لامپ هوشمند یا لامپ اسمارت یک نوع لامپ روشنایی LED است که توسط گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا سیستم‌های اتوماسیون خانگی هوشمند قابل کنترل است. لامپ‌های هوشمند نسبت به لامپ‌های سنتی و یا حتی لامپ‌های LED معمولی گران‌تر هستند؛ اما از انرژی کمتری استفاده می‌کنند و در طولانی مدت می‌توانند این هزینه را جبران کنند، علاوه بر این عمر لامپ‌های هوشمند نسبت به باتری‌های معمولی بیشتر است. بنابراین هزینه تعویض لامپ‌ها نیز به حداقل مقدار می‌رسد. بسته به برند و مارک، لامپ هوشمند قابلیت تغییر رنگ را دارد.

لامپ اسمارت چگونه کار می‌کند؟

لامپ‌های اسمارت برای کار کردن به گوشی هوشمند، تبلت و یا سیستم اتوماسیون خانگی نیاز دارند چون از استاندارد‌های ارتباطی وایرلس مانند بلوتوث، Wi-Fi، Z-Wave یا ZigBee برای اتصال به یک برنامه در دستگاه یا سیستم اتوماسیون استفاده می‌کنند. برخی از برندها برای کار کردن به یک دروازه یا Gateway خاص نیاز دارند (مثل Philips Hue Bridge که برای کار با لامپ‌های هوشمند برند Philips ضروری هستند).

بسیاری از برندها برای یکپارچگی بهتر لامپ‌ها با سایر دستگاه‌های خانگی هوشمند و سیستم‌هایی که احتمالا از آنها استفاده می‌کنید؛ بیش از یک فناوری وایرلس استفاده می‌کنند. به عنوان مثال یک لامپ هوشمند ممکن است با بلوتوث ، Wi-Fi و Apple HomeKit کار کند تا به شما امکان استفاده از گزینه‌های مناسب و پیکربندی لامپ هوشمند را بدهد.

لامپ هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟

بسیاری از افرادی که روی فناوری خانه هوشمند سرمایه گذاری می‌کنند سرانجام تصمیم می‌گیرند که از یک هاب یا سیستم اتوماسیون خانگی مانند Nest، Wink یا سیستم‌های فعال شده با صوت ( مانند گوگل هوم، آمازون الکسا و اپل هوم کیت) استفاده کنند. وقتی که در یک سیستم خانگی هوشمند هستید، لامپ‌های اسمارت می‌توانند برنامه ریزی شوند تا با سایر دستگاه‌های متصل به سیستم اتوماسیون به صوت هماهنگ کار کنند.

با استفاده از لامپ هوشمند شما می‌توانید در حالی که از خانه دور هستید چراغ‌ها را روشن یا خاموش کنید، این لامپ‌های هوشمند از طریق وای فای به به گوشی هوشمند شما وصل می‌شوند و شما می‌توانید کنترل آن‌ها را در اختیار بگیرید.

ملاحظات قبل از خرید لامپ‌های هوشمند

اگر تصمیم دارید که لامپ اسمارت خود را با استفاده از بلوتوث کنترل کنید، تنها زمانی که در خانه هستید، می‌توانید نورپردازی مورد نظر خود را تنظیم کنید، اگر از خانه خارج می‌شوید و فراموش می‌کنید چراغ را خاموش کنید تنها زمانی که در محدوده بلوتوث لامپ قرار دارید، می‌توانید لامپ هوشمند را خاموش کنید.

اگر تصمیم دارید لامپ اسمارت خود را با استفاده از وای فای کنترل کنید، مدت زمانی که طول می‌کشد تا لامپ به تغییراتی که در دستگاه یا برنامه ایجاد کرده‌اید، واکنش نشان دهد، می‌تواند به اینکه در آن زمان چند دستگاه دیگر از وای فای استفاده می‌کنند، بستگی داشته باشد. علاوه بر این پهنای باندی که توسط دستگاه‌ها استفاده شده، می‌تواند در این زمان تاثیر بگذارد.

بنابراین اگر چند تلویزیون، رایانه، تبلت، گوشی و غیره به وای فای خود متصل کرده‌اید؛ سیستم لامپ اسمارت به دستگاه دیگری تبدیل می‌شود که پهنای باند را در اختیار می‌گیرد. همچین اگر به دلیل بارندگی یا هر مشکل دیگری اینترنت قطع شود، تمام دستگاه‌های وابسته به وای فای از جمله لامپ هوشمند شما قطع می‌شود.

لامپ هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟

از کجا می‌توان لامپ اسمارت خریداری کرد ؟

در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌های خانگی و فروشگاه‌های لوازم برقی خانگی و فروشگاه‌های لوازم اداری می‌توانند برندهای مختلف لامپ اسمارت را در اختیار شما قرار دهند. بسته به موقعیت مکانی که شما قرار دارید، این در دسترس بودن می‌تواند متفاوت باشد بنابراین نیاز به بررسی موجود بودن این محصول در فروشگاه‌ها است.

در فروشگاه اینترنتی نارستان چند مدل از لامپ‌های هوشمند برای فروش قرار گرفته است که در ادامه لینک آنها را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا خرید راحتی داشته باشید. چنانچه محصول مورد نظر خود را نیافتید کافیست که با پشتیبانی سایت تماس بگیرید و محصول خود را سفارش دهید. فروشگاه نارستان قصد دارد تا با بهترین قیمت محصولات مورد نظر شما را در اختیارتان قرار دهد. امیدوارم توانسته باشیم به این هدف دست پیدا کنیم.

لامپ اسمارت و وایرلس تی پی لینک مدل LB100 (E27)

لامپ اسمارت و وایرلس تی پی لینک مدل LB110 (E27)

لامپ اسمارت و وایرلس تی پی لینک مدل LB120 (E27)

لامپ اسمارت و وایرلس تی پی لینک مدل LB130 (E27)

اندازه لامپ‌های هوشمند

لامپ‌های هوشمند در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند؛ بنابراین برای تهیه لامپ‌ها نیازی به خرید تجهیزات جدید ندارید.

قابلیت‌های لامپ روشنایی هوشمند

بسته به مارک یا برند و مدلی که انتخاب کرده‌اید، این لامپ‌ها دارای قابلیت‌های بسیار خوبی هستند که با لامپ‌های معمولی نمی‌توانید به این قابلیت‌ها دست پیدا کنید. به طور مثال شما می‌توانید هنگامی که فیلم یا سریال تماشا می‌کنید بسته به روشنایی محیطی که در آن قرار دارید نورپردازی و رنگ لامپ‌های اسمارت را بر اساس عملکرد روی صفحه نمایش خود را تغییر دهید. بسیاری از لامپ‌های هوشمند می‌توانند از موقعیت GPS تلفن هوشمند شما استفاده کند و هنگام ورود به اتاق به طور خودکار چراغ‌ها را روشن و یا هنگام ترک اتاق چراغ‌ها را خاموش کنید.

لامپ هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟

هنوز در باره خرید لامپ‌های هوشمند مطمئن نیستید؟ توجه داشته باشید که این لامپ‌ها دارای هزینه اولیه بالاتر هستند اما دارای عمر طولانی‌تری هستند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند؛ بنابراین هزینه تعویض و هزینه برق مصرفی شما را کاهش می‌دهد. اگر در حال ساخت خانه جدید خود هستید و یا می‌خواهید قابلیت‌های هوشمندی را در خانه خود بگنجانید، می‌توانید از این لامپ‌ها به جای لامپ‌های سنتی استفاده کنید.