اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر برای کاربران مبتدی می تواند کار سختی باشد. اگر می خواهید دسته Xbox One یا Xbox Series X یا S را به کامپیوتر خود وصل کنید در اینجا سه روش مختلف وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

نحوه اتصال دسته ایکس باکس وان را به کامیپوتر چگونه است؟

در حالی که صفحه کلید و ماوس برای بسیاری از ژانرها مناسب است اما انواع دیگری از بازی ها وجود دارند که با دسته بازی یا کنترلر بهتر کار می کنند. همانطور که انتظار دارید، اتصال دسته ایکس باکس به کامیپوتر ویندوز ساده است چون مایکروسافت به خوبی از آن پشتیبانی می کند. در ادامه نحوه استفاده از دسته ایکس باکس برای اجرای بازی های کامپیوتری آورده شده است. شما می توانید از همین روش ها برای کنترلر های Xbox One و Xbox Series X یا S استفاده کنید چون تقریبا مشابه هستند.

نحوه اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر از طریق کابل USB

 ساده ترین روش برای اتصال دسته بازی Xbox به کامپیوتر استفاده از کابل micro USB یا کابل USB-C برای کنترلرهای سری ایکس و اس است. نگران نباشید، انتهای باریک را به کنترلر ایکس باکس وان و انتهای دیگر را به پورت USB سیستم خود وصل کنید. اگر به خودی خود دسته بازی شناسایی نمی شود دکمه Xbox را فشار دهید.

در ویندوز 10 سیستم شما باید کنترلر را فورا تشخسص دهد. در نسخه های قبلی ویندوز، سیستم عامل باید به طور خودکار درایورها را بارگیری کند و کنترلر شما تا چند لحظه دیگر آماده استفاده می شود.

آموزش 3 روش اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر

توجه داشته باشید که حتی وقتی که دسته بازی به کامپیوتر شما متصل است، باتری های کنترلر ایکس باکس شما تخلیه می شوند. توصیه می شود که از کیت Xbox One Play and Charge Kit یا باتری های قابل شارژ ایکس باکس برای دسته های سری ایکس یا اس استفاده کنید تا به قابلیت شارژ مجدد کنترلر خود دست پیدا کنید. با استفاده از آن، کنترلر شما هنگام اتصال به کامپیوتر شارژ می شود و نگرانی شما در مورد عمر باتری را از بین می برد.

وقتی که می خواهید کنترلر Xbox خود را از کامپیوتر جدا کنید، فقط آن را از از پورت بیرون بیاورید. ممکن است بعد از انجام این کار دسته ها برای چند ثانیه چشمک بزنند اما خیلی زود خاموش می شوند.

چگونه دسته Xbox را به کامپیوتر متصل کنیم؟ با استفاده از بلوتوث

بلوتوث یک روش مناسب برای اتصال کنترلر ایکس باکس به کامپیوتر شما است. با این حال، برای استفاده از آن باید کنترلر Xbox one جدیدی داشته باشید. همه کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس از بلوتوث پشتیبانی می کنند.

با استفاده از بلوتوث دسته ایکس باکس وان را به کامپیوتر متصل کنید. اگر کنترلر شما همانطور که در تصویر نشان داده شده است در اطراف دکمه Xbox پلاستیک دارد؛ با بلوتوث سازگار نیست. اما اگر می خواهید کنترلر ایکس باکس خود را بدون بلوتوث به کامپیوتر متصل کنید، باید از آداپتور بی سیم ایکس باکس استفاده کنید که در ادامه توضیح داده شده است. مدل پایین تر تصویر در اطراف دکمه Xbox پلاستیکی ندارد و از بلوتوث پشتیبانی می کند.

برای استفاده از بلوتوث؛ در ویندوز 10 به مسیر Settings > Devices > Bluetooth & other devices بروید و اسلایدر Bluetooth را فعال کنید (اگر از قبل روشن نیست)، بعد Add Bluetooth or other device را انتخاب کنید و از لیست Bluetooth را انتخاب کنید.

بعد دکمه Xbox روی کنترلر خود را فشار دهید تا روشن شود. حالا دکمه Pair را در بالای کنترلر و در کنار دکمه کنار LB فشار و نگه دارید تا چند ثانیه این کار را انجام دهید تا دکمه Xbox به سرعت چشمک بزند.

از اینجا به بعد، دسته ایکس باکس شما باید در منوی اتصال بلوتوث سیستم شما نمایش داده شود. آن را انتخاب کنید و مراحل اتصال آنها را انجام دهید.

آمآموزش 3 روش اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتروزش 3 روش اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر

دانگل اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر

مایکروسافت استانداردی به نام Xbox Wireless دارد که در برخی از سیستم ها به صورت داخلی تعبیه شده است؛ اما این احتمال وجود دارد که سیستم شما این قابلیت را نداشته باشد. بنابراین برای همگام سازی کنترلر ایکس باکس وان و کاامپیوتر خود به صورت بی سیم و بدون بلوتوث؛ باید دانگل اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر را خریداری کنید. این آداپتور به شما امکان می دهد از طریق همان اتصال اختصاصی مورد استفاده کنسول Xbox، دسته ایکس باکس خود را به صورت بی سیم به کامپیوتر شخصی خود متصل کنید.

آن را به پورت USB کامپیوتر خود متصل کرده و به ویندوز اجازه دهید درایورها را نصب کند. بعد از اتمام کار دکمه آداپتور را فشار داده و نگه دارید تا چراغ چشمک زن را مشاهده کنید.

بعد دکمه Xbox را روی کنترلر خود نگه دارید تا روشن شود؛ بعد دکمه Pair را در بالای کنترلر فشار و نگه دارید. بعد از چند ثانیه، کنترلر و آداپتور باید یکدیگر را شناسایی کنند و متصل شوند.

از اینجا به بعد می توانید از کنترلر ایکس باکس خود در کامپیوتر لذت ببرید. این اتصال دقیقا مانند بلوتوث به صورت بی سیم است. این روش را فقط در صورتی توصیه می کنیم که دسته ایکس باکس وان داشته باشید که از طریق بلوتوث فعال نمی شود. در غیر این صورت می توانید بلوتوث را با آداپتور ارزان تر از آداپتور بی سیم Xbox به سیستم خود اضافه کنید.

نحوه اتصال مجدد دسته بازی به کنسول بازی

هنگام استفاده بی سیم از کنترلر ایکس باکس؛ می توانید با نگه داشتن دکمه Xbox روی دسته برای مدت 5 ثانیه کنترلر را خاموش کنید. با خاموش شدن چراغ؛ کنترلر خاموش می شود.

به خاطر داشته باشید؛ اگر دسته ایکس باکس از قبل به کنسول شما متصل شده باشد، با فشار دادن دکمه ایکس باکس روشن می شود. هنوز باید بتوانید آن را به صورت بی سیم با استفاده از هر یک از روش های بالا متصل کنید. اما احتمالا بعد از انجام این کار می خواهید کنسول خود را خاموش کنید.

بعد از اینکه کنترلر ایکس باکس خود را با استفاده از هر یک از روش های بالا به سیستم متصل کردید، باید دفعه بعد کنترلر را به اکیس باکس خود متصل کنید. برای این کار با استفاده از روش سیمی؛ کنترلر را با استفاده از کابل USB به ایکس باکس متصل کنید بعد دکمه Xbox را فشار دهید تا متصل شود.

برای متصل کردن بی سیم کنترلر؛ دکمه Pair را در سیستم فشار دهید که در سمت چپ سینی دیسک ایکس باکس قرار دارد و در Xbox One S و Xbox One X در پایین سمت راست پنل جلو در زیر دکمه پاور قرار دارد و در Xbox Series S | X ، کنار USB است. بعد از زدن این دکمه، کنترلر خود را با زدن دکمه Xbox روشن کنید بعد دکمه Pair را در قسمت بالا نگه دارید تا متصل شود.

کنترلر Xbox One کار نمی کند؟ نکاتی در مورد نحوه حل این مشکل

اگر کنترلر Xbox Series S | X دارید؛ یک ترفند برای تعویض دستگاه های متصل شده وجود دارد. وقتی آن را از طریق بلوتوث متصل کردید؛ دکمه Pair را در بالای کنترلر دو بار فشار دهید تا بلافاصله به آخرین اتصال بی سیم ایکس باکس خود بروید. بعد دوباره دو بار دکمه ایکس باکس خود را فشار دهید. سپس دوباره دو بار دکمه Pair را فشار دهید تا دوباره به دستگاه بلوتوثی که تازه استفاده کرده اید متصل شوید.

جمع بندی

شما گزینه های زیادی برای اتصال دسته ایکس باکس وان یا ایکس باکس سری اس و یا ایکس به کامپیوتر خود دارید. شما می توانید از ساده ترین گزینه که اتصال کابل USB است استفاده کنید و یا گزینه های بی سیم مانند بلوتوث و دانگل را به کار ببرید. در عین حال هم کامپیوترهای ویندوزی تنها دستگاهی نیستند که می توانید دسته ایکس باکس خود را به آن متصل کنید.

منبع: makeuseof

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *