نقد و بررسی هارد SSD ای دیتا مدل Ultimate SU650 – شرکت ADATA اولین نسخه از هارد اس اس دی 3D NAND خود را در خود را در قالب هارد اس اس دی SU800 ارائه داد. این هارد امکان بارگذاری سریعتر بازی‌ها را فراهم می‌آورد و برای افرادی که به دنبال ارتقاء هارددیسک خود به یک حافظه سریعتر هستند ایده ال است. شرکت ADATA هارد دیگری به نام هارد اس اس دی SU650 را هم روانه بازار کرده است که از حافظه فلش 3D NAND پشتیبانی می‌کند و عملکردی که ارائه می‌دهد نسبت به قیمت که دارد بیشتر است.

مشخصات فنی هارد اس اس دی ADATA مدل Ultimate SU650

TECHNICAL SPECIFICATIONS

ظرفیت

120/240/480 گیگابایت

فرم فکتور

2.5 اینچ

حافظه فلش NAND

3D NAND

ابعاد

100.45×69.85×7 میلیمتر

وزن

47.5 گرم

رابط کاربری

SATA 6Gbps

حداکثر عملکرد خواندن و نوشتن متوالی

حداکثر 520 مگابایت در ثانیه برای خواندن و 450 مگابایت در ثانیه برای نوشتن

دمای عملیاتی

0°C – 70°C

دمای ذخیره سازی

-40°C – 85°C

مقاومت در برابر شوک

1500G / 0.5ms

MTBF

2000000 ساعت

گارانتی

3 سال گارانتی

 

بسته بندی

هارد اس اس دی SU650  ای دیتا در یک بسته بندی نسبتا جمع و جور ارائه می‌شود. جعبه آن دارای یک سطح براق و منعکس کننده نور است که ممکن است چشم افرادی که به نور حساس هستند را ادیت کند. اما آنچه که مهم است هارد داخل جعبه است. ای دیتا یک محصول با قیمت مناسب به بازار عرضه کرده است که شانس خوبی را در اختیار کاربرانی که قصد ارتقاء هارد HDD خود به یک هارد SSD دارند قرار داده است. این جعبه شامل خود هارد SU650، کارت گارانتی و خدمات و اسپیسر پلاستیکی می‌باشد.

نقد و بررسی هارد SSD ای دیتا مدل Ultimate SU650

طراحی

ما به طور کلی نمی‌خواهیم این هارد را از نظر زیباشناسی بررسی کنیم چونکه تقریبا از منظر فنی هاردهای SSD 2.5 اینچی هستند و تقریبا همیشه پلاستیکی هستند و هارد اس اس دی SU650 ای دیتا هم از این قاعده مستثنی نیست. این هارد اس اس دی با استفاده از یک رنگ ساخته شده است و در قسمت جلو و پشت آن می‌توان برچسب هایی که از رنگ‌های دیگر ساخته شده‌اند را دید. روی این برچسب اطلاعاتنی مانند شماره سریال؛ گواهینامه و کد گارانتی با رنگ مشکی نوشته شده است.

نقد و بررسی هارد SSD ای دیتا مدل Ultimate SU650

نقد و بررسی هارد SSD ای دیتا مدل Ultimate SU650

عملکرد

هارد ADATA SU650 سرعت خواندن 520 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 450 مگابایت در ثانیه را ارائه می‌دهد. همچنین شرکت ای دیتا یک نرم افزار اختصای را برای این هارد طراحی کرده است که شامل ابزارهای مفید و کاربردی برای تشخیص، بررسی، بهینه سازی هارد اس اس دی ای دیتا می‌باشد. این هارد در یک سیستم با مشخصات زیر تست شد و نتایج این تست در ادامه توضیح داده خواهد شد.

TEST SYSTEM SETUP

مادربرد

ECS Z270H4-I

پردازنده

Intel Core i5 6500

پردازنده گرافیکی

ZOTAC GTX 1060 6GB AMP

رم

ADATA 8GB DDR4 2133MHz

هارد

128 GB HyperX Fury SSD + Seagate BarraCuda 4TB + 2TB Western Digital Green HDD + ADATA SU650 240GB SSD

منبع تغذیه

Corsair VS450

کیس

Deepcool Tesseract

سیستم عامل

Windows 10 Pro N

صفحه نمایش

BenQ GW2270H

بنچمارک ATTO Disk برای ارزیابی Ultimate SU650

بنچمارک ATTO Disk یک بنچمارک پیشرو در صنعت است که به سنجش عملکرد ذخیره سازی سیستم مانند هارددیسک ها، درایو حالت جامد، آرایه‌های RAID و موارد دیگر کمک می‌کند.

نقد و بررسی هارد SSD ای دیتا مدل Ultimate SU650

هارد Ultimate SU650ر بنچمارک Crystal Disk Mark

ما از بنچمارک ذخیره سازی Crystal Disk Mark برای اندازه گیری سرعت خواندن و نوشتن استفاده کردیم.

نقد و بررسی هارد SSD ای دیتا مدل Ultimate SU650 نقد و بررسی هارد SSD ای دیتا مدل Ultimate SU650

بنچمارک  AS SSD برای ارزیابی هارد ای دیتا Ultimate SU650

بنچمارک AS SSD می‌تواند عملکرد SSD را با چند آزمایش خاص که روی عملکرد خواندن / نوشتن ترتیبی یا تصادفی (بدون استفاده از حافظه کش) تاثیر می‌گذارد تعیین می‌کند.

بنچمارک AS SSD بنچمارک AS SSD

عملکرد دنیای واقعی هارد Ultimate SU650

برای عملکرد دنیای واقعی، از یک مجموعه فایل 20 گیگابایتی متشکل از 119 فایل ویدیویی و همچنین 16 گیگابایت فایل آرشیو شده برای تست استفاده خواهیم کرد. زمان بر حسب میلی ثانیه اندازه گیری می‌شود و زمان کمتر بهتر است.

عملکرد دنیای واقعی

نتیجه گیری

هارد اس اس دی ADATA SU650 هاردی که رکورد سرعت را بشکند نیست. هدف ای دیتا از ارائه این هارد، ارائه سرعت SSD استاندارد برای کاربرانی است که به راه حل‌های ذخیره سازی سریعتر نیاز دارند. بنچمارک‌های مصنوعی را می‌توان برای ارزیابی تقریبی عملکرد هارد استفاده کرد اما عملکرد دنیای واقعی می‌تواند بهتر باشد (البته این بستگی به پیکربندی سیستم شما دارد). در کل هارد اس اس دی ADATA SU650 یکی از راه حل‌های مقرون به صرفه است که در بازار موجود است و به کاربرانی که به سرعت هارد SSD با یک قیمت مناسب نیاز دارند توصیه می‌شود.

شما می‌توانید هارد اس اس دی ADATA Ultimate SU650 را در سه ظرفیت 120، 240 و 480 گیگابایت خریداری کنید. این هارد در فرم فکتور M.2 ساخته شده و برای انواع لپ تاپ و سیستم‌های دسکتاپ ایده آل است.

شرکت ای دیتا با استفاده از تراشه‌های نیمه هادی 3D TLC NAND و باس SATA  III این محصول را ساخته و سرعت خواندن و نوشتن ایده آلی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این هارد اس اس دی ADATA دارای دو فناوری مهم کش هوشمند SLC و Low-Density Parity-Check می‌باشد. الگوریم کش SLC به حافظه فلش NAND اجازه می‌دهد تا در حالت سلولی تک سطحی کار کند و باعث افزایش عملکرد می‌شود و به دستیابی به سرعت خواندن و نوشتن پایدار کمک می‌کند تا فرآیند بوت و انتقال فایل‌ها و دانلودها سریعتر و نرم تر انجام شود. هارد اس اس دی SU650 با پشتیبانی از ECC (کد تصحیح خطا) می‌تواند خطاها را شناسایی و بر طرف کند تا یکپارچگی داده‌ها حاصل شود.

اگر به هارد اس اس دی نیاز دارید که بیش از 2 میلیون ساعت عمر را در اختیار شما قرار دهد هارد ADATA Ultimate SU650 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. شما برای مانیتور و مدیریت تخصصی هارد خود می‌توانید از دو نرم افزار رایگان و اختصاصی SSD Toolbox و Migration Utility استفاده کنید. اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که دارای لپ تاپ‌های رندرینگ و گیمینگ هستید هارد Ultimate SU650 با قیمت مناسبی که دارد به شما توصیه می‌شود. شما می‌توانید هارد ADATA SU650 را از فروشگاه اینترنتی نارستان خریداری کنید. این فروشگاه دارای نماد اعتماد است و سفارشات شما را در اسرع وقت ارسال می‌کند.