تا زمانی که روتر شما بدون هیچ مشکلی کار می‌کند شاید به فکر بروزرسانی و آپدیت فریم ویر روتر خود نباشید. اما این را به یک عادت تبدیل کند و اطمینان حاصل کنید که همیشه قوی ترین سیگنال؛ عملکرد بهینه و امنیت بیشتر را دریافت می‌کند. در ادامه فروشگاه نارستان به شما یاد خواهد تا در چند مرحله ساده فریم ویر روتر خود را در کمترین زمان بروزرسانی کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که بروزرسانی همه دستگاه‌های شما مزایایی را به همراه دارد. ویندوز 10 هنگام بروزرسانی دستگاه‌ها بهتر عمل می‌کند و حتی سرویس Windows Updates به محض دسترسی به آپدیت‌های مهم به طور خودکار آنها را روی سیستم کامپیوتری شما نصب می‌کند. اگر می‌خواهید از روتر خود بیشترین بهره را ببرید کافیست که فریم ویر آن را آپدیت کنید.

چگونه فریم ویر روتر خود را بروزرسانی کنیم؟

تقریبا هر دستگاه سخت افزاری دارای نرم افزاری است که در خود دستگاه تعبیه شده است. این نرم افزار نحوه رفتار دستگاه شما را کنترل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا آن را پیکربندی کنید. نسخه‌های جدید فریم ویر اغلب قابلیت‌های جدیدی را به همراه دارد و همچنین مشکلات امنیتی موجود را رفع می‌کند، بنابراین مهم است که فریم ویر روتر خود را به روز نگه دارید. سریعترین روش بروزرسانی خودکار است. برخی از روترهای جدید گزینه ای به نام Autware update firmware را دارند.

اگر این قابلیت را در اختیار ندارید، جدیدترین فریم ویر را از سایت سازنده روتر دانلود کنید و آن را از حالت فشرده خارج کنید و بعد از تنظیمات روتر؛ فریم ویر را آپدیت کنید. برای اطلاع از چگونگی انجام این کار، راهنمای زیر را بررسی کنید.

مراحل بروزرسانی فریم ویر روتر توسط سازنده

قبل از اینکه بتوانید فریم ویر روتر خود را بروزرسانی کنید، باید به روتر خود دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار، باید آدرس IP روتر خود را در مرورگر وارد کنید.

اکثر روترها این آدرس را به همراه اطلاعات ورود به سیستم را در دفترچه راهنما دارند، بنابراین ما توصیه می‌کنیم که دفترچه راهنمای روتر خود را بررسی کنید. اما اگر دفترچه راهنمای روتر را در اختیار ندارید می‌توانید آن را به صورت دستی و از طریق مراحل زیر پیدا کنید:

برای باز کردن منو، دکمه‌های Win+X را با هم فشار دهید و از منوی ظاهر شده گزینه Network Connections را انتخاب کنید.

بروزرسانی و آپدیت فریم ویر روتر در چند مرحله ساده

حالا پنجره Network & Internet به شما نمایش داده می‌شود. در زیر اتصال خود گزینه Change connection proprieties را انتخاب کنید.

بروزرسانی و آپدیت فریم ویر روتر در چند مرحله ساده

اسکرول را پایین بکشید تا Proprieties را مشاهده کنید. به قسمت IPv4 DNS server نگاه کنید و آدرس IP خود را یادداشت کنید. بعد از بدست آوردن آدرس IP روتر، می‌توانید از آن برای لاگین شدن به روتر و بروزرسانی فریم ویر روتر استفاده کنید. برای بروزرسانی فریم ویر خود، کارهای زیر را انجام دهید:

بروزرسانی و آپدیت فریم ویر روتر در چند مرحله ساده

با استفاده از کابل اترنت به روتر خود متصل شوید. این مرحله اجباری نیست؛ اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب دیدگی در فرایند بروزرسانی؛ یک اتصال پایدار با روتر خود ایجاد کنید.

مرورگر وب خود را باز کنید.

در نوار آدرس، آدرس IP روتر خود را وارد کنید.

حالا از شما خواسته می‌شود نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. می‌توانید اطلاعات ورود به سیستم را از دفترچه راهنمای روتر خود پیدا کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات ورود به سیستم روتر خود را به صورت آنلاین پیدا کنید.

بعد از ورود به سیستم باید گزینه Firmware یا Router Upgrade را پیدا کنید. این گزینه را در بخش Administration, Utilities ,  یا  Maintenanceمی توانید پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که مکان این گزینه بسته به مدل روتر می‌تواند متفاوت باشد.

بعد از پیدا کردن این بخش، باید نسخه فعلی فریم ویر خود و همچنین تاریخ انتشار آن را مشاهده کنید.

حالا به وب سایت سازنده روتر خود مراجعه کنید و به بخش پشتیبانی بروید. مدل روتر خود را پیدا کنید و بررسی کنید که آیا آپدیت فریم ویر در دسترس است یا نه. در صورت وجود آن را دانلود کنید. برخی از روترها یک گزینه داخلی دارند که شما را مستقیما به وب سایت سازنده هدایت می‌کنند و به شما امکان می‌دهند آپدیت فریم ویر را برای روتر خود دانلود کنید.

بعد از دانلود آپدیت روتر، آن را در دسکتاپ یا هر پوشه دیگر در سیستم خود از حال فشرده خارج کنید.

در قسمت Update روتر خود باید یک دکمه Browse یا Select File را داشته باشید. روی این دکمه کلیک کنید و فایل بروزرسانی روتر را در سیستم شخصی خود پیدا کنید. فایل را دوبار کلیک کنید تا انتخاب شود.

بعد از انتخاب فایل بروزرسانی، مراحل ارتقاء فریم ویر شروع می‌شود.

صبر کنید تا این فرآیند به پایان برسد. به خاطر داشته باشید که بروزرسانی ممکن است چند دقیقه طول بکشد. بنابراین حتما صبر کنید  فرآیند را قطع نکنید. قطع فرآیند ارتقاء می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به روتر شما وارد کند؛ بنابراین احتیاط بیشتری داشته باشید.

بعد از اتمام مراحل بروزرسانی، روتر شما مجددا ریستارت می‌شود و فریم ویر جدید نصب می‌شود.

باید به این نکته اشاره کنیم که فرآیند بروزرسانی فریم ویر روتر ممکن است گاهی با شکست مواجه شود و در صورت بروز چنین مشکلی، باید روتر خود را ریست کارخانه کنید. برای انجام این کار وارد روتر شوید و Factory Defaults را پیدا کنید.

روی دکمه Restore کلیک کنید و منتظر بمانید تا روتر شما ریست شود. اگر نمی‌توانید به روتر خود دسترسی پیدا کنید می‌توانید با نگه داشتن دکمه Reset تنظیمات را کنسل کنید. این دکمه معمولا در پشت دستگاه قرار دارد و شما باید فقط 10 ثانیه یا بیشتر آن را فشار دهید و نگه دارید تا روتر ریست شود. بعد از ریست روتر، باید دوباره تنظیمات و شبکه‌های بی سیم خود را پیکربندی کنید.

لازم به ذکر است که برخی از روترها می‌توانند بروزرسانی فریم ویر را به طور خودکار انجام دهند، بنابراین لازم نیست هیچ آپدیتی را دانلود و یا به صورت دستی نصب کنید.

بروزرسانی فریم ویر روتر Netgear

بروزرسانی و آپدیت فریم ویر روتر در چند مرحله ساده

اگر یک روتر Netgear دارید، می‌توانید فریم ویر خود را با دنبال کردن مراحل زیر بروزرسانی کنید.

مرورگر خود را باز کنید و به آدرس https://www.routerlogin.net بروید.

Admin را به عنوان نام کاربری و رمز عبور وارد کنید.

بعد از دسترسی به تنظیمات روتر به مسیر ADVANCED > Administration بروید.

دکمه Firmware Update  یا  Router Update را انتخاب کنید.

روی دکمه Check کلیک کنید. رونر حالا، آپدیت‌های موجود را بررسی می‌کند. اگر بروزرسانی در دسترس باشد از شما خواسته می‌شود آن را دانلود کنیدو

برای دانلود و نصب بروزرسانی ها، روی دکمه Yes کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید که به هیچ وجه فرایند ارتقاء قطع نمی‌شود. مرورگر خود را نبدنید. هیچ صفحه ای را باز نکنید و یا فعالیت مربوط به اینترنت را انجام ندهید. رونر بروزرسانی می‌تواند حدود 5 دقیقه طول بکشد، بنابراین صبور باشد.

بعد از اتمام مراحل بروزرسانی، روتر شما ریستارت می‌شود.

همانطور که مشاهده کردید، آپدیت فریم ویر روتر نت گیر کاملا ساده است چون می‌توانید آن را به طور خودکار دانلود و نصب کنید. اگر نمی‌توانید بروزرسانی‌ها را به طور خودکار دانلود کنید، با دنبال کردن این مراحل می‌توانید آن را به صورت دستی نصب کنید.

به صفحه NETGEAR Download Center مراجعه کنید. مدل روتر خود را وارد کنید و جدیدترین فریم ویر روتر خود را دانلود کنید.

حالا با دنبال کردن مراحل 1 تا 4 بالا به روتر خود وارد شوید.

بعد از ورود به سیم دکمه Choose File  یا  Browse را انتخاب کنید.

فایل آپدیت را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

فرآیند بروزرسانی شروع می‌شود؛ بنابراین مطمئن شوید که آن را قطع نمی‌کنید.

همچنین فریم ویر روتر‌های نت گیر از طریق برنامه NETGEAR desktop genie آپدیت می‌شوند. برای آپدیت فریم ویر روتر خود با استفاده از این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید:

نرم افزار NETGEAR desktop genie را باز کنید و روی Router Settings کلیک کنید.

هنگامی که صفحه ورود به سیستم ظاهر شد؛ admin را به عنوان نام کاربری و کلمه عبور وارد کنید.

حالا روی پیکان راست در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و سربرگ Router Update را انتخاب کنید.

به مسیر Router Update > Next بروید. حالا برنامه آپدیت‌های موجود برای فریم ویر را بررسی می‌کند.

اگر نسخه جدیدی از فریم ویر در دسترس باشد پیام تایید را دریافت خواهید کرد. برای دانلود و نصب فریم ویر OK را کلیک کنید.

با حوصله منتظر بمانید تا فرآیند آپدیت فریم ویر روتر به پایان برسد و هرگز آن را قطع نکنید.

آپدیت فریم ویر روتر Linksys

بروزرسانی و آپدیت فریم ویر روتر در چند مرحله ساده

آپدیت فریم ویر روتر لینکسیس کاملا ساده است. برای انجام بروزرسانی ایمن؛ به شما توصیه می‌کنیم با استفاده از کابل اترنت کامپیوتر شخصی خود را به روتر وصل کنید. برای آپدیت فریم ویر روتر، مراحل زیر را دنبال کنید:

به بخش پشتیبانی سایت لینکسیس مراجعه کنید. مدل روتر خود را وارد کنید و بررسی کنید که آیا نسخه بروزرسانی در دسترس است یا خیر. در صورت وجود، فایل آپدیت را دانلود کنید.

مرورگر خود را باز کنید و آدرس آی پی  192.168.1.1 را در موارد آدرس وارد و اینتر کنید.

وقتی که صفحه لاگین ظاهر شد از admin به عنوان نام کاربری استفاده کنید و فیلد رمز عبور را خالی بگذارید.

بعد از ورود به سیستم روی Administration > Firmware Upgrade کلیک کنید.

حالا دکمه Browse را انتخاب کنید.

فایل آپدیتی که دانلود کردید را انتخاب کنید و روی آن دو بار کلیک کنید.

روی دکمه Start Upgrade کلیک کنید.

حالا نوار پیشرفت ظاهر می‌شود. صبر کنید تا روند کامل شود و آن را قطع نکنید. برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن روند ارتقاء فریم ویر ، هیچ صفحه جدیدی را باز نکنید یا فعالیت مربوط به اینترنت را انجام ندهید.

بروزرسانی فریم ویر روتر D-Link

بروزرسانی و آپدیت فریم ویر روتر در چند مرحله ساده

آپدیت فریم ویر روتر دی لینک هم بسیار ساده است و با دنبال کردن این مراحل می‌توانید آن را به روز کنید:

از صفحه پشتیبان سایت D-Link جدیدترین آپدیت را برای روتر خود دانلود کنید.

بعد از دانلود فایل؛ آن را از حالت فشرده خارج کنید و آن را در مکانی ذخیره کنید که بتوانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید.

مرورگر روتر خود را باز کنید و در نوار آدرس؛ 192.168.1.1 را وارد کنید.

وقتی که صفحه لاگین ظاهر شد، admin را به عنوان نام کاربری و رمز عبور وارد کنید.

بعد از ورود به سربرگ Tools، گزینه Update Gateway را انتخاب کنید.

روی دکمه Browse  کلیک کنید و از فایل آپدیتی که دانلود کردید را دوبار کلیک کنید تا انتخاب شود.

حالا بر روی دکمه Update Gateway کلیک کنید.

با حوصله منتظر بمانید تا به روزرسانی کامل شود. بروزرسانی را قطع نکنید و هیچ سربرگی را نبندید یا باز نکنید.

پس از پایان روند به روزرسانی، روتر شما مجدداً راه اندازی می‌شود. در بعضی موارد که فرایند بروزرسانی با شکست مواجه می‌شود، قبل از استفاده از روتر، باید آن را تنظیم مجدد کنید. برای انجام این کار، دکمه Reset در پشت روتر خود را به مدت 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. به خاطر داشته باشید که پس از انجام بازنشانی، باید تنظیمات خود را دوباره انجام دهید.

آپدیت فریم ویر روتر TP-Link

قبل از بروزرسانی فریم ویر روتر TP-Link خود باید مدل و نسخه سخت افزاری آن را بررسی کنید. برای انجام این کار، کافی است که برچسپ پشت دستگاه خود را بررسی کنید و مدل روتر و همچنین نسخه سخت افزاری آن را مشاهده کنید.

علاوه بر این، ما به شما توصیه می‌کنیم که برای اطمینان از پایدار بودن اتصال خود، رایانه خود را با استفاده از کابل اترنت به روتر خود متصل کنید. برای بروزرسانی فریم ویر روتر، کارهای زیر را انجام دهید:

وب سایت TP-Link را برای پیدا کردن نسخه جدید فریم ویر مدل روتر خود بررسی کنید. حتما نسخه و مدل سخت افزاری درست را انتخاب کنید. اگر فریم ویر یک مدل اشتباه را دانلود و نصب کنید، به روتر خود آسیب می‌رسانید. بنابراین با احتیاط بیشتری این کار را انجام دهید. هنگامی که مدا روتر خود را پیدا کردید، جدیدترین فریم ویر را برای آن دانلود کنید.

فریم ویر به شکل یک فایل فشرده است. فایل فریم ویر را در مکانی امن استخراج کنید.

مرورگر وب خود را باز کنید و آدرس آی پی 192.168.1.1, 192.168.0.1 یا http://tplinkwifi.net را وارد کنید. به خاطر داشته باشید که این آدرس بسته به مدل روتر شما می‌تواند متفاوت باشد. برای دیدن آدرس آی پی صحیح خود همیشه می‌توانید برچسب پایین روتر خود را بررسی کنید.

وقتی که پنجره لاگین به سیستم ظاهر می‌شود؛ admin را به عنوان نام کاربری و رمز ورود انتخاب کنید.

بروزرسانی و آپدیت فریم ویر روتر در چند مرحله ساده

بعد از لاگین به سیستم روی Advanced کلیک کنید و بعد از سمت چپ به مسیر System Tools > Firmware Upgrade بروید.

روی دکمه Browse یا Choose File کلیک کنید و فایل آپدیت فریم ویر را پیدا کنید. روی فایل دو بار کلیک کنید تا این فایل انتخاب شود.

بروزرسانی و آپدیت فریم ویر روتر در چند مرحله ساده

حالا روی دکمه Upgrade کلیک کنید تا روند بروزرسانی آغاز شود.

صبر کنید تا فرآیند کامل شود و مطمئن شوید که به هیچ وجه این فرآیند را قطع نمی‌کنید. وقفه در بروزرسانی باعث آسیب دائمی به روتر شما می‌شود، بنابراین مراقب باشید.

بعد از پایان بروزرسانی؛ ممکن است روتر شما به تنظیمات کارخانه بازگردد بنابراین باید دوباره آن را پیکربندی کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید؛ بروزرسانی فریم ویر روتر نسبتا ساده است و روترهای جدیدتر می‌توانند به طور خودکار بروزرسانی فریم ویر را دانلود و نصب کنند.

باید اشاره کنیم که بروزرسانی فریم ویر ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد. اما اگر مراقب نباشید می‌تواند به طور دائم به روتر شما آسیب برساند.

گرچه بروزرسانی فریم ویر روتر می‌تواند بعضی از مشکلات مربوط به شبکه را برطرف کند، اما به شما توصیه می‌کنیم که به عنوان آخرین راه حل؛ بروزرسانی را انجام دهید.

اگر سوال دیگری در مورد نحوه آپدیت فریم ویر روتر در ویندوز 10 دارید؛ می‌توانید در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *