آیا قصد خرید شارژر یا کابل USB برای گوشی خود دارید اما شک دارید که شارژر اصلی یا تقلبی است؟ در مقاله امروز فروشگاه اینترنتی نارستان ما به 11 تفاوت شارژر اصلی و تقلبی اشاره خواهیم کرد که با بررسی آنها در محصولی که خریداری می کنید می توانید متوجه فیک بودن یا اصل بودن آن شوید.

شارژر فیک چیست؟

بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند معتقدند که استفاده از شارژرهای جانبی و کابل USB هیچ خطری ندارد؛ با این حال، هر از گاهی ثابت شده است که استفاده از شارژرهای تقلبی، باتری ها و کابل های USB و سایر لوازم جانبی فیک می تواند ایمن نباشد و ممکن است به گوشی شما آسیب برساند.

برخی از افراد سودجو برای کسب درآمد بیشتر اقدام به تولید شارژرهای فیک کرده اند تا محصولی مشابه به نسخه اورجینال را به کاربر تحویل دهند اما کیفیت این دسته از محصولات مانند شارژرهای اصل نمی باشد. در این مقاله ما سعی کرده ایم تا 11 تفاوت شارژر اصلی و تقلبی را جمع آوری کنیم تا به خوانندگان خود کمک کنیم هنگام خرید شارژر انتخابی منطقی داشته باشند.

این تفاوت ها به قدری جزئی است که هرگز نمی توان تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ را پیدا کرد مگر اینکه هر دو شارژر را به طور فیزیکی کنار هم قرار دهید و از نزدیک آنها را بررسی کنید؛ همان کاری که در این مقاله انجام شده است.

به غیر از تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ که قابل مشاهده هستند ممکن است در مدارهای آنها و همچنین قدرت خروجی و رتبه بندی جریان تفاوت هایی هم وجود داشته باشد. به خاطر داشته باشید که مدارهای شارژر ضعیف و دارای توان خروجی متفاوت از مدارهای اصلی می توانند به گوشی همراه شما به طور دائمی آسیب برسانند.

کیفیت ساخت اولین تفاوت شارژر اصلی و تقلبی

اولین چیزی که قرار است هنگام در دست گرفتن شارژر متوجه آن شوید کیفیت ساخت کلی آن است. شارژر اصل یا اورجینال کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد، محکم و با دوام است. در حالی که شارژر تقلبی یا فیک هنگام در دست گرفتن احساس می شود که با پلاستیک ارزان قیمت ساخته شده است.

شارژر فیک چیست؟ 11 تفاوت شارژر اصلی و تقلبی

تفاوت وزن شارژر اصلی و تقلبی

اگر هنگام خرید شارژر جدید؛ شارژر اصلی سامسونگ را به همراه دارید فقط با ارزیابی وزن آنها می توانید شارژرهای اصلی و تقلبی را از هم تشخیص دهید. با توجه به کیفیت ساخت برتر؛ شارژر اصلی باید در مقایسه با شارژر تقلبی سنگین تر باشد.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی از نظر گوشه ها و لبه ها

اگر قسمت بالایی و لبه های شارژر اصلی را با یک شارژر تقلبی مقایسه کنید؛ متوجه می شوید که گوشه ها و منحنی های شارژر تقلبی ناهموار و دارای پلاستیک اضافی هستند؛ در حالی که شارژر اورجینال یا اصل ارای لبه های صاف و یکدست می باشد.

شارژر فیک چیست؟ 11 تفاوت شارژر اصلی و تقلبی

اتصالات شارژر

هر دو شارژر تقلبی و اصل دارای اتصالاتی در وسط خود هستند. شارژر اصلی دارای اتصالی صاف و مسطح است در حالی که شارژر فیک دارای اتصالی تیز و برجسته است.

کانکتور USB روی شارژر

همانطور که در آخرین نکته بحث کردیم، شارژر تقلبی دارای برش اتصال USB نا هموار است. در حالی که شارژر اصلی دارای له های خوب و صاف است.

تفاوت دو شاخه شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

دو شاخه استاندارد اروپا در شارژر اصلی سامسونگ دارای یک لایه پلاستیک اضافی در انتهای پایین ساختار شاخه ها است تا از استحکام و پشتیبانی بیشتری برخوردار باشد که همچنین دوام کلی شارژر را هم افزایش می دهد. در حالی که، در شارژر تقلبی سامسونگ متوجه خواهید شد که شاخه های ساده و بدون ساختار وجود دارند.

شارژر فیک چیست؟ 11 تفاوت شارژر اصلی و تقلبی

اندازه کانکتور Micro USB

در کابل Micro USB به USB متوجه خواهید شد که تفاوت قابل توجهی بین اندازه اتصال Micro-USB کابل اصلی سامسونگ و کابل تقلبی USB وجود دارد. اتصال اصلی Micro-USB دارای طول کوچکتر و نزدیکتر به بدنه است؛ در حالی که کابل USB تقلبی دارای یک اتصال Micro-USB بزرگتر است و فضای بیشتری بین اتصال دهنده و بدنه وجود دارد که بعد از استفاده مکرر احتمال خراب شدن بیشتری دارد.

شارژر فیک چیست؟ 11 تفاوت شارژر اصلی و تقلبی

اینترلاک  Micro USB

اگر به دقت به اینترلاک محصولی که می خواهید نگاه کنید متوجه می شوید که اینترلاک شارژر اصلی به شکل ذوزنقه هستند و از فاصله مساوی برخوردار هستند. در حالی که روی کابل USB شارژر تقلبی؛ اینترلاک  به طور متناقضی قرار گرفته اند و به شکل مربع هستند (همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید).

علامت USB در کانکتور Micro USB

علامت USB چاپ شده در بدنه کانکتور Micro USB متفاوت است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید؛ کانکتور کابل USB اصلی دارای یک علامت چاپ شه با رنگ روشن لست که به صورت لیزری حک شده است در حالی که شارژر تقلبی دارای یک علامت USB تیره رنگ تر می باشد.

شارژر فیک چیست؟ 11 تفاوت شارژر اصلی و تقلبی

کانکتور USB و تفاوت شارژر اصلی و تقلبی

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید؛ سطح پوسته اتصال اصلی USB دارای یک فرورفتگی کوچک است. در حالی که پوسته اتصال USB شارژر تقلبی دارای یک سطح صاف است.

شارژر فیک چیست؟ 11 تفاوت شارژر اصلی و تقلبی

تفاوت علامت USB چاپ شده در شارژر تقلبی و اصلی

همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ انتهای اتصال دهنده USB هم دارای تغییراتی جزئی در رنگ علامت USB چاپ شده است. تفاوت این دو را در تصویر بالا می توانید مشاهده کنید.

جمع بندی

در پایان می توان گفت که اگر شما یک شارژر اصل برای مقایسه نداشته باشید به سختی می توان تفاوت هایی که در این مقاله ذکر شد را متوجه شد. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم؛ استفاده از شارژر فیک یا تقلبی در گوشی هوشمند می تواند به مرور زمان به دستگاه شما آسیب برساند. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که فقط از محصولات اصل و اورجینال استفاده کنید.

شما در زمینه خرید شارژر گوشی چه تجربه ای داشته اید؟ آیا تفاوت های دیگر شارژرهای تقلبی و اصل را پیدا کرده اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: bestforandroid

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *