ما در این مقاله به معرفی  بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس 2022 می‌پردازیم. خیلی از افراد تفاوت بین اکسس پوینت و روتر را درک نمی‌کنند چونکه هر دو دستگاه تقریبا یکسان هستند. یک روتر وایرلس دستگاه‌ها را به صورت بیسیم متصل می‌کند و به عنوان یک Gateway یا دروازه عمل می‌کند اما اکسس پوینت می‌تواند به عنوان بخشی از روتر بکار برود و یا می‌تواند به عنوان یک دستگاه شبکه مستقل در نظر گرفته شود. هر دوی روتر و اکسس پوینت‌های وایرلس به اتصال اینترنتی نیاز دارند. اکسس پوینت (Access points) یک راه حل قابل اعتماد و مقرون به صرفه را برای منازل و دفاتر کوچک فراهم می‌آورد.

معرفی 5 تا از بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس 2019 – قسمت اول

اکسس پوینت Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO-US

اکسس پوینت Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO-US جزو بهترین‌ها است و به همین دلیل ما آن را در اول لیست امروز قرار دادیم. شما می‌توانید این اکسس پوینت بیسیم را با قیمت مناسبی خریداری کنید و یک انتخاب ایده آل برای کسب و کارهای کوچک، دفاتر و خانه‌ها می‌باشد.

Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO-US دارای 3 آنتن دو بانده 3 دسیبلی می‌باشد. برقی که این اکسس پوینت استفاده می‌کند خیلی زیاد نیست و حداکثر 9 وات است. طراحی زیبا و قابلیت سنجش خودکار و منحصر به فردی دارد، دارای تنظیمات و پیکربندی ساده است و به کنترلر نیاز ندارد.

شما حتی می‌توانید در بیرون از منزل از این اکسس پوینت استفاده کنید چونکه دارای طراحی قابل حمل است. از ویژگی‌های Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO-US می‌توان به استاندارد وای فای 802.11ac با ورودی‌ها و خروجی‌های چندگانه ای که می‌توانند سرعت 300 مگابیت در ثانیه را در محدوده سیگنال شگفت انگیز ( حدودا 400 فوتی) ارائه دهند اشاره کرد.

اکسس پوینت Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO-US

بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس – TP-Link TL-WA801ND

تی پی لینک یک راه حل منطقی و قابل اطمینان را برای همه افرادی که نیاز به یک اکسس پوینت خوب برای کسب و کار کوچکشان دارند ( و همچنین کاربردهای خانگی) ارائه داده است. سرعت انتقال فوق العاده و پوشش وایرلس خوب اتصال اینترنت بدون وقفه را فراهم می‌آورد.

اکسس پوینت تی پی لینک TL-WA801ND دارای 3 آنتن فراگیر همراه با فناوری‌های MIMO و CCA است که اجازه می‌دهد تا اکسس پوینت عملکرد بالایی را ارائه دهد. این اکسس پوینت Tp-Link با دستگاه‌های 802.11b/g سازگار است و همچنین می‌تواند به صورت وایرلس با دستگاه‌ها ارتباط داشته باشد.

این اکسس پوینت سرعت انتقال 300 مگابیت در ثانیه را فراهم می‌آورد و می‌تواند در 5 مد مختلف bridge mode, client mode, multi-SSID mode, wireless repeater mode و wireless access point mode کار کند. به طور کلی تنظیمات ساده ای دارد و برای کاربردهایی که متکی بر پهنای باند بالا می‌باشد ( مانند تماشای ویدیوهای آنلاین، انجام بازی‌های آنلاین چند نفره و حتی VoIP) قابل استفاده است.

معرفی 5 تا از بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس 2019 – قسمت اول

اکسس پوینت بی‌سیم تی پی لینک مدل TL-WR840N

اکسس پوینت بی‌سیم تی پی لینک مدل TL-WR840N در واقع ترکیبی از اتصالات شبکه بی سیم و با سیم را در اختیار شما قرار می‌دهد. این دستگاه مناسب کاربران خانگی و کسب و کارهای کوچک می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از اکسس پوینت بی‌سیم تی پی لینک مدل TL-WR840N از استریم‌های ویدیویی با کیفیت HD، VoIP و بازی‌های آنلاین استفاده کنید. با استفاده از رمزگذاری WPA2 که با استفاده از دکمه WPS فعال می‌شود می‌توانید از ورود افراد غیر مجاز به شبکه خود جلوگیری کنید.

معرفی 14 تا از بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس 2019

این دستگاه با استاندارد IEEE 802.11b/g/n به خوبی سازگاری دارد و سرعت وایرلس 300 مگابیت در ثانیه را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از فناوری CCA می‌توانید از مزایای اتصال کانال استفاده کنید و با استفاده از کنترل پهنای باندی که بر اساس IP سیستم‌ها صورت می‌گیرد می‌توانید به هر سیستم مقدار پهنای باند مورد نیاز را اختصاص دهید. از همه مهمتر اینکه کاربر می‌تواند با استفاده از CD و ویزارد راه انداز خیلی سربعتر و ساده تر اکسس پوینت خود را راه اندازی کند.

اکسس پوینت تی پی لینک مدل TL-WR940N

اکسس پوینت تی پی لینک مدل TL-WR940N با سه آنتن خارجی که دارد به یک دستگاه ایده آل شبکه تبدیل شده است. این اکسس پوینت می‌تواند نیازهای هر شبکه کوچک و بیزنسی را برآورده کند. در این دستگاه شبکه از فناوری MIMO استفاده شده است که به شما کمک می‌کند فیلم‌های با کیفیت HD ، VoIP و بازی‌های آنلاین خود را به خوبی اجرا کنید. مانند مورد قبل این اکسس پوینت تی پی لینک از رمزگذاری WPA2 استفاده می‌کند و به این شکل از وارد شدن افراد غیر مجاز جلوگیری می‌کند.

معرفی 14 تا از بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس 2019

اکسس پوینت TL-WR940N که از استاندارد IEEE 802.11n پشتیبانی می‌کند نسبت به اکسس پوینت‌های 11g سرعت 18 برابری و پوشش 6 برابری را ارائه می‌دهند. این دستگاه سرعت انتقال 450 مگابیت در ثاینه را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما با استفاده از فناوری قدرتمند وایرلس N می‌توانید از دست رفتن اطلاعات خود در مسافت‌های طولانی جلوگیری کنید.

اکسس پوینت بی‌سیم تی پی لینک مدل TL-WA901ND

یکی دیگر از محصولات تی پی لینک که به عنوان بهترین اکسس پوینت 2019 شناخته شده است، اکسس پوینت بی‌سیم تی پی لینک مدل TL-WA901ND است. این دستکاه عملیت متفاوتی را به کاربر ارائه می‌دهد و شما می‌توانید از آن برای ایجاد و توسعه شبکه وایرلس N و یا برای اتصال کنسول بازی، چاپگر، NAS و غیره از آن استفاده کنید. این محصول با استاندارد IEEE 802.11n سازگاری دارد و از 3 آنتن خارجی برای کاهش تداخل سیگنال استفاده می‌کند و شما می‌توانید سیگنال‌های وایرلس خود را به فواصل دورتر انتقال دهید.

معرفی 14 تا از بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس 2019

مهمتر از همه اینکه اکسس پوینت بی‌سیم تی پی لینک مدل TL-WA901ND از فناوری MIMO استفاده می‌کند و نسبت به محصولاتی که از استاندارد 11 g استفاده می‌کنند سرعت و پوشش بالاتری را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از اکسس پوینت بی‌سیم تی پی لینک مدل TL-WA901ND به عنوان کلاینت، بریج و یا تکرار کننده استفاده کنید. این محصول تی پی لینک می‌تواند با استفاده از کابل اترنت داده‌های شما را تا فاصله 300 متری انتقال دهد.

اکسس پوینت تندا مدل N301

اگر بخواهیم کمی از محصولات TP-Link فاصله بگیریم می‌توانیم به اکسس پوینت تندا مدل N301 اشاره کنیم. این دستگاه شبکه از حداکثر  سرعت آل وایرلس ۳۰۰ مگابیت در ثانیه استفاده می‌کند و شما می‌توانید برنامه‌های سرعت محور خود را به خوبی با آن اجرا کنید. تندا N301 می‌تواند به صورت بی سیم به عنوان یک روتر کلاینت به شبکه ISP وصل شود و یا می‌تواند به عنوان یک اکسس پوینت استفاده شود و اشتراک گذاری اینترنت در هر گوشه فراهم آورد.

نصب ساده  اکسس پوینت تندا مدل N301 به شما این امکان را می‌دهد که با پشت سر گذاشتن سه مرحله بسیار ساده در عرض چند دقیقه دستگاه خود را راه اندازی کنید. این محصول تندا با استفاده از رمزگذاری‌های چند سطحی به راحتی از دسترسی‌های غیر مجاز جلوگیری می‌کند و از اطلاعات مهم شما محافظت می‌کند. شما می‌توانید در این دستگاه از رمز گذاری‌های 64 یا 128 بیت WEP,WPA-PSK,WPA2-PSK استفاده کنید و تنها با فشار دادن دکمه WPS از انتقال اطلاعات امن خود لذت ببرید.

معرفی 14 تا از بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس 2019

کاربرانی که به حضور کارمندان یا فرزندان خود در اینترنت حساس هستند وی می‌توانند از کنترل والدین اکسس پوینت تندا مدل N301 استفاده کنند و دسترسی آنها ببه وب سایت‌های را مسدود کنند. برای داشتن یک شبکه وایرلس جادویی، با سرویس اینترنت شروع کنید و بعد مودم را به روتر تندا وصل کنید. روتر سیگنال وایرلس را برودکست می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های خود و لوازم خانگی هوشمند خود را متصل کنید.

بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس – NETGEAR (WAC104-100NAS)

اکسس پوینت Netgear WAC120-100NAS از فناوری وای فای 802.11ac استفاده می‌کند تا حداکثر سرعت 1.2 گیگابایت در ثانیه را تحویل دهد. این اکسس پوینت دارای تنظیمات ساده است و سیگنال‌های قدرتمندی را ارائه می‌دهد.

در این دستگاه شما می‌تواند به 4 پورت اترنت برای اتصال دستگاه‌های خود دسترسی داشته باشید و سیگنال‌های بسیار قوی را با قیمتی بسیار به صرفه ارائه می‌دهد. رابط کاربری کاربر پسند و بصری، سیستم امنیتی برای محافظت اطلاعات، دکمه WPS، سرعت 867 مگابیت در ثانیه، انعطاف پذیری برای کاربردهای خاتنگی و دفتری، استفاده از دو باند 5 و 2.4 گیگاهرتزی از قابلیت‌های دیگر این اکسس پوینت می‌باشد.

معرفی 5 تا از بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس 2019 – قسمت اول

اکسس پوینت Securifi Almond Touchscreen

Securifi به خاطر ساخت دستگاه هایی که به صورت ساده ای استفاده می‌شوند شناخته شده است و اکسس پوینت Securifi Almond Touchscreen یکی از این دستگاه‌ها می‌باشد که دارای طراحی زیبا و ساده ای است و از یک صفحه نمایش لمسی LCD رنگی استفاده می‌کند.

برای تنظیم این اکسس پوینت لمسی تنها 3 تا 4 دقیقه زمان لازم است. اکسس پوینت Securifi با دستگاه‌های 802.11b/g/n سازگار است و یک گزینه قابل اعتماد و سریع را برای اتصال فراهم می‌آورد. تشخیص خودکار اینترنت و حالت اکستندر دامنه از ویژگی‌های دیگر آن است.

این AP حداکثر سرعت 300 مگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهد و برای استفاده در منزل و دفاتر کوچک کاربرد دارد. Securifi Almond را می‌توان به عنوان اکسس پوینت، روتر اصلی، اکستندر و بریج وایرلس استفاده کرد.

اکسس پوینت Securifi Almond Touchscreen

بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس –  Linksys LAPAC1750

Linksys LAPAC1750 یک اکسس پوینت پیشرفته و هوشمند است که از قابلیت‌های مدرن و پیشرفته استفاده می‌کند، این اکسس پوینت نیز چند کاره است و دارای یک پورت اترنت گیگابایت است و می‌تواند در مدل بریج برای گسترش سیگنال‌های وایرلس کار کند و همچنین کانکتور مدیا به دستگاه‌های کابلی اجازه می‌دهد تا به یک شبکه وایرلس متصل شوید.

این اکسس پوینت از دو باند استفاده می‌کند و حداکثر سرعت انتقال 170 مگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهد و در باند 5 گیگاهرتزی به کاربر اجازه می‌دهد تا بهره وری خود را افزایش دهد. این اکسس پوینت دارای یک طراحی باریک با رنگ سفید مات است و به High Power PA تجهیز شده است تا پوشش وایرلس بهتری را ارائه دهد و همچنین دارای وزن سبک وتنظیم و راه اندازی سریعی است.

اکسس پوینت Linksys LAPAC1750


در بخش قبلی چند تا از بهترین اکسس پوینت های وایرلس 2022 را به شما معرفی کردیم در ادامه 5 مورد دیگر از بهترین اکسس پوینت‌های برتر امسال را خدمت شما معرفی خواهیم کرد. اکسس پوینت‌ها اتصال به سایر دستگاه‌ها را ساده تر می‌کنند و دسترسی و پوشش بهتری را ارائه می‌دهند.

اکسس پوینت‌های وایرلس 2019 تا 2022 را که در این دو پست خدمت شما معرفی کردیم بسیار عالی و مقرون به صرفه هستند. این محصولات قابل اعتماد هستند و شما می‌توانید برای اتصال گوشی‌های هوشمند، کامپیوتر، آیپد، لپ تاپ و سایر دستگاه‌های خود به اینترنت استفاده کنید.

بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس 2019 تا 2022 –  Ubiquiti Networks Enterprise AP UniFi

این محصول برای هر نوع کسب و کاری ایده ال است. اکسس پوینت Ubiquiti Networks Enterprise AP UniFi راه اندازی ساده ای دارد و دارای قابلیت‌های بسیاری است که هر کاربری بدان نیاز دارد،

از بین این قابلیت‌ها می‌توان به قابل اطمینان، دوام، عملکرد بسیار خوب، سرعت انتقال 300 مگابیت در ثانیه ای تجهیز به جدیدترین فناوری وای فای 802.11n MIMO، چراغ‌های وضعیتی LED، پوشش رنج بسیار طولاتی و سخت افزار UniFi AP اشاره کرد. این دستگاه با استفاده از قابلیت اتصال Plug and Play به راحتی نصب می‌شود و همچنین دارای ابزار مدیریت بصری است به به شما امکان کنترل ساده و راحت را می‌دهد.

معرفی 5 تا از بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس 2019 – قسمت دوم

بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس 2019 –  ASUS 3-in-1 RT-N12

اکسس پوینت ASUS 3-in-1 RT-N12 دارای قابلیت‌های شگفت انگیزی مانند سرعت انتقال داده بالا و ظرفیت پهنای باند عالی می‌باشد. چهار SSID این اکسس پوینت به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل دسترسی و تخصیص پهنای باند را کنترل کنند.

همانطور که از نام این دستگاه پیداست (3-in-1) ایسوس RT-N12 را از ترکیب سه دستگاه اکسس پوینت، اکستندر و روتر وای فای طراحی کرده است. دو آنتن قدرتمند در RT-N12 وجود دارد که باعث تقویت سیگنال‌ها می‌شود.

نصب اکسس پوینت‌های وایرلس 2019 خیلی ساده است ، قدرتمند و قابل اعتماد است و به خاطر این قابلیت‌های خوبی که ارائه می‌دهد قیمت بالایی دارد. پوشش بیسیم گسترده به کاربران اجازه می‌دهد تا استریم هایی ویدیویی، برقراری تماس VoIP و اجرای بازی‌ها را به راحتی انجام دهید.

معرفی 5 تا از بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس 2019 – قسمت دوم

اکسس پوینت TP-Link N300 Wi-Fi 2T2R

اکسس پوینت TP-Link N300 2T2R Wi-Fi کاملا پرتابل است و در مقابل هزینه ای که برای خرید آن می‌کنید می‌توانید عملکرد خوبی را دریافت کنید و گزینه ای یده ال برای افرادی است که بودجه کمی دارند.

طراحی این اکسس پوینت تی پی لینک ساده است اما هات اسپات وایرلس ایمنی را برای اشتراک گذاری اتصال اینترنتی تان با دوستان و اعضای خانواده تان را فراهم می‌آورد. طراحی محکم و با کیفیت بالا و قابل حمل و جمع و جور است. شما حتی می‌توانید این اکسس پوینت را در جیب خود قرار دهید. یک دکمه برای تغییر مد وجود دارد.

این دستگاه در باند 2.4 گیگاهرتزی با سرعت 300 مگابیت در ثانیه کار می‌کند که برای تماشای ویدیوهای آنلاین و بازی گیم‌های آنلاین کافیست. این اکسس پوینت همچنین قابلیت‌های روتر را ارائه می‌دهد و از طریق پورت اترنتی که دارد می‌توانید روتر دیگری را بدان وصل کنید تا اینترنت خود را توزیع کنید. این AP گوشش عالی را با قیمت بسیار مقرون به صرفه ای ارائه می‌دهد.

TP-Link N300 Wi-Fi 2T2R

اکسس پوینت TP-LINK AC1200 (AP300)

اکسس پوینت TP-LINK AC1200 قابل اعتماد و کارامد است و می‌توان از آن برای کاربردهای خانگی، اداری و یا تجاری استفاده کرد. این AP یک گزینه گران قیمت استاما کیفیت و عملکرد آن نسبت به گزینه‌های دیگر عالی است، راه اندازی ساده ای دارد و سرعت انتقال بسیار سریعی را فراهم می‌آورد.

در باند 2.4 گیگاهرتز شما می‌تواند به حداکثر سرعت وای فای 300 مگابیت در ثانیه ای دست یابید در حالی که در باند 5 گیگاهرتزی سرعت 867 مگاهرتزی را ارائه می‌دهد که در مجموع می‌توانید به طور همزمان از سرعت 1200 مگابیت در ثانیه ای بهره مند شوید.

این دستگاه به فناوری beamforming مجهز شده است و دارای دو آنتن دو بانده است تا مناطق مرده را کاهش دهد. شما همچنین می‌توانید برای استفاده از اتصالات قابل اعتماد دستگاه‌های کابلی از پورت اترنت گیگابایت استفاده کنید انواع کدهای عملیانی Repeater, client و Multi-SSID را در این اکسس پوینت می‌توانید پیدا کنید.

معرفی 5 تا از بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس 2019 – قسمت دوم

بهترین اکسس پوینت‌های وایرلس 2019 –  D-Link AC1200 (DAP-1650)

این اکسس پوینت تی پی لینک دارای طراحی سیلندری یا استوانه ای است و سرعت انتقال بالا و اتصال بیسیم به دستگاه‌های دیگر را ارائه می‌دهد. این AP دارای 4 پورت اترنت است و روش رمزگذاری وایرلس امن را برای کاربران فراهم می‌آورد تا با خیال راحت ارتباط‌های اینترنتی خود را برقرار کنند. اتصال دو باندی انعطاف پذیری خوبی را ارائه می‌دهد.

D-Link AC1200 با هر روتر وایرلسی سازگار ایت و دارای قابلیت Wi-Fi Protected Setup می‌باشد که به شما اجازه می‌دهد تا با فشار دادن یک دکمه به شبکه وایرلس خود به صورت امینی متصل شوید. طراحی ساده و سبک ان باعث می‌شود که خیلی راحت آن را روی دیوار، سقف و یا هر سطح مسطح دیگری نصب کنید.

 D-Link AC1200 (DAP-1650)