آیا نیاز به پیدا کردن جزئیات سیستم خود دارید؟ در این راهنما ما نحوه شناسایی سرعت، نوع و اندازه رم کامپیوتر و مک را به شما یاد خواهیم داد. اکثر ما از سیستم استفاده می‌کنیم و در عین حال مشخصات و قابلیت‌های سخت افزاری آن از ما پنهان مانده است. یکی از حساس ترین قطعه هایی که درک مشخصات آن برای شما ضروری است (RAM) می‌باشد.

نحوه شناسایی سرعت حافظه

مقدار حافظه رم چقدر است؟

اگر قصد دارید از مشخصات (RAM) خود سر در بیاورید ساده ترین روش این است که از خود سیستم عامل ویندوز استفاده کنید. برای انجام این کار شما باید به Control Panel سیستم خود وارد شوید و System and Security را انتخاب کنید. حالا در صفحه باز شده به بخش System نگاه کنید در زیر این بخش لینکی به نام View amount of RAM and processor speed وجود دارد که باید آن را انتخاب کنید.

 مقدار حافظه چقدر است

شناسایی سرعت، نوع و اندازه رم

در صفحه ای که برای شما باز خواهد شد شما می‌توانید اطلاعاتی مانند مقدار حافظه، نوع سیستم عامل و مدل پردازنده و سرعت را مشاهده کنید اما هیچ رقم دقیقی در مورد سرعت (RAM) به شما نمایش داده نمی‌شود. اگر به دنبال این اطلاعات هستید از طریق نصب برنامه‌های جانبی که سیستم شما را اسکن می‌کنند می‌توانید به همه اطلاعات مربوطه دست پیدا کنید.

 مقدار حافظه چقدر است

 سرعت، نوع و اندازه (RAM) کامپیوتر چنده؟

یکی از برنامه‌های جانبی که می‌توانید به صورت رایگاه نصب کنید و حجم بسیار کمی دارد و اطلاعات جامعی را در مورد سخت افزار سیستم شما ارائه می‌دهد برنامه CPU-Z است. وقتی که برنامه را نصب و اجرا می‌کنید سیستم خیلی سریع اسکن می‌شود و تمام اطلاعات پنهان سیستم را به شما نمایش می‌دهد.

شما از طریق سربرگ‌های برنامه می‌توانید به اطلاعات دسترسی پیدا کنید. در سربرگ Memory شما می‌توانید مشاهده کنید که نوع حافظه شما (DDR,DDR2,DDR3 و غیره)، اندازه حافظه ( برحسب گیگابایت) شما چقدر است و اطلاعات بلادرنگ مانند فرکانس رم را به شما نمایش می‌دهد. علاوه بر اطلاعات رم، شما می‌توانید اطلاعات مربوط به مادربرد، بایوس، اطلاعات کارت گرافیک را مشاهده کنید.

 نوع و اندازه رم

شنا سایی سرعت، نوع و اندازه رم کامپیوتر

بهتر است بدانید که فرکانسی که در اینجا به شما نمایش داده می‌شود را اگر ضربدر 2 کنید می‌توانید سرعت رم خود را بدست بیاروید. این روش فرمت ماژول نصب شده و اطلاعات جزئی شده را به شما نمایش نمی‌دهد.

 نوع و اندازه رم کامپیوتر

برای حل این مشکل شما باید به سربرگ About بروید و دکمه Save Report(.TXT) را انتخاب کنید. حالا باید محل ذخیره سازی فایل را مشخص کنید تا فایل اطلاعات برای شما ذخیره شود. با استفاده از برنامه نوت پد این فایل را باز کنید تا اطلاعاتی مانند نوع حافظه، فرمت ماژول، سازنده ماژول، اندازه حافظه، حداکثر پهنای باند، پارت نامبر، شماره سریال، تاریخ ساخت، تعداد بانک ها، ولتاژ، تایمینگ و غیره به شما نمایش داده می‌شود.

 نحوه شناسایی سرعت، نوع و اندازه رم کامپیوتر و مک

شناسایی سرعت، نوع و اندازه (RAM) مک

فرآیند پیدا کردن اطلاعات جزئی رم در مک بسیار ساده است فقط کافیست روی لوگوی اپل کلیک کنید تا به قسمت About This Mac بروید. یک صفحه پاپ آپ به شما نمایش داده می‌شود که در آن می‌توانید نام پردازنده، سرعت، اندازه، نوع و سرعت حافظه را مشاهده کنید.

 سرعت، نوع و اندازه حافظه

در اینجا برای نمایش اطلاعات بیشتر روی دکمه System Report کلیک کنید تا در سربرگ‌های مختلف اطلاعات دقیقتری به صورت جداگانه در اختیار شما قرار بگیرد.

 سرعت، نوع و اندازه حافظه