معرفی 7 برنامه رایگان برای تبدیل HEIC به JPG / PNG در ویندوز 10، 8 و7 . یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی که ممکن است در زندگی کامپیوتری خود با آن مواجه شده باشید داشتن فایل هایی است که توسط برنامه‌های کامپیوتری شما باز نمی‌شوند.

اگر این اتفاق برای شما افتاده باشد متوجه خواهید شد که چقدر مایوس کننده است. متاسفانه یا خوشبختانه دستگاه‌های آیفون و آیپدهای جدید در حال حاضر با فرمت HEIF (فرمت عکس با بهره وری بالا) عکس می‌گیرند و عکس‌ها را با پسوند HEIF ذخیره می‌کنند.

این فرمت با تمام مزایایی که دارد در ویندوز 10 باز نمی‌شود. این بدان معنا نیست که هیچ کدام از برنامه‌ها این فرمت را پشتیبانی نمی‌کنند و یا قادر به استفاده از این فایل‌ها نیستند. به نظر می‌رسد با قابلیت اشغال حافظه کم شما دوست داشته باشید از این تصاویر برای والپیپر ویندوز خود استفاده کنید، در ادامه چند نرم افزار تبدیل HEIC به JPG را به شما معرفی خواهیم کرد.

نرم افزار HEICtoJPEG

اگر عکس‌های زیادی برای تبدیل ندارید احتمالا ساده ترین گزینه برای شما این است که از نرم افزار HEICtoJPEG استفاده کنید. شما می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق مرورگر خود به این برنامه تبدیل HEIC به JPG دسترسی پیدا کنید و نیازی به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم ندارد. رابط کاربری این برنامه ساده است و می‌توانید با کشیدن و رها کردن تصاویر در آن عکس‌ها را آپلود و سپس تبدیل کنید.

معرفی 7 برنامه رایگان برای تبدیل HEIC به JPG / PNG در ویندوز 10، 8 و7

 تبدیل HEIC به PNG با برنامه رایگان HEIC Converter

برای تبدیل HEIC به JPG می‌توانید از برنامه رایگان HEIC Converter استفاده کنید. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از تبدیل، کیفیت تصویر را انتخاب کنید. همجنین می‌توانید داده‌های Exif را هنگام تبدیل حفظ و یا حذف کنید. قابلیت دیگر این برنامه این است که به شما امکان تغییر اندازه دسته ای از عکس‌ها را می‌دهد.

می توانید گزینه 100% را  که باعث تار شدن عکس‌ها نمی‌شود را انتخاب کنید و همان کیفیت عکس را حفظ کنید. برای حفظ کیفیت بالای عکس بهتر است شما می‌توانید بیشتر از 85% را انتخاب کنید تا تصاویر بعد از فشرده سازی کیفیت مناسبی داشته باشند.

این ابزار رایگان برای آیفون 7 و یا بالاتر کار می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌های HEIC را یک به یک و یا به صورت دسته ای به JPG / PNG تبدیل کنید.

معرفی 7 برنامه رایگان برای تبدیل HEIC به JPG / PNG در ویندوز 10، 8 و7

iMazing HEIC Converter یک برنامه رایگان تبدیل HEIC بهJPG

این برنامه دارای رابط کاربری ساده و بدون تبلیغات است. iMazing HEIC Converter تبدیل فرمت HEIC بهJPGسرگرم کننده ای را فراهم می‌آورد. می‌توانید با کشیدن و رها کردن یا منوی File عکس‌ها را اضافه کنید. این برنامه امکان بدست آوردن دو فرمت JPEG و PNG را فراهم می‌آورد.

از قابلیت‌های این نرم افزار می‌توان به تبدیل HEIC به JPG، تبدیل HEIC به PNG، آپلود ساده با کشیدن و رها کردن فایل ها، استفاده سریع و ساده، حفظ ابر داده EXIF، پشتیبانی از پروفایل رنگ در طیفی گسترده اشاره کرد.

معرفی 7 برنامه رایگان برای تبدیل HEIC به JPG / PNG در ویندوز 10، 8 و7

برنامه HEIC Image Converter

این برنامه را می‌توانید در ویندوز استور پیدا کنید. این برنامه تبدیل عکس HEIC امکان پشتیبانی از فرمت‌های JPG و PNG و JPEG را فراهم می‌آورد. دقیقا مانند iMazing این ابزار دارای رابط کاربری ساده است و شما به طوری کلی برای تبدیل فرمت عکس سه مرحله را دنبال می‌کنید. عکس را انتخاب می‌کنید، فرمت خروجی را انتخاب می‌کنید و کار تبدیل انجام می‌شود.

استفاده از مد انتقال  “Automatic” در iOS

مشکل سازگاری HEIC مشکلی است که اپل از آن رنج نمی‌برد. برخلاف برنامه‌های جانبی که در بالا مورد بحث قرار گرفت اپل دارای تنظیمات داخلی است که به شما این امکان را می‌دهد که در حالی که فایل‌ها را از طریق پورت USB به ویندوز 10 انتقال می‌دهید تبدیل خودکار را انجام شود. استفاده از این تنظیمات هنگام ایمپورت کردن عکس‌ها با استفاده از برنامه Photos تبدیل خودکار به JPG را فراهم می‌آورد.

برنامه CopyTrans HEIC برای ویندوز 7 و 8

برنامه دیگری که برای کمک به کاربران ویندوزی طراحی شده است تا فرآیند تبدیل HEIC به JPG ساده ای را تجربه کنند برنامه CopyTrans HEIC است. سیستم عامل‌های ویندوز 7 و 8 ظاهرا از فرمت HEIC برخورد دار نیستند با این حال CopyTrans HEIC می‌تواند این فایل را به JPG تبدیل کند اما از PNG پشتیبانی نمی‌کند.

در ویندوز 10 برنامه CopyTrans HEIC می‌تواند به عنوان پلاگین کار کند و به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌های HEIC را با استفاده از Windows Photo Viewer باز کنید.

برنامه CopyTrans HEIC برای ویندوز 7 و 8

تبدیل HEIC بهJPG با استفاده از ایمیل

شاید تعجب کنید که چرا زودتر به فکر این ترفند نیافتادید. برای این کار به هیچ برنامه ای نیاز نیست فقط برای تبدیل HEIC بهJPG جیمیل خود را باز کنید و عکس‌ها را اتچ کنید تا به صورت خودکار به JPG تبدیل شوند. حالا ایمیل را باز کنید و فایل‌ها را در ویندوز 10 دانلود کنید. تمام شد.

نتیجه گیری

شما می‌توانید یکی از روش‌های تبدیل HEIC بهJPG که در بالا بیان شد را امتحان کنید و به سادگی و بدون هیچ دردسری تیدبل فایل را انجام دهید. برنامه‌های آنلاین تبدیل HEIC بهJPG که در بالا معرفی شد علاوه بر ویندوز برای اندروید و آیفون کاربرد دارند.