در این مقاله شما با بهترین روتر Wi-Fi یا روتر بی سیمی که عملکرد و پوشش دامنه بالا را ارائه می دهد آشنا خواهید شد. بهترین روترهای Wi-Fi دسترسی سریع را فراهم می آورند و شما می توانید از آنها برای کار، تحصیل، سرگرمی و بازی استفاده کنید. فرقی نمی کند که یک روتر استاندارد باشد یا یک Wi-Fi 6 یا یک شبکه وای فای مش. یک روتر بی سیم خوب؛ سرعت، پوشش و ویژگی های بسیار خوبی را ارائه می دهد که مدیریت شبکه خانگی را ساده می کند.

هنگام انتخاب این روترها بیش از 60 ساعت صرف آزمایشات مختلف شده است و این نشان می دهد که لیست بهترین روترهای 2021 ما به شما کمک خواهد کرد تا در هنگام خرید روتر سردرگم نباشید و مناسب ترین راه حل Wi-Fi را برای خانه خود پیدا کنید.

معمولا ISP ها در ارتقاء سخت افزاری های خود کند عمل می کنند اما شما می توانید با استفاده از روتر شخصی خود تجربه وای فای بهتری داشته باشید. روترهای بی سیم امروزی برای خانه های پر از دستگاه های متصل؛ دوربین های نظارتی، تلویزیون های هوشمند و غیره بهینه شده اند و اتصال سریعتر و برد بهتر را برای تجربه سریعتر وای فای در سراسر خانه ارائه می دهند.

بهترین روتر Wi-Fi در سال 2021 کدام است؟

بر اساس آزمایشات متنوعی که انجام شده است، Netgear Nighthawk AX8 (RAX80) بهترین روتر Wi-Fi است؛ این دستگاه یک روتر Wi-Fi 6 است که نیاز به استفاده از دستگاه های رقیب را از بین می برد. استاندارد بی سیم بهترین توان عملیاتی که تاکنون دیده ایم را ارائه می دهد و به راحتی از عهده خانه های بزرگ پر از دستگاه های متصل بر می آید.

اما برای بازی؛ روتر Asus ROG Rapture GT-AX11000 پیشنهاد می شود که یک روتر گیمینگ Wi-Fi 6 با دامنه بالا و تاخیر کم است و ابزارهای تعبیه شده به راحتی می تواند عملکرد مورد نیاز گیمرها را بهینه سازی کند.

اما برای خانه های خیلی بزرگ شما به پوششی نیاز دارید که نقاط دورتر از خانه را تحت کنترل داشته باشد و در صورت لزوم این پوشش تا چند طبقه گسترش پیدا می کند و این به معنای داشتن یک روتر مش است. در تست و ارزیابی های انجام شده؛ Nest WiFi به عنوان بهترین راه حل وای فای مش شناخته می شود. این دستگاه دارای عملکرد عالی است و همه قسمت های خانه را تحت پوشش قرار می دهد و دارای یک بلندگوی هوشمند Google Home برای کنترل صدای بصری است.

لیست بهترین روترهای Wi-Fi سال 2021

Netgear Nighthawk AX8 (RAX80) – بهترین روتر 2021 از لحاظ عملکرد

مشخصات – وای فای 6 دو بانده، دارای 8 آنتن قابل جدا شدن، دارای 1 پورت WAN، دارای 5 پورت LAN گیگابیتی؛ دارای 2 پورت USB 3.0؛ دارای حداکثر توان عملیاتی 1.389 گیگابیت در ثانیه؛ اندازه 12.0×8.0x6.3 اینچ

  • مزایا – عملکرد بالا، دارای اپلیکیشن، گزینه های پیکربندی خوب
  • معایب – گران بودن، توان عملیاتی در مسافت های دور می تواند به سرعت افت کند

با خرید روتر Netgear Nighthawk AX8 (RAX80) می توانید به عملکرد عای و امنیت بالا دست پیدا کنید و از ترکیبی از توان عملیاتی گیگابیت در ثانیه همراه با محافظت در برابر بدافزارها استفاده کنید؛ شما می توانید محتواهای نامناسب را فیلتر کنید و مدیریت استفاده از شبکه خانوادگی را داشته باشید. با عملکرد عالی که این دستگاه دارد نگران عبور سیگنال از دیوارهای خانه خود نباشید.

بهترین روتر Wi-Fi - عالی ترین و بهترین روترهای بی سیم سال 2021

ممکن است که Netgear Nighthawk AX8 (RAX80) گران باشد ( معمولا روترهای Wi-Fi 6) گران هستند اما این روتر Wi-Fi 6 تنظیمات ساده ای را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد تا دستگاه را دقیقا همانطور که می خواهید پیکربندی کنید؛ برد آن 90 فوت است؛ اما عملکرد بهتری را در فاصله 50 فوتی ارائه می دهد و باعث می شود که دستگاه مناسب برای خانه هایی با اندازه متوسط باشد. تقریبا Netgear Nighthawk AX8 (RAX80) با هر معیاری تست شده است و به عنوان بهترین روتر Wi-Fi 6 شناخته شده است؛ اگر نمی خواهید سرعت و ایمنی خود را به خطر بیندارید برای خرید روتر نت گیر اقدام کنید.

Asus ROG Rapture GT-AX11000 – بهترین روتر گیمینگ Wi-Fi 6

مشخصات – استاندارد وای فای  802.11ac و سه بانده؛ دارای 8 آنتن قابل جدا شدن، دارای 1 پورت WAN، دارای 4 پورت LAN گیگابیتی؛ دارای 2 پورت USB 3.0؛ دارای حداکثر توان عملیاتی 731.4 مگابیت در ثانیه؛ اندازه 9.4×9.4×2.8 اینچ

  • مزایا – اولین روتر Wi-Fi 6 (802.11AX)؛ بهبود عملکرد نسبت به مسافت؛ قابلیت سفارشی سازی زیاد؛ کانکتور سیمی 2.5 گیگابیت در ثانیه
  • معایب – اندازه بزرگ

Asus ROG Rapture GT-AX11000 اولین روتر مخصوص بازی که دارای Wi-Fi 6 است و با سرعت بهتر در دامنه های طولانی تر؛ تاخیر کم و تمام ویژگی هایی که گیمرها انتظار دارند همراه است. اکثر روترهای گیمینگ دیگر در جایگاه دوم قرار می گیرند.

بهترین روتر Wi-Fi - عالی ترین و بهترین رو روترهای بی سیم سال 2021

Asus ROG Rapture GT-AX11000 دارای اندازه بزرگی است و پایه های بزرگ؛ 8 آنتن قابل جابجایی و حداکثر توان عملیاتی 10.8 گیگابیت در ثانیه را به همراه دارد. این روتر بی سیم به دلیل طراحی سه بانده و چهار پورت LAN گیگابیتی؛ یک اتصال اترنت 2.5G Base T و دو پورت USB 3.0 قابلیت اتصال خوبی را ارائه می دهد. قابلیت های سفارشی سازی و بهینه سازی باری محور؛ کنترل زیادی را فراهم می آورد و حتی می توانید آن را با سایر روترهای ایسوس یک شبکه مش استفاده کنید تا یک خانه بزرگ را پوشش قرار دهید. با هزینه 450 دلاری که دارد؛ قیمت روتر گران است؛ اما این بهترین روتر Wi-Fi برای گیمرهایی است که می خواهند یک نبرد آنلاین هیجان انگیز داشته باشند.

Nest WiFi – روتر مش با اسپیکر هوشمند داخلی

مشخصات – استاندارد وای فای 802.11ac؛ دو بانده؛ دارای 4 آنتن غیر قابل جابجایی؛ دارای دو پورت LAN گیابیتی؛ حداکثر توان عملیاتی 652.2 مگابیت در ثانیه، اندازه 4.3×4.3×3.6 اینچ

  • مزایا – عملکرد خوب؛ دستیار گوگل داخلی؛ نصب و راه اندازی ساده
  • معایب – برد کوتاه؛ دارای حداقل گزینه های پیکربندی

چندین راه حل مش وای فای در بازار وجود دارد؛ اگر چه همه آنها خانه شما را با سیگنال بی سیم پوشش می دهند اما گزینه مورد علاقه ما، Nest WiFi است که توسط خود گوگل ساخته شده است و به قدری کوچک است که از دید شما پنهان می ماند و به اندازه کافی شیک است. این روتر یک دستگاه جمع و جور است که عملکردی عالی را ارائه می دهد. Nest WiFi دارای یک بلندگوی هوشمند Google Home است و یکی از بهترین دستیارهای صوتی را به همراه سیگنال بی سیم قدرتمند به شما ارائه می دهد. Nest WiFi یکی از دستگاه هایی است که ساده ترین مراحل نصب را ارائه می دهد و باعث می شود تا بتوانید دستگاه های داخل خانه را تنظیم کنید.

بهترین روتر Wi-Fi - عالی ترین و بهترین روترهای بی سیم سال 2021

TP-Link Archer C2300 – بهترین روتر ارزان

مشخصات – دارای استاندارد وای فای 802.11ac؛ دو بانده؛ دارای 3 آنتن قابل جابجایی؛ دارای 4 پورت LAN گیگابیتی؛ دارای 1 پورت WAN؛ دارای 1 پورت USB 2.0؛ دارای 1 پورت USB 3.0؛ حداکثر توان عملیاتی 939.6 مگابیت در ثانیه؛ اندازه 8.5×7.5×1.5 اینچ

  • مزایا – دارای عملکرد بالا, ارزان؛ دارای محافظ آنتی ویروس؛ دارای دو سال گارانتی
  • معایب – داغ شدن در هنگام کار

TP-Link Archer C2300 دارای یک ظاهر فریبنده است اما گول نخورید؛ این یکی از قدرتمندترین روترهای بی سیم است که می توانید خریداری کنید. این روتر دارای عملکرد بالا است و در آزمایشات عملکرد استاندارد تقریبا یک گیگابیت در ثانیه را ارائه میدهد و سیگنال ها به راحتی از دیوارها و سقف ها عبور خواهد کرد. TP-Link Archer C2300 نه تنها سریعترین روتری است که دیده اید؛ بلکه کوچک و پر از ویژگی های پیشرفته است.

TP-Link Archer C2300 همراه با ابزارهای بهینه سازی داخلی مانند آنتی ویروس؛ QoS و کنترل والدین است که به طور معمول در روترهای گران قیمت یافت می شود. با صرف هزینه پایینتر از رقبا؛ شما می توانید به همان عملکرد همراه با دو سال گارانتی دست پیدا کنید. TP-Link Archer C2300 بهترین روتر Wi-Fi است که امروزه می توانید خریداری کنید.

بهترین روتر Wi-Fi - عالی ترین و بهترین روترهای بی سیم سال 2021

TP-Link Archer AX6000 – بهترین روتر Wi-Fi 6 با قیمت مناسب

مشخصات – Wi-Fi 6؛ دو بانده؛ دارای 8 آنتن قابل جابجایی؛ دارای 1 پورت WAN؛ دارای 8 پورت LAN گیگابیتی؛ USB 3.0؛ USB-C؛ حداکثر توان عملیاتی 884.4 مگابیت در ثانیه؛ اندازه 10.3×10.3×2.4 اینچ

  • مزایا – دارای 8 پورت LAN؛ امنیت بالا؛ ارزان
  • معایب – برنامه محدود؛ جدا کردن کابل های LAN سخت است

روترهای Wi-Fi 6 ارزان نیستند؛ اما روتر TP-Link Archer AX6000 یک دستگاه Wi-Fi 6 است که مناسب هر بودجه ای است.  TP-Link Archer AX6000 یک روتر مقرون به صرفه است که دارای 8 پورت LAN است. با افزودن امنیت مبتنی بر روتر؛ TP-Link Archer AX6000 به تنهایی به عنوان یکی از بهترین روترهایی است که می توانید تهیه کنید.

بهترین روتر Wi-Fi - عالی ترین و بهترین رو روترهای بی سیم سال 2021

Netgear Nighthawk AC2300 (RS400) – روتری برای تامین امنیت

مشخصات – دارای استاندارد وای فای 802.11ac؛ دو بانده؛ دارای 3 آنتن قابل جابجایی؛ دارای 1 پورت WAN؛ دارای 4 پورت LAN؛ دارای 2 پورت USB 2.0؛ حداکثر توان عملیاتی 626.6 مگابیت در ثانیه؛ اندازه 11.2×7.3×2.0 اینچ

  • مزایا – عملکرد خوب، امکان استفاده سه ساله از نرم افزار امنیتی؛ نصب و راه اندازی ساده
  • معایب – برد کوتاه؛ قابلیت پیکربندی زیادی ندارد

ممکن است قیمتی مانند روترهای عملکرد بالا یا گیمینگ داشته باشد اما Netgear Nighthawk AC2300 (RS400) با یک قابلیت متفاوت ارائه می شود و آن هم امنیت سایبری است. RS400 ممکن است عملکرد مطلوبی داشته باشد و برد کافی برای پوشش اکثر خانه ها را داشته باشد؛ اما ارزش واقعی آن حفاظت است (با داشتن چندین قابلیت امنیتی Netgear و Bitdefender؛ و سه سال استفاده رایگان از نرم افزار Bitdefender Total Security).

بهترین روتر Wi-Fi - عالی ترین و بهترین روترهای بی سیم سال 2021

RS400 برای محافظت از کل خانه متصل شما؛ از لپ تاپ ها تا گوشی ها گرفته تا طیف وسیعی از دستگاه های هوشمند از تلویزیون تا مایکرووفر ساخته شده است. با وجود تعداد زیادی دستگاه در شبکه خانگی امروز؛ باید هوشیارتر باشید؛ زیرا یک ابزار با امنیت پایین می تواند راه را برای هکرها و بدافزارها باز کنید. RS400 کل خانه شما را ایمن نگه می دارد و تنظیم و مدیریت ساده ای هم دارد و اینها باعث شده اند که Netgear Nighthawk AC2300 (RS400) به گزینه مورد علاقه ما تبدیل شود.

TP-Link Archer A7 – روتر بی سیم عالی با قیمت پایین

مشخصات – دارای استاندارد وای فای 802.11ac؛ دو بانده ، دارای 3 آنتن غیر قابل جابجایی، دارای 4 پورت LAN گیگابیتی؛ دارای 1 پورت USb 2.0؛ حداکثر توان عملیاتی 647.4 مگابیت در ثانیه؛ اندازه 1.3×9.6×6.4 اینچ

  • مزایا – روتر ارزان؛ عملکرد منطقی, دو سال گارانتی
  • معایب – فاقد گزینه های سفارشی سازی زیاد؛ برد محدود

TP-Link Archer A7 بهترین روتر Wi-Fi برای افرادی است که مشکل بودجه دارند و می خواهند با قیمتی مناسب به عملکرد بسیار خوب وای فای 802.11ac دسترسی پیدا کنند؛ اما به طور تعجب آوری ویژگی های کمتری را نسبت به رقبای خود ارائه می دهد. Archer A7 عملکرد بسیار خوبی را در ازای قیمت ارائه می دهد؛ دارای 4 پورت LAN گیگابیت، 1 پورت USB 2.0 برای اتصال دستگاه ها است.

بهترین روتر Wi-Fi - عالی ترین و بهترین روترهای بی سیم سال 2021

علاوه بر عملکرد و ویژگی های خوب؛ Archer A7 همچنین دارای یک فرایند راه اندازی بسیار ساده؛ کنترل والدین است و برنامه ای که به شما امکان می دهد؛ استفاده از شبکه را در هر مکان و زمانی کنترل کنید. ممکن است ابزاری شخصی سازی در اختیار نداشته باشید اما نرم افزار کنترل الدین و کیفیت خدمات یا QoS را در اختیار خواهید داشت که عملکرد بهتر از حد متوسط را تضمین می کند.

TP-Link Archer C5400X – بهترین روتر 2021 بهینه شده برای بازی

مشخصات – دارای استاندارد وای فای 802.11ac؛ سه بانده؛ دارای 8 آنتن غیر قابل جابجایی؛ دارای 1 پورت WAN، دارای 8 پورت LAN؛ دارای 1 پورت USB 2.0؛ حداکثر توان عملیاتی 859.5 مگابیت در ثانیه؛ اندازه 11.2×11.2×7.6 اینچ

  • مزایا – عملکرد فوق العاده و طراحی سه بانده، دارای پتانسیل سفارشی سازی؛ نرم افزار امنیتی
  • معایب – بزرگ؛ آنتن های غیر قابل جاجایی

TP-Link Archer C5400X روتر گیمینگی است که علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تا رقبای خود را در بازی شکست دهید؛ با بهترین عملکردی که دارید می توانید از آن برای اتصال دستگاه های شبکه خانگی خود استفاده کنید. این دستگاه بهترین عملکرد کلاس سه بانده را دارد که 1 گیگابیت در ثانیه در باند 2.4 گیگاهرتزی و 2.167 گیگابیت در ثانیه از طریق هر دو کانال 5 گیگاهرتزی است. همچنین دارای پوشش قابل ملاحظه ای است و با بیش از 100 فوت پوشش عالی اکثر خانه ها را با سیگنال وای فای قوی پشتیبانی می کند.

بهترین روتر Wi-Fi - عالی ترین و بهترین روترهای بی سیم سال 2021

طراحی آنتن عنکبوتی مانند 8 آنتی با رنگ های قرمز و سیاه ایجاد شده است؛ اما نکته اصلی فروش این دستگاه وجود مجموعه ای از ویژگی های بهینه سازی و امنیتی است که هر کاربر را راضی نگه می دارد. این روتر با داشتن کنترل های عالی برای تخصیص پهنای باند؛ به شما امکان می دهد تا از توان فوق العاده ای که تی پی لینک برای شما در نظر گرفته استفاده کنید.

Linksys EA8300 Max Stream – بهترین روتر 2021

مشخصات – استاندارد وای فای 802.11ac؛ طراحی سه بانده؛ دارای 6 آنتن غیر قابل جابجایی؛ دارای 1 پورت WAN، دارای 4 پورت LAN؛ دارای 1 پورت USB 3.0؛ حداکثر توان عملیاتی 626.5 مگابیت در ثانیه؛ اندازه 8.5×6.4×2.2 اینچ

  • مزایا – طراحی سه بانده؛ عملکرد عالی؛ طراحی جمع و جور؛ ارزان؛ گزینه ها و نرم افزار خوب
  • معایب – برد کوتاه

اگر می خواهید یک روتر واقعا قابل تنظیم داشته باشید ما Linksys EA8300 Max-Stream را پیشنهاد می کنیم که نه تنها یک روتر سه بانده عالی است؛ بلکه با ابزارهایی برای تغییر کاربری و سفارشی سازی روتر برای دستیابی به عملکرد بهینه همراه است. این دستگاه جمع و جور می تواند داده های زیادی را جابجا کند؛ گرچه در خانه های کوچکتر بهترین عملکرد را ارائه خواهد کرد.

بهترین روتر Wi-Fi - عالی ترین و بهترین روترهای بی سیم سال 2021

اما حتی در برد کمتر؛ عملکرد قابل ملاحظه ای را ارائه می دهد. خواه پهنای باند را برای بازی یا استریم اختصاص داده باشید یا فقط تنظیم کنترل والدین را می خواهید؛ می توانید بسیاری از قابلیت ها را خودکار کنید؛ تنظیمات دستی را انجام دهید و دستگاه خود را کنترل کنید همه این کارها از طریق دسکتاپ یا گوشی هوشمند امکان پذیر است. Linksys EA8300 Max Stream با بسیاری از راه حل های شخصی سازی و عملکرد بالا انتخاب ساده ای برای کاربران است.

چگونه بهترین روتر Wi-Fi را انتخاب کنیم؟

وقتی که می خواهید روتر وای فای خریداری کنید سردرگمی هایی وجود دارد؛ اما واقعا باید جواب دو سوال را بدانید: برای اتصال به اینترنت به چه سرعتی نیاز دارید؟ چه نوع پوششی را در خانه نیاز دارید؟

سرعت اینترنت مورد نیاز شما برای روتر به طور کلی با توجه به سرعت دریافتی از ارائه دهنده خدمات اینترنت و سرعت پشتیبانی توسط مودم شما تعیین می شود. برای اکثر کاربران، یک روتر با استاندارد 802.11AC از اکثر برنامه های شما پشتیبانی می کند. با سرعت متوسط پهن باند تقریبا 100 مگابیت در ثانیه؛ اکثر روترهای بی سیم قادر خواهند بود تا کارها را به راحتی انجام دهند.

جدیدترین فناوری Wi-Fi 6 نام دارد که استاندارد جدیدتر و سریعتری برای بسیاری از دستگاه های امروزی است. روترهای جدید Wi-Fi 6 در دسترس هستند اما دستگاه های مجهز به این فناوری (مانند لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند) هنوز بسیار کم هستند. تا زمانی که از ده دستگاه به صورت همزمان استفاده نکنید؛ احتمالا بهره زیادی از Wi-Fi 6 نخواهید بود.

مورد بعدی؛ ناحیه تحت پوشش است. یک روتر مستقل به طور کلی 50 تا 100 فوت پوشش را ارائه می دهد که قادر است اکثر آپارتمان ها و خانه های کوچک را پشتیبانی کند. اگر خانه ای با مساحت 3000 فوت مربع یا بیشتر دارید؛ می توانید روتر کش را در نظر بگیرید که از چندین دستگاه برای ارائه سیگنال وای فای در خانه های بزرگتر استفاده می کند. این دستگاه ها به ویژه در خانه های چند طبقه یا در خانه هایی که دارای نقاط مرده است بسیار کاربرد پیدا می کند.

منبع: tomsguide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *