می‌توانید این مقدار را کاهش دهید.

VLC Player

وقتی که پروفایل خود را ایجاد کردید، روی Create کلیک کنید. با این کار شما به پنجره Convert، جایی که هنوز فایل‌های شما کانورت نشده‌اند، باز خواهید گشت. روی منوی کرکره‌ای Profile کلیک کنید و پروفایلی که ایجاد کرده‌اید را انتخاب کنید، بعد روی Start کلیک کنید.

VLC Player حالا فایل‌های صوتی شما را کانورت می‌کند و آنها را در همان پوشه و در کنار فایل‌های اصلی ذخیره می‌کند. اگر می‌خواهید پروفایلی که ایجاد کرده‌اید را ویرایش یا دستکاری کنید، کافیست در پنجره Conver روی آیکن آچار کنار منوی کرکره‌ای Profile کلیک کنید.

VLC Player

نتیجه گیری

با انجام مراحل بالا شما می‌توانید فایل‌های صوتی خود را در VLC پلیر کانورت کنید. روش تبدیل فایل‌های ویدیویی هم تقریبا به همین شکل است به جز اینکه شما از فایل‌های ویدیویی استفاده می‌کنید و حتی می‌توانید با استفاده از سربرگ Network در پنجره Open Media فیلم‌ها و فایل‌های صوتی خود را از اینترنت کانورت کنید. با این قابلیت‌ها VLC Player یک بار ثابت می‌کند که چرا به یک پلیر فایل‌های چند رسانه مورد علاقه همه تبدیل شده است.